2563
Sök

PEARL _ Pärlemo lack var hittar man?

174 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
Hej, finns säkert 1000 sidor om lack och lackering, men skulle vilja veta om nån "kunnigare som jag" med färger och butiker, skulle veta var man hittar pärlemo, har hittat en sida på internet "www.paintwithpearl.com" men vill helst inte beställa från USA, undviker gärna paypal, visa m.m.
Så min fråga är : Ifall nån vet nån firma inom sverige som säljer pärlemo (pärlor) till lackering.
altså inte pärlemofärg, utan pärlor med färg pigment som sedan blandas i klarlack och sprayas över bilen.

H: Makarof , Projekt- LADA 2101 GT/R

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

Allfixare
1 475 Inlägg
28 april 2008
jag vet att färgtema i bollnäs har en massa olika sorter. dyyyyyrt dock. men sjukt fint=)

64 Inlägg
29 april 2008
såg att panduro sålde små glaskulor 6mm som borde gå att blanda ner i klarlacken . har inte provat själv än inte hittat något roligt att måla än. såg en airbrush film där man använde sådant från house of color . annars så har TIPRO house of color färg till salu har ej webb adressen .

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
956 Inlägg
29 april 2008
Farsan har en liten påse med något sådant pulver som han haft ganska länge, men 6 mm lät mycket tycker jag.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

64 Inlägg
30 april 2008
sorry var lite dåsig av förtunning igår tror jag menade förstås 0,6mm

174 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
åk till en lackare så hjälper han dig, svårare än så är det inte.

jag har åkt och talat med närmaste lackare och färgförsäljare ingendera vet nåt om att det ens finns nåt sånt big_smile eller så säger dom att jag skall glömma allt med pärlor och skit och måla en vanlig metall lack, verkar väldigt okunnigt tycker jag, men visst skulle jag borda ta och åka in till huvudstads länet och kolla i deras lack butiker.

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

Japan Quality
670 Inlägg
7 juni 2008
makarof skrev:
sir_daniel skrev:
åk till en lackare så hjälper han dig, svårare än så är det inte.

jag har åkt och talat med närmaste lackare och färgförsäljare ingendera vet nåt om att det ens finns nåt sånt big_smile eller så säger dom att jag skall glömma allt med pärlor och skit och måla en vanlig metall lack, verkar väldigt okunnigt tycker jag, men visst skulle jag borda ta och åka in till huvudstads länet och kolla i deras lack butiker.

Hör med killen här på garaget. Du kan ju PM.a honom.

http://www.garaget.org/Crazygreek

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Billackerare
365 Inlägg
7 juni 2008
www.tipro.se dom säljer House of Kolor...ring o prata med "nisse" kallas han, han e över jävlig med dessa färger! jag har själv köpt tillexempel självlysande pulver som man blandar i klarlacken av honom..House of Kolor har de du söker, me all säkerhet !

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

120 Inlägg
7 juni 2008
Jag håller med ovanstående...House of color har sjukt snygga färger inkl pearl och candy....och massa andra coola effekter..

Fordonstekniker som konverterat till valsare
www.airbrushforum.se
www.bra-airbrush.se

Sök