Action report,
I helgen som va var vi på action meet, ja är super nöjd me med eventet och med tiderna.
Trailar bilen nu mera för man vet inte hur trasig den kommer va efter varje event, här är är vi klara för avfärd i alla fall.
På platts utanför grindarna, vi fick vänta en stund där det hadde ja inte räknart med men det gick hyffsat smärt fritt.
5 färdig besiktade bilar från växjö samlade, (Peter Öhman, anton Jhansson, Jocke wallin, Micke Edstrand)
Första repan ut slog ja mitt person bästa från mkbrinkarna 2012 med 0,0016s, kändes så jävla gott o göra det på första repan ut på fredagen.
Repan nr2 satt som en dröm o resulterade till 9.92s samt bästa 60ft på 1.53 Gissa om ja var glad.
Enligt vissa källor är min sportquattro replika den snabbaste sportquattro replikan i sverige nu.
Repa nr3 slutade med rasad diff, tabbade mig lite.
Ja var på väg o stage in när funktionärerna bad mig slå av pga en läcka.
när de kollade under min bil så såg dom ingen läcka o bad mig starta o fortsätta in i stage.
Mitt mistag var att ja skulle backat tilbaka o börjat om samt låst diffen på nytt.
så det resulterade till en skottad diff, mindre kul för mig. Tur att ja inte skottade huset för då hadde det funnits olja på plattan.
Som tur väl tog ja med mig en extra torsen diff och en vanlig s2 diff som var nerplockad i monekyler.
Grabbarna på white trash racing Tigade den nya diffen för säkerhets skull.
Det tog säkert 2 timmar innan den svalnat så ja kunde plocka ihop en komplett diff.
En utmaning var det att sätta ihop en diff i depån när man inte har press o div andra verkyg med sig.
lyckades i alla fall krympa på kronhjulet samt montera ihop diffen under kvällen.
på morgonen satte ja den på plats under bilen.
Dag 2 han ja säkert med 4 repor körde 10.05s o lite 10.xxs sista repan körde ja i höger banan när det
brast igen.
FDet kändes som medbringaren men så hörde ja ljuden. Det var dom segaste 402m ja kört, hann fundera ett o ett annat under den tiden.
Resten av dagen fick hon stå nere jämte starten. Passad på o filma lite o titta på andra bilar vilket man i normala fall inte hinner på ett sånt här event.
Slutade som 2.a
lite bilder på dom rasade delarna
Medbringare med tillhörande knorr skruv och packbox.
uppsvarvad diff kåpa? ngn dom behöver?
diffen med spräckt tapp för lagerbanan.
totalt 2 diffar en inner knut vridna sviktstål axlar.