10 januari 2006
Trådstartare
Hej..
Det är så att jag har en kicker comp vr 12" baslåda.
Har kört in den i bilen, tycker bara den ligger och mullrar, alltså inget riktigt tryck i den.
Vill att det ska kännas i magen på dom som sitter i baksätet ju. Hur ska jag göra för att få till det?
Men igenteligen ska väll inte en baslåda ha nå snärt, den ska väll bara mullra lite?
Citat från sharky: "Kör bara bas i bilen, skuren runt kanske 80Hz. Dvs stäng av middar och diskanter. En korrekt konstruerad bas + låda skall nu bara mullra. Hör man "snärt" från sin bas, då har man endera en felaktigt konstruerad låda som gör att basen "ringer" eller en bas med s.k konuppbrytning. Hör man röster, då skär man definitivt sin bas för högt eller med för dåligt delningsfilter."
Hur ska jag göra för att få in snärten och trycket? måste jag helt enkelt lägga pengarna på ett super fram system?
Isånnafall är ju baslåda överskattat?
En kompis har nån baslåda och slutsteg, då han drar på kan han spela så högt att det inte går att se någonting i backspegeln pga alla vibrationer av ljudet.
Det jag vill är alltså ha hjälp med att få TRYCK från basarna.
Nu är jag så förvirrad som det går att bli, vet inte om ni har förstått någonting alls av vad jag har skrivit.
Är inte säker på att jag gör det själv, är detta för otydligt så är admin/moderatorer tillåtna att ta bort tråden.