V40:n införskaffades som tilltänkt pendlarbil men med planer på att bygga om den lite. Nu är målet att den ska vara en fungerande familjebil men ändå inte helt orginal. Får se vad som händer framöver
ingen stor update, men helt still står det inte nu igen iallafall
igår började jag montera ihop draget och avgassystemet. Upptäckte även att batteriet var tomt. Har en laddare på ingång, får se om den kan rädda batteriet eller om det får bli ett nytt sådant också.
Drog igång bilen för att se om det kom ut några avgaser:
borrat, bortskrapat och rostskyddat i enlighet med anvisningarna
Planen är nu att montera klart dragkroken, skära till bakspoilern så att utblåsen och draget går fritt. Därefter bär det av till bilprovningen för regbesiktningen av draget.
Skönt att det händer lite=) Vad vart det för fel på batteriet då? Inte så att nått bara dragit ur det eller måste du köpa nytt? Ser riktigt nice ut me slutrören kommer nog se ännu bättre ut när du fått på baken!! Hur går det men den förresten? bara kapad fortfarande?
Idag fick jag lite tid över. Tomgångsmotorn fick sig en omgång
Nu står bilen äntligen på alla fyra, tog en sväng ut på asfaltsvägen också.. kändes riktigt gôtt.
Tyvärr räckte inte min smörjning av handbromsmekanismen utan den fastnar och låser högerhjulet så jag får väl renovera oket eller köpa ett nytt. Snart besiktningsklar iallafall
Jahopp, händer som vanligt oerhört mycket här (ironi). Bilen står vinterparkerad i garaget på landet och snart blir det flytt till lägenhet inne i stan igen. Därför söker jag garageplats att hyra i trakterna i och runt Örebro från april/maj!