2522
Sök

Snabb fråga angående sugtrim bmw e30/325

hp
6 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
En snabb fråga som sagt! har chip, extraktor ,öppet filter på beemern just nu! har hört så mycke prat om att man ska byta ut luftmassemätaren samt spridarna på 325orna till lmm samt spridare från 535ans motor(m30/e28) och att det ska ge mer effekt? hade vart kul om man hade kunnat klämma ur några pollar till ur bilen.
mvh

176 Inlägg
30 april 2008
JA 535:ans lmm är nära 3" i diameter mot 325:ans 2.5", sen flödar helt riktigt 535:an spridare mer, och det är ju det enda sättet att trimma en motor, tillsatt mer luft och mer soppa.
Dock har jag även hört att man tappar gasrespons med 3" lmm OCH större spjällhus så byt lmm men byt inte insug, dom som testade spjällhus sa att upp till 500hk va 2.5" spjäll att föredra +500hk funka 3" spjällhus bättre.
Jag flyttade över elektroniken från 325:ans lmm till 535:ans (mest för att jag visste att den funkade).

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

hp
6 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
okej tacksam för snabbt svar! är det ett måste att flytta över elektroniken från original lmm till 535ans lmm? kan tänka mig att det är lite pyssel.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 april 2008
Sen kan du ju byta till en vassare kamaxel smile Får bra mycket goa accerlation

C H E V R O L E T <3

176 Inlägg
30 april 2008
Nej men viktigt är att det är smma styrsystem Motronic heter det va... ser du om det är samma kontakt på sidan till bägge.
Sen va det inte speciellt svårt att byta.
Tror jag lossade det silikonade locket sen va det bara 4-6st små små skruv som höll kretskortet, dom har dock en tendens att ärga fast (stålskruv in i aluminium...)
Lycka till!

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

hp
6 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
njae inget kam byte eftersom det ska bli överladdning i vinter.. okej jo motronic heter de! men va bra då sticker ja till tumba och hämtar lite prylar nu wink

Sök