Klart du ska köra ng900!
försäkringen är som alla turbobilar, bra mkt högre än motsvarande utan turbo. :p
Ligger runt litern blandad körning för mig, otrimmat.
Första stegen är ju rätt billiga(upp till 260hk) men ska man upp långt blir det mkt att byta.
Blocket säljer saab:ar i delar rätt ofta så för mig har det blivigt billigt.
vad som håller bäst vet jag inte, men min bil klagar jag inte på.
Sen augusit när jag köpte min har jag bara behövt byta vakkumslangar i motorn för de hade spruckit. Detta gör att luft sugs in utiffrån och slöar ner motorn. Svårt att se om man inte tittar noga.
Nu ska bromsarna bak bytas, också att tänka på på denna bil.
att tänka på, ju nyare bil desto bättre om det inte är många ägare osv... efter -96 kom bättre bromsar.
Passa dig för buskörda bilar som inte har bytt växellåda.
Kolla växlarna och framförallt backen. Mkt vanligt att den hoppar ur sig och har sig. Speciellt om den är gammal. Min hoppar ur när den är på det humöret. Men det kan man leva med. Kör mest framåt så.
Kolla hur ofta oljan bytts på bilen, för sällan skadar turbon. Rök är aldrig bra, svårförklarat nu när det är varmt ute med. Bromsarna är också något att kolla.
Annars så ja, kul bil att köra om med. Inte så stadig vid högre farter ihop med kurvor. Men då pratar vi högre högre högre farter.

Mkt finesser för pengarna och ett grymt lastutrymme.
Rekommenderar den iaf. Sen är den ju bra mkt snyggare än 9000 och kan stylas mera, fälgar från 9-5 å 9-3 passar rakt av. Är trevligt. Lycka till med bilvalet!