4630
Sök

Slippa lumpen

Evolution
1 627 Inlägg
10 januari 2006
Jag var där gjorde allt men sa på varje station att det inte var nått jag ville göra så jag slap det

Fäll ner pungen och landa

Fortkörare
99 Inlägg
10 januari 2006
Jag ångrar mig som fan nu bakefter att jag aldrig gjorde lumpen. Men just då kände jag inte för det. Så när jag mönstra -00 då sa jag bara att jag inte ville, fastän jag hade kanon på alla tester o så så slapp jag.

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon

SAABlare
190 Inlägg
10 januari 2006
fan ska in jan -07 längtar! men tråkigt att du känner så. 
men de e bara o fixa fast jobb typ så slipper du..

Mja Mjo! Så kan de gå!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
10 januari 2006
Jag fick papper på att jag inte fick vistas mer än 30 dagar i en militär anläggning smile

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Team Kränghäng
657 Inlägg
10 januari 2006
Själv sitter man här med 6dar kvar innan inryck.. Ser fram emot de som fan.. Lite orolig över konditionen bara, Har aldrig varit min starka sida.. Fast å andra sidan så fick jag ju den här tjänster trots att jag hade dålig kondis på mönstringen också...

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Pankan
39 Inlägg
10 januari 2006
sj så ska jag väl in 31 juli i skövde.. längtar inte direkt, men ångrar mig inte heller?!! =P

Allt lr inget..
Rak-apparater är bra, om man använder hyvel efteråt..

SAAB-Dåre
192 Inlägg
10 januari 2006
Kan ju säga en sak , Alkohol och drog hjälper inte, då tar dom in än på avgiftning! , jag slapp mönstra 8-) kass hörsel big_smile

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

1 854 Inlägg
10 januari 2006
_CheezeBall_ skrev:
Kan ju säga en sak , Alkohol och drog hjälper inte, då tar dom in än på avgiftning! , jag slapp mönstra 8-) kass hörsel big_smile

Tro mig det funkar, dom har tystnadsplikt så det läcker inte ut, jag vet en som sa att han knarkade efter tre dagar i lumpen han fick dra på en gång.

13 Inlägg
10 januari 2006
Det funkar absolut inte med att ha ett fast jobb...det som gäller enligt lag är att du ska kunna få tillbaka din tjänst när du muckar!

jag gick å pratade med sjuksyster efter 3 månader och sa att jag mådde dåligt etc etc..jag gjorde grundutbildningen men efter det så tyckte jag att det blev såå otroligt tråkigt så jag ville därifrån och efter 2 veckor med besök hos granskningsnämnden och psykologer och skit så  blev jag hemskickad. så det funkar att ljuga lite faktiskt..fast jag ljög ju inte helt.

BTW så tjänar värnpliktiga idag 80 kr om dagen.
Senast redigerat av Lindgren_021 (10 januari 2006)

Rekondare
289 Inlägg
10 januari 2006
Som sagt jag tror inte heller på att fuska, gjorde mitt bästa på alla prov men sa hos läkaren att jag hade tinitus(vilket jag har) och det gjorde att jag slapp...i kombination med att jag vid inskrivningen hade skrivit att jag inte var motiverad att göra lumpen...

Så gör så gott ni kan på testerna och kryssa i att ni inte är så motiverade vid inskrivningen så fixar det sig nog då de hellre tar in sådana som gärna vill än såna som vill slippa.

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

16 Inlägg
10 januari 2006
© Barnvagnsracer ® skrev:
DaMM skrev:
klart man ska göra lumpen.. åker själv till kungsängen som bevakninsoldat om ett år smile kul å testa sina gränser.. skulle helst vilja bli jägare men synen satte stopp för de sad

Om du ser så illa får du göra lumpen överhuvudtaget? Vad ska jägarförbanden se som inte vi andra? bara undrar...

ser i så illa.. men ja måste ha linser/glasögon ute i fält. å för att vara jägare måste man ha perfekt syn dvs inte glasögon

Kör/bygger 400+ skyline r33 GTs-T

Billackerare
737 Inlägg
10 januari 2006
FugitivE skrev:
MysdressLarry skrev:
har varit å mönstrat å fått en plats, men jag vill verkligen inte. ska dit om 1 år.
Finns det nått jag kan göra för att slippa?? snacka med en psykolog eller nå?

kan förstå att du vill slippa.. visst skulle de vara asroligt och gå lumpen , fast man tjänar direkt inte på det hela.. förlorar massa cash och tid = D

Det va för det. Idag tjänar de små glinen riktigt bra jämfört med 99-00 då jag gjorde lumpen.
Jag kan inte de exakta siffrorna men det är fantasi summor för något som är så förbannat roligt.

BTW Kåldommen är nog en myt, hörde att han rulla in sig i en gardin...

Nä, jag är ganska 100 på att det i det här fallet inte är så. Jag vet vem den killen är.

Och nej, jag tänker inte säga vart han komer ifrån. Det vore inte schysst. Att han är från Dalarna räcker... wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
11 januari 2006
jag mönstrade inte alls jag jag gick till en läkare för min dåliga mage så jag fick frisedel innan mönstring de niii.......jag ser det så här om det blir krig så skiter väll jag fullständigt om jag har gort lumpen ser jag mina grannar , polare bli dödade då tar man nog och krigar för sverige vilket fall.....vare sej man gjort lumpen elle inte ,.,.,.,.

///Widell

153 Inlägg
11 januari 2006
Jag gör lumpen just nu...3 månader kvar..

De som fått frisedel härifrån har fått de pga skador. Så finns det enstaka fall förstås. En kille tjatade i tre månader om att han ville hem och mådde piss när han var här, han fick åka till slut. En annan hade problem med sina föräldrar eller nåt så han fick åka. Störst chans att få frisdel är helt klart första månaden. Vid våran första skjutning med AK5an sa en kille att "nästa gång vi åker till skjutbanan tar jag fan livet av mig". Han fick åka hem men han mådde jävligt dåligt också...

Antingen är du "okänslig" och skadar dig själv ordentligt i början eller så får du spela att du mår jävligt risigt psykiskt. Att vara en riktig jävla plåga för befäl kan nog också fungera i början. Typ att vara konstant aggresiv och inte lyda en order. Kanske funkar

Jag vet iaf att det är schysst folk man träffar och kan ha jävligt kul tillsammans...för det mesta är det riktigt jävla värdelöst tycker jag. Kanske ändrar mig om ett par år..
Lycka till smile
Senast redigerat av Snabbare (11 januari 2006)

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

hårdrockar'n
118 Inlägg
11 januari 2006
Youngblood skrev:
Jag vet en kille som, när han kom in till psykologen, under mönstringen plötsligt slängde sig ner på golvet och rullade in sig i mattan samtidigt som han skrek hysteriskt;

-JAG ÄR EN KÅLDOLM!!! JAG ÄR EN KÅLDOLM!!!

Sedan så låg han där och rullade runt ett tag..

Vet inte riktigt vad som hände sedan men jag hörde att han blev omyndig förklarad tills han
fyllde 20.

Men vafan.. han slapp ju lumpen. big_smile

Jag gjorde lumpen på IB1 i Kungsängen. Det var sådär. Kul ibland, pest ibland.

*host*Bullshit*host* den har man ju aldrig hört förut. lite svårt när det väldigt sällan finns mattor på sådana ställen, eller han tog med den själv?

själv fick jag frisedel efter två månader och det var inte lätt, jag var på sjukan minst en gång om dagen (hittade bara på en massa skit) och hade samtal med en jävla massa befäl.
men inget hjälpte tills jag fick en böld i röven som var tvungen att opereras bort (opererade bort den idag).
dom jävlarna gör allt för att hålla kvar en, även om man inte gör ett skit där.
Senast redigerat av heavy (11 januari 2006)

Modern cars - they all loo like electric shavers

24 Inlägg
11 januari 2006
En Kompis till mig sa bara att han tröttnade på folk snabbt. så då slapp han..

Besserwisser
312 Inlägg
11 januari 2006
SupraM3 skrev:
fire_wizard skrev:
säg bara att du inte vill. det är ingen lag numera på militärtjänstgöring.

När tog de bort Värnplikten?

va ska man göra då? sitta i fängelse som vissa töntar sa,vilken myt säger jag bara,klart man inte behöver göra lumpen om man inte vill det...

Då är det som sagt nåt nytt påfund, det har jag aldrig hört talas om. Sanningshalten är väl inte särskilt hög heller.

Fredrik, Laxå

SSS -12
3 217 Inlägg
12 januari 2006
Bullo skrev:
Youngblood skrev:
Jag vet en kille som, när han kom in till psykologen, under mönstringen plötsligt slängde sig ner på golvet och rullade in sig i mattan samtidigt som han skrek hysteriskt;

-JAG ÄR EN KÅLDOLM!!! JAG ÄR EN KÅLDOLM!!!

Sedan så låg han där och rullade runt ett tag..

Vet inte riktigt vad som hände sedan men jag hörde att han blev omyndig förklarad tills han
fyllde 20.

Men vafan.. han slapp ju lumpen. big_smile

Jag gjorde lumpen på IB1 i Kungsängen. Det var sådär. Kul ibland, pest ibland.

haha, vem var det? ålder? jag känner en kille som gjorde likadant fast han var en vårrulle istället tongue

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! SJUUUUUUKASTE! big_smilebig_smilebig_smile FAN VA BALL

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

13 Inlägg
15 januari 2006
om du bara skiter i att åka upp till lumpen så riskerar du att få boja!

fick brorsans polare, i 1.5 månad!

Såld på Italienare
579 Inlägg
15 januari 2006
Har man redan mönstrat kan man inte bara säga att man inte vill.
Vi har som sagt värnPLIKT i Sverige. Vet inte vilka det är som fått det om bakfoten..
Det är undantagsfall att man kommer undan värnplikten när man redan blivit tilldelad en plats.
30 dagars fängelse är det jag hört. Sen det där med kåldolmen låter lite som en urbanlegend.
Dem har inte direkt ett överflöd av mattor vid mönstringen.
Så den verkar väldigt tvivelaktig.

Nu har jag gnällt tillräckligt på er för den här dagen wink
Senast redigerat av Johanromeo155 (15 januari 2006)

Sök