2951
Sök

Hur skrämmer man bort katten från bilen?

7 100 Inlägg
1 maj 2008
blacken skrev:
Big_JN skrev:
blacken skrev:

Har fortfarande lite svårt att tro på det. Det måste vara några ovanliga kissar bakom det..

Helt vanliga bondkatter, fan klarar dom av att ta kaninungar så klarar dom av gässlingar!!!
Det tar ett tag innan gässlingar blir stora och jag har sett katter komma springande med dom i munnen samt fått avliva några efter att en katt varit framme och "lekt" med dom!

Det är ändå ovanligt att det händer, bägge mina föräldrar växte upp på bondgårdar, ingen av dom har sett eller hört om det..

jag har alldrig hört/sett de ja med,min kan ju knappt ta en vanlig fågel så!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

220 Inlägg
1 maj 2008
bmx skrev:
blacken skrev:
Big_JN skrev:

Helt vanliga bondkatter, fan klarar dom av att ta kaninungar så klarar dom av gässlingar!!!
Det tar ett tag innan gässlingar blir stora och jag har sett katter komma springande med dom i munnen samt fått avliva några efter att en katt varit framme och "lekt" med dom!

Det är ändå ovanligt att det händer, bägge mina föräldrar växte upp på bondgårdar, ingen av dom har sett eller hört om det..

Katten din kanske aldrig har behövt ta fåglar? Kanske gott om möss istället?

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

7 100 Inlägg
1 maj 2008
Mange_C5 skrev:
bmx skrev:
blacken skrev:

hehe de ochså!
men ja tror att han är för lat bara tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Muttley
1 maj 2008
Big_JN skrev:
tkd_rille skrev:
Big_JN skrev:

Jag hade kunnat göra det, hatar katter och tycker att ägare tilll utekatter e dom mest oansvariga människor som finns!
Vet inte hur många ungdjur (ankor, gäss och hönor) som blivit tagna av katter hemma hos mina föräldrar!
Jävla skadedjur e vad det är! neutral

då tycker jag du ska säga de till mina föräldrar smile de är djurplågare om de låser in den katten, då den inte trivs inne på vår och sommar. då springer den fritt vilket vi vill ha, fria djur. och en som har en utekatt är inte oansvarig när man låter den komma in och äta och sova och mysa. så de tycker jag var ett jävla dåligt uttalande av dig.
man skjuter inte katter som är chippade eller har halsband då får man hoppas de står idioten dyrt. vi kan ändra lite på historian, går dina föräldrar ankor gäss och hönor fritt ? varför låser de inte in de bakom galler så inte katterna (rävar) kommer åt de? de är jävligt oansvarigt måste jag säga om du tycker kattägare är de smile

Tänk om alla hundägare hade resonerat likadant och haft sina hundar strövandes lösa och man bara tog in dom då och då för att ge dom mat och så att dom hade en plats att sova!!! Idiotiskt

BTW så har mina föräldrar sina djur i stora gårdar som är inhägnade men kattdjävlarna tar sig in genom nätet! Att rävar och andra vilda djur tar sig in får man räkna med och en räv får du lov att  skjuta men en katt får du inte skjuta även om du tar den på bar gärning med en kyckling i munnen!

ja du verkar smart du smile hundar och katter är 2 helt olika djur, inte något likt melland dessa djuren. En hund kan man lära att göra olika saker och vänja den vid att den alltid ska gå i koppel och lyda ägaren och gå fot, har du försökt de med en katt ? en katt i koppel går aldrig att gå fot med. och en hund som springer iväg från sitt hem lååångt iväg brukar inte direkt hitta hem igen det gör däremot en katt. står fast vid att katter är fria djur och ska få springa fria då de inte kan skada människor eller de gör inte de alls om de inte blir hotade. Hundar kan det däremot..
Hur ofta är bondkatterna i dina föräldrars gårdar då?
självklart får man avliva en katt om den inte har halsband eller chipp. dock måste du vara helt hundra på att den inte ägs av någon, annars blir de skadestånd.

blacken
1 maj 2008
bmx skrev:
Mange_C5 skrev:
bmx skrev:

hehe de ochså!

Det skulle väl vara det ifall fågeln flög in i käften på han big_smile. Annars så är det sällan en katt kan ta en pippi som är frisk, oftast så får dom tag i sjuka eller skadade djur. Utav 10 attacker så misslyckas en katt 7 till 8 gånger..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
1 maj 2008
blacken skrev:
Big_JN skrev:
blacken skrev:

Har fortfarande lite svårt att tro på det. Det måste vara några ovanliga kissar bakom det..

det är inget ovanligt
inte problem för en katt att ta en kaja eller skata och det är inga små fåglar det inte
katter är värre rovdjur än du kan tänka dig
tillome värre än hundar

184 Inlägg
1 maj 2008
Om du har de parkerad i karport t ex å du är lite händig så kan du koppla vatten till möjligen en sprinkler som du fäster upp och har den kopplad till en rörelsevakt.. så varje gång ngt rör sig runt din bil så startar den.wink

Fint om ngn försöker göra inbrott å får sig en dusch...wink

MvH: Johan

220 Inlägg
1 maj 2008
blacken skrev:
bmx skrev:
Mange_C5 skrev:

hehe de ochså!

Det skulle väl vara det ifall fågeln flög in i käften på han big_smile. Annars så är det sällan en katt kan ta en pippi som är frisk, oftast så får dom tag i sjuka eller skadade djur. Utav 10 attacker så misslyckas en katt 7 till 8 gånger..

Men då lyckas ju katten 2-3 gånger av 10! Inte så dåliga odds egentligen..
Precis som på krogen, siktar man på andra sorteringen så är jaktlyckan bättre  lol

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

blacken
1 maj 2008
Mange_C5 skrev:
blacken skrev:
bmx skrev:

hehe de ochså!

Men då lyckas ju katten 2-3 gånger av 10! Inte så dåliga odds egentligen..
Precis som på krogen, siktar man på andra sorteringen så är jaktlyckan bättre  lol

Jo det kan ju stämma, men kisse har inte två fördelar som vi har, öl och stängningsdags..smile

blacken
1 maj 2008
Team-Adolfsson skrev:
blacken skrev:
Big_JN skrev:

det är inget ovanligt
inte problem för en katt att ta en kaja eller skata och det är inga små fåglar det inte
katter är värre rovdjur än du kan tänka dig
tillome värre än hundar

Nu är du ute och simmar lite, det är väldigt sällan en katt kan ta en frisk fågel,  typ kaja,skata,kråka osv. Sant att katter är en skicklig jägare och predatorer, men hundar ÄR värre som jägare. Dom lyckas i 6 till 8 gånger av attackerna..
Senast redigerat av blacken (1 maj 2008)

427 Inlägg
1 maj 2008
r-ted skrev:
grannens katt hadde gått på min porsche för 2 veckors sedan, nästa gång jag såg katten så släppte jag loss min Amstaff så han jaga katten genom hela kvarteret .

Nu blir det inga fotspår på bilen men grannen undra om jag var riktigt frisk som kunde göra så å sen berätta han att man måste ha hundar kopplade.
Orkar inte diskutera med sånna idioter som inte fattar vilka skadedjur katter är.

Om skada uppstår kan man begära skadestånd om man kan identifiera katten ...
Fick du inte ett par repor i lacken .. ?  big_smile

/ Tobbe

Teddan
2 495 Inlägg
1 maj 2008
Tazzeman skrev:
r-ted skrev:
grannens katt hadde gått på min porsche för 2 veckors sedan, nästa gång jag såg katten så släppte jag loss min Amstaff så han jaga katten genom hela kvarteret .

Nu blir det inga fotspår på bilen men grannen undra om jag var riktigt frisk som kunde göra så å sen berätta han att man måste ha hundar kopplade.
Orkar inte diskutera med sånna idioter som inte fattar vilka skadedjur katter är.

Om skada uppstår kan man begära skadestånd om man kan identifiera katten ...
Fick du inte ett par repor i lacken .. ?  big_smile

hur skall man bevisa att det är den katten ta katt-dna ?? hehehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Tomten
1 065 Inlägg
Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
3 maj 2008
en lite skål med ättiksprit på huven, dom kollar en gång, sen aldrig mer..
(Funkar på bord, då kan du ändå ha ett dukat bord med mat) Katten går inte ens upp på bordet..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

49 Inlägg
3 maj 2008
finns det inget gift man kan lägga ut kring bilen? grannens äckliga katter har varit uppe på bilen flera gånger, jag har ju inte direkt tid att ta ledigt för att vakta bilen heller.

Man får vänja sig...

11 Inlägg
23 mars 2009
Har problem med att min ena katt klättrar omkring på min bil. För nån dag sedan satt jag i bilen å katten hoppade upp på huven.. gick ur bilen å röt till som fan. Katten sprang iväg. Men dagen efter var där nya spår på huven...

Alla som tycker man ska förgifta, skada katterna eller liknande behöver inte svara på dethär tack, det är absolut inte aktuellt då katten är en familjemedlem och mycket omtyckt.

Är det nån som har testat denna??  http://shop.conrad.se/websale7/?shopid= … Fmd5}

Fungerar den?

24 Inlägg
23 mars 2009
klä ut dig till hund

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
23 mars 2009
Vad du än gör, gör förfan inget hastigt när en katt sitter på din nypolerade bil... här är en händelse som jag var med om för inte så länge sen:

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=41590

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

11 Inlägg
23 mars 2009
brush skrev:
klä ut dig till hund

Vilket bra svar. För övrigt så hade det inte funkat ändå, min katt har jagat bort en bernersenner(stavning) från tomten. För er som inte vet så är det typ 60kg hund.

Min katt repar inte lacken, däremot så blir det tassavtryck lite härochvar vilket är rätt störande...

2 230 Inlägg
23 mars 2009
har haft massa katter på min huv med aldrig fått en enda repa på bilen eller huven. sitter en katt dära är det bara gå fram lungt å ta tag i den, sen ja skricka å den å slänga iväg den. brukar lära sig ganska fort smile

Sen om man är så jävla rädd om sin huv lack å vet det är katter dära, så lägg en filt eller nå över huven då, då gör det ju inget om en katt eller nå ligger dära..
Senast redigerat av Rojpen (23 mars 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sök