Lumpen är bland det roligaste jag gjort, ett mycket bra sätt att lära känna sig själv på.
Visst de första veckorna är inte roliga, det var inte hattprovet heller, men idag ångrar jag inte att gjorde, gick det.
Att flytta utomlands hjälper inte, det är bara att åka tillbaka när det är sagt att lumpen tiden börjar.
Barn hjälper inte heller, enda skillnaden blir att du får möjlighet att söka mer bidrag.
Jobb vet jag inte om det hjälper, då arbetsgivaren är skyldig till att ge dig tjänst ledigt.
Jag vet inte om du kan, men jag tror du kan överklaga beslutet innan du rycker in.
När du väl är på plats kommer så kommer du att vilja åka hem ännu mer.
Det tar lite tid innan man vänjer sig.
Men om du verkligen vill åka hem när du är där, be att få prata med en psykologen eller liknande.
Där kan du antingen säga som det är eller hittat på något.
Alltså t.ex.
1. Jag mår så dåligt av att vara här, jag kan inte äta och jag kan inte sova... snyft... jag saknar min flickvän..snyft snyft
2. Jag vill hem, så fort jag ser det här stället vill jag ta livet av mig.
I första ex. kommer du nog få mönstra igen. Men då är det ju bara att vara sämst på alla tester
![smile](img/smilies/smile.png)
och tala om för dem att du inte vill m.m.
Men ska du göra något när du har kommit på plats ska du göra det snabbt annars kan det bli svårt att komma därifrån.
Men jag tycker du borde göra lumpen, det är ett mine för livet för att inte tala om kamraterna du får.