tis den 15de så bestämde ja mig o utföra buller provet.
Packade quattron med min laptop tänkte att det kan va bra o ha med sig.
sen körde ja o tankade upp den me 40l e75 o rullade söder ut.
när ja var i höjd med traryd på E4an så dog bara bilen fn tänkte ja va e det nu.
Rullade in till kanten o försökte starta men start motorn bara tuggade.
som tur väl hadde ja laptopen med mig så ja kopplade upp mig mot styrdonet för att göra en diagnostick.
första tanken soim slog mig va att vevaxel givaren packat ihop, men så var inte fallet.
efter lite felsökande kollade ja säkringarna. det visade sig att 2 st 15A säkringar hadde poppat o det var givetvis till båda 044 pumparna från catch tanken.
Givet vis hadde ja inga extra säkringar med mig så ja fick nalla 2 säkringar som inte va till något vitalt som kupefläkt o elspeglarna.
Vred om tändningen o nu hadde ja soppa tryck men ena pumpen ylar
fick ryckka ett relä i taget för att lokalisera vilken pump som säckat ihop. Hittade vilken pump som ylar körde bilen på tomgång med bara en pump såg att grund trycket droppat från 3Bar till 2Bar det betydde ochså att motorn gick snålt så tur som ja har så hadde ja laptopen i bilen så kja fick lägga på soppa i hela mappen.
kom fram till Peder som är SFRO bes man som utför buller provet han förklarade för mig hur det är tänkt att vi skall utföra provet. Vi mätte mellan 2 punkter i 50km/h från 2 olika håll vi började med 2ans växel i 50km/h o gav full gas sen skall man utföra samma sak i 3ans växel om bilen låter högt.
Efter 2 mät tillfällen så vinkade Peder tilbaka mig o sa att det inte var nödvändigt o mäta mer resultatet blev 74,5Db(A).
efter det var det o köra hem, ja frös som fn på hem vägen då ja inte har något värmepaket i bilen
på hemm från laholm
3 down 1 to go.
svarvade till 2 bultar till oljereturen på turbon
hafsade ihop en adapter platta till speglarna,
epa styling på hög nivå? eller?!?!?
tjuv titt på vad som kommer
har endel kvar o göra på den, men det är inte så hög prio på den just nu.