2410
Sök

Saab 9-3 byta ut orginalstereo hur??

10 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
hey...jag kör en saab 9-3 -03:a och nu e de dags för mig och byta ut stereon, har redan inskaffat en stereo, fast jag vill fråga om man kan koppla in rattkontrollerna? går de?...så man kan byta låtar och höja och sänka från ratten? samt så har jag hört att man behöver en adapter för att kunna koppla in en annan stereo istället för saabs stereo...?= stämmer detta? Kan jag få hjälp med detta??

MVH Amar Ferenc

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
29 april 2008
Kan inte så pass ny saab men på den gamla beror det på vilket ljudpaket du har, och för att få rattkontrollen så får du forska på hemsidan till tillverkaren av den nya stereon. Du måste köpa till en adapter dom flesta stora märkena har det men brukar kosta en slant.

10 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
alltså ja har inskaffat en helt vanlig stereo...en centrum...så jag kan i princip bara plugga in i den?...utan att ha  nån adapter mellan?..då alltså utan rattkontrollerna...?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 april 2008
Nej, det kommer inte att fungera. Till att börja med så kommer du få lov att ha kvar CD-spelaren som sitter orginal, göm den bakom panelen om du inte vill ha den synlig. Sen så lär du ha en adapter för stereon, vilken finns på http://backesljud.se/.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 Inlägg
29 april 2008
vad jag vet så e de bara pioneer som har en "sats" till "vanliga" stereos som man använder för att kunna fortsätta använda rattkontrollen, passar då bara pioneer stereos. Prata me BRL, dom kan nog svara på din fråga. Tror att "satsen" från pioneer ligger strax under 1000 lappen. lycka till.

6 Inlägg
29 april 2008
ChriZtoffer skrev:
Nej, det kommer inte att fungera. Till att börja med så kommer du få lov att ha kvar CD-spelaren som sitter orginal, göm den bakom panelen om du inte vill ha den synlig. Sen så lär du ha en adapter för stereon, vilken finns på http://backesljud.se/.

Vadå tvungen att ha kvar original cd-spelaren ?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 april 2008
kermithboy skrev:
ChriZtoffer skrev:

Vadå tvungen att ha kvar original cd-spelaren ?

Så vitt jag vet så är du tvungen att behålla den i 9-3or (03-07) med MOST-bussen(fiber) för att allt ska fortsätta fungera. Kan händna att dom kan programera bort den på Saab och få det att fungera, men är inte säker.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 Inlägg
29 april 2008
oki, men gäller inte bara dt den "nya" karossen? Han har väl gamla karossen av bilderna att döma.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 april 2008
Om det gäller den han har på bilderna så ska det fungera med bara en adapter, ja. Men trodde det var nya karossen när han sa att det var en -03, tänkte inte på att gamla karossen släpptes ända in på -03. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 Inlägg
29 april 2008
Oki, då e ja me på ditt resonemang;)

82 Inlägg
29 april 2008
Det är ju fina bilar men det är ett helvete om man vill byta stereo/blåtandsadaptrar mm i Saab..sad

Sök