Läskigt det där med porschen, för det missade jag totalt! Den hade ju dock klarat sig ganska bra för att ha åkt rakt fram i svängen i ca 200km/h. Finns bilder och lite snack runt det i en tråd på Gatebil.no.
Jag var endast där på söndagen och tyckte att vädret förstörde allting. Drog hem direkt efter breisladden och kände att jag inte alls var nöjd med årets gatebilbesök. Många av dom mest extrema bilarna körde inte (antagligen pga väderförhållandet) och allt blev bara tamt. I september kommer jag definitivt dra dit på lördagen.
Läskigt det där med porschen, för det missade jag totalt! Den hade ju dock klarat sig ganska bra för att ha åkt rakt fram i svängen i ca 200km/h. Finns bilder och lite snack runt det i en tråd på Gatebil.no.
Jag var endast där på söndagen och tyckte att vädret förstörde allting. Drog hem direkt efter breisladden och kände att jag inte alls var nöjd med årets gatebilbesök. Många av dom mest extrema bilarna körde inte (antagligen pga väderförhållandet) och allt blev bara tamt. I september kommer jag definitivt dra dit på lördagen.
han ska vara glad att det gick som det gick.. hade inte sandfollan fångat upp honom så hade det gått väldigt illa, för er som inte vet så var det kokande bromsvätskan på porschen och ja.. det som hände hände.. det lustiga var att deras RS4a 2dagar tidigare också kokade i bromsvätskan och då bytte de den.. tragiskt men det går alltid att ordna!
Treffets beste dag var definitivt lørdagen. Litt regn på natten og morgenen, men resten av dagen var det mye bra og godt vær. Både Extreme løp og Time Attack var rått å se på. Samt at det var mye kjøring for gatebiler også.. De fleste gasset max hele dagen! Ja så misser man Breisladden, men var ikke mangel på sladder i svinger der av den grunn..
Dette er min 3:e sesong med Gatebil og jeg har vært på alle treffene i alle sesonger, og årets Julitreff var uten tvil det beste Gatebil treffet jeg har opplevd.