runt där jag bor har de satt upp ett staket som delar två filer åt varsitt håll utanför 2 skolor, tanken är bra, problemet är bara att sätt från en normalhög bil så blir staketet "ogenomsenligt" trots hål eftersom de ligger så tätt...detta gör att vilken liten kluddunge somhelst skulle döljas perfekt vid hörnet av staketet( som förövrigt slutar precis vid ett övergångställe vid en busshållplats...så senariot unge springer till sina polare från skolan skulle vara totalt omöjlig att upptäcka förens han boxtavligt talat springer ut i vägen.
här kör folk 50-70 o.s.v, de har satt upp farthinder och jag har sätt folk som kör helt vanliga svenssonbilar slå i fronten för att de kör för fort.
Aldrig någonsin har jag sätt en polis stå där med radar, aldrig hört nått om fartkameror, men i lundby tunneln där ingen jävel går DÄR ska de ha en...inte i götatunneln där du lätt kan maxa bilen, men 4 st i den lilla skit tunneln....jag är uppvuxen i samma område och sen vi flytta hit ( 15år sen ) har uppskattnignsvis 6-7 pers dött större delen ungar påväg till/från skolan ( björlanda vägen, tolered, göteborg ) flytta alla jäkla fart övervakningar till skolorna, det är TOTALT vansinne att stå och mäta mitt i natten/dagen på motorväg om man kan va inne i stan och mäta/utanför skolor/andra ställen ungar håller till...
sen att folk tycker att lagen är lagen, ja visst man kan inte säga åt folk att du får köra olagligt, ibland...inte som ett officiellt utalande, men det finns juh gränser på gånger det känns motiverat, som i detta fall, eller när polisen grep en bunt 14-17åringar som "stal" en drös tabbletaskar de hittat i skogen, ( dessa va målet för en skattjakt men de visste juh inte de om )...dom ställdes inför rätta, för stöld...för ett par jävla tablettaskar mitt i ingenstanns....blir rätt trött på hur de lägger sin energi, våra kära vänner i blått