2874
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

1 Inlägg
6 maj 2008
Calle bromsskiva skrev:
det tråkiga är att hela europa har ungefär samma bensin pris, farsan är utomland lite titt som tätt å han kollar på det vart han än åker å enligt han då så är det samma pris + - några ören. sen när han var ung så tjänade han en 5a i timmen å soppan kosta typ 4 spänn idag tjänar man i samma ålder ca 90-100kr timmen så ni kan ju räkna ut hur det ser ut i jämförelse. men vist det är dyrt att tanka i dag men å andra sidan har man ju funderat ska man klaga när man självmant åker en bil me mycke hästar som drar mycke, man kan ju allti köra en prius eller nå annat tråkigt, det kostar att dansa på stan så äre juh.

kan inte mera än att hålla med denna talare.skall man vara krass så ligger inte bensinpriset högre idag än den gjorde förr om man nu skall kolla på inflation av lön mm.
Det jag ser som ett problem är att våra folkvalda dumskallar snackar om att minska/stoppa utsläpp och när dom väl lyckas med det säljer dom den rätten till nått företag i still med akso nobel som i sin tur kan släppa ut 2000 ton mer per år.
så hur F-- hjälper det utsläppen i slutänden?
sen har jag svårt att se någon verklig skillnad i det med "bränsle konvertering" folk talar om.
konvertera bilen till E85 och du kommer undan marginelt när det gäller bränsle priset,"iallafall för stunden"tills den dag dom behöver dina stålar och höjer även det bränslet för att ha råd med nånting lamt
.
sen har du 50% mer slitage på motor med det bränslet som ger ökad service och garanterat tidigare motor byten vilket i sin tur ger mer industrier som skall spy ut mer motorer vilka politikerna i sin tur kan leva gott på genom att sälja mera utsläppsnormer till.
Nää jag kör vidare som jag alltid gjort genom att stödja en revisor som i sin tur stödjer min bensin peng genom att låta staten själva betala skatten på bränslet big_smile

gör alla möjliga avdrag ni kan och om dom vill se kvitton kastar ni in 2 svarta soppsäckar på skattemyndigheten med kvitton i,bara säg till alla ni känner att ni samlar på sånt och spara skiten i källaren eller nått.
ingen kostymnisse gillar att rota igenom dom 2 säckarna och kolla varje kvitto,efter första gången frågar dom inte efter kvitton en gång till.

men det e faktiskt lite så med svenska folket och har alltid varit det att dom helt och hållet böjer sig för övermakten.
ta bara den gången dom höjde cigaretterna från 20kr paketet till 40kr..det blev rama skri i hela sverige så staten sänkte till 32kr och hela folket var glada igen..ändå var priset höjt 12 spänn.

visst svinfelt med regering har skakat fram massa jobb men på vems bekostnad?
listan kan göras lång - knegare - sjuka - arbetslösa osv.
sjuka får mindre pengar varje månad och sen i efterhand spelar det knappt nån roll vad dom lider av dom skall bara ut i arbetslivet endå.knegare har alltid betalat för sverige så inget nytt där.studerande har inte fått mer pengar på nått sätt dom senaste 5 åren eller så.
sen sagan om pensionen big_smile den e faktisk genial,man höjer pensionen för pensionärer med 27kr så dom hamnar i en annan skatteklass och får betala 190 spänn mera i skatt hmm

sen har vi sidfläsket av sverige som bara blir fläskigare och fetare.
ingen förmögenhets skatt.du kan bo i ditt 2 miljoners båthus och göra massa avdrag på det + att du kan dra av feta pengar på 5 miljonersvillan 1 kilometer bort.denna kategori blir man bara arg av att prata om.

BTW: arbetlöshets tiden har förkortats nu skall alla arbetslösa ut i arbete.
själva har politiker aldrig haft ett tak på hur länge dom kan gå arbetslösa med ersättningar på över 30 tusen per månad,nu har svinfelt & co infört ett tak även för politiker.
vanligare knegare fick 1 år max.politiker fick 20 ÅR.

snacka om att diskutera rättvisa.

Bilen kommer upp när jag har en Digi kamera.
Saab 900 turbo -94

RS
886 Inlägg
6 maj 2008
Så länge USA betalar 6 kr litern eller vad det nu är så kan vi gott göra det också.

Focus RS

7 100 Inlägg
6 maj 2008
spelar ingen roll hur mkt vi klagar eller gör nånting!
dom kommer alldrig att sänka priset,vi får leva med det helt enkelt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

4 001 Inlägg
6 maj 2008
Tycker vi skulle vara lite mer som sydlänningarna, vi ställer våra bilar/lastbilar på vägarna en dag i protest...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

159 Inlägg
6 maj 2008
7.99 Etanol. 0.8L milen då jag ligger i 100km/h.. 6.40 kr milen.. Länge leve E85.smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 maj 2008
Dolesen skrev:
sen har vi sidfläsket av sverige som bara blir fläskigare och fetare.
ingen förmögenhets skatt.du kan bo i ditt 2 miljoners båthus och göra massa avdrag på det + att du kan dra av feta pengar på 5 miljonersvillan 1 kilometer bort.denna kategori blir man bara arg av att prata om.

du menar dom som faktiskt har lyckats i livet och som ser till att du har jobb eller menar du sossarnas "älsklingar" socialfallen som man ska ösa pengar på så dom kan vara hemma hela livet?

72 Inlägg
6 maj 2008
Mortalis skrev:
Vi i storstan kan ju faktiskt börja ge lite mer fan i o ta bilen hehe. Ska börja köra väldigt mkt mindre. Får vi se hur de löser det..när de inte blir inkomster tongue

Fast just sommaren är det ju USA som vi kan tacka för, det är deras driving-season. Vet inte vart de tar vägen, men de kör väldigt mkt tydligen så de tar ju fan 80% av all olja under sommarn eller så

Jo det skulle man kanske kunna göra om det inte var så att stockholms lokaltrafik är åt helvete. Klart man hellre sitter o dricker kaffe i en bilkö än står ihoppackad som en sardin på en tunnelbana, där folk blir som djur bara för att komma med på den tunnelbanan. Så visst fan skulle man kunna köra bil mindre, men då måste någonting göras åt kollektivtrafiken!

735 Inlägg
6 maj 2008
Tycker mest synd om barnfamiljerna som bor ute på landet! Kan fan inte fatta logiken i att vilja isolera stackrarna, framförallt ungarna som vill på olika träningsformer på större ort... Det måste ju förfan finnas ett vettigt alternativ till bensin eller dieselbilar innan dom höjer till skyarna! Hur många promille av dessa har råd att köpa en ny hybrid, E85- bil etc... Inte så jävla många i dom trakterna vill jag lova!

Här i Dalarna har vi MÅNGA små orter där den kollektiva fabriken inte ens existerar. Det var miljöpartiet som startade den här skiten, det är dom vi borde bränna på bål. Att sen sossarna och nu på senare tid moderaterna inte har bollar stora nog att hindra det som sker är lika jävla illa.

Brinn i helvetet era jävla fascister! För det är precis det som det handlar om, dom manipulerar oss med propaganda genom media för att få oss att tro att det är det bästa för miljön. Diskriminerar små grupper av människor som är beroende av bilen. Osynliga övergrepp som gör att stackrarna har svårt att ens få mat på bordet. "För dom måste ju kunna ta sig till stan med jämna mellanrum", SJÄLVKLART! Vi lever i en jävla diktatur! Staten gör som vi säger... Så länge det passar! Sen den där jävla dubbelmoralen att bilindustrin inte får fram alternativ som normalt folk har råd med. Helt jävla sanslöst, DET FINNS FÄRDIGUTVECKLADE ALTERNATIV. Men inte fan ser vi skiten på marknaden... Allt handlar ju om pengar, men det är jävligt LÅGT att skylla på miljön för att få pengar till staten. Men dom jävlarna vet ju att vi fortsätter att köra bil...

Och svensk som man är håller man käft och tror att en patetisk namninsamling ska lösa problemet... Vi är lika jävla dåliga vi också ska ni veta!!!!
Senast redigerat av tobee (6 maj 2008)

14 Inlägg
6 maj 2008
sveddan skrev:
Golfbruden skrev:
Ja 13kr/l är bra trist.Men det kommer bli dyrare i sommar sägs de sad Men det är inte bara bensinen som är dyrare.

1. Fackavgiften
2. Bilförsäkringen
3. Bensinen
4. El-priset
5. Matpriserna har blivit dyrare me sad

Så det är nog många som har de svårt nu sad

meeeen visst har det gjorts skattelättnader? Så gnäll inte!
Eller rösta på sossarna?

Hur mycket mindre skatt betalar du nu i månaden efter alla sk skattelättnader du säger dom gjort?

Och hur mycket mera betalar du på fackavgiften, Bensinen, försäkringar, Mat mm?????

Jag fick ca 300kr/mera i månaden efter sänkningen men facket höjdes me över 500kr I månaden.
där förlorade jag 200kr i månaden men du kanske hade IG i matte????och sen ska vi inte ens börja räkna på hur mycket pengar jag varje månad nu får betala extra på allt annat de höjde...

ja om man har någon form av empati för andra människor skulle man enligt mig ha röstat Rött.

Hur många av de som röstade blått tror du inte har ångrat sig att de inte röstade rött istället????

341 Inlägg
6 maj 2008
terazzi skrev:
Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Du ska nog vara glad över att vi lever i Moderaternas styre. För det första så är det ju Socialdemokraterna som har förstört detta land. Och om de kommer till makten igen, kan du vara säker på att du aldrig kommer få åka bil igen.. Med tanke på att Socialdemokraterna samarbetar med Miljöpartiet..

Drive it like you stole it

341 Inlägg
6 maj 2008
MeloveGolf skrev:
du menar dom som faktiskt har lyckats i livet och som ser till att du har jobb eller menar du sossarnas "älsklingar" socialfallen som man ska ösa pengar på så dom kan vara hemma hela livet?

Det där var det mest vettiga jag har läst på länge..

terazzi
6 maj 2008
Breexiz skrev:
terazzi skrev:
Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Du ska nog vara glad över att vi lever i Moderaternas styre. För det första så är det ju Socialdemokraterna som har förstört detta land. Och om de kommer till makten igen, kan du vara säker på att du aldrig kommer få åka bil igen.. Med tanke på att Socialdemokraterna samarbetar med Miljöpartiet..

När Sossarna hade makten tyckte jag det va bättre,då kände man inte av något och det fungerade..det e ju moderaterna som ändrat en massa..jävlar det kände man direkt då ja,o nej har aldrig gått på SOC och skulle aldrig ens få för mig o sätta min fot där.. 

Kan tillägga jag inte röstade rött eller blått ^^ jag röstade mitt imellan tongue
edit: håller med golfbruden helt!
Senast redigerat av terazzi (6 maj 2008)

735 Inlägg
6 maj 2008
Golfbruden skrev:
sveddan skrev:
Golfbruden skrev:
Ja 13kr/l är bra trist.Men det kommer bli dyrare i sommar sägs de sad Men det är inte bara bensinen som är dyrare.

1. Fackavgiften
2. Bilförsäkringen
3. Bensinen
4. El-priset
5. Matpriserna har blivit dyrare me sad

Så det är nog många som har de svårt nu sad

meeeen visst har det gjorts skattelättnader? Så gnäll inte!
Eller rösta på sossarna?

Hur mycket mindre skatt betalar du nu i månaden efter alla sk skattelättnader du säger dom gjort?

Och hur mycket mera betalar du på fackavgiften, Bensinen, försäkringar, Mat mm?????

Jag fick ca 300kr/mera i månaden efter sänkningen men facket höjdes me över 500kr I månaden.
där förlorade jag 200kr i månaden men du kanske hade IG i matte????och sen ska vi inte ens börja räkna på hur mycket pengar jag varje månad nu får betala extra på allt annat de höjde...

ja om man har någon form av empati för andra människor skulle man enligt mig ha röstat Rött.

Hur många av de som röstade blått tror du inte har ångrat sig att de inte röstade rött istället????

Inte jag iaf. Dom där jävla sossarna sammarbetar och låter sig manipuleras av miljöpartet. Går fetbort. Sen har moderaterna lyckats få fart på arbetsmarknaden, sen om detta till viss del har skett på bekostnad av bidragstagarna så får det vara så. Det är trots allt arbetarna som driver landet framåt.

För övrigt har JAG fått det bättre, och jag är knappast nån jävla kapitalist utan en vanlig knegare som borde kunna representera en majoritet av det svenska folket.
Senast redigerat av tobee (6 maj 2008)

609 Inlägg
6 maj 2008
bmx skrev:

Precis.

F*n va jag lackar ut på gnäll om bensinpriser.

Köp en bil som förbrukar mindre bränsle då, Hur många kör egentligen för stor bil?? Se på resten av Europa, Var nyss i Holland, där kör man SMÅ bilar, liksom hela södra Europa. För petroliumbolagen kommer knappast att lyssna, och speciellt inte på en minioritet som Sverige.

2 751 Inlägg
6 maj 2008
Bosnia-Herzegovina: $10.86 <-----------WOOT
Eritrea (In north Africa): $9.58
Norway: $8.73
United Kingdom: $8.38
Netherlands: $8.37

Galon^^

i hemlandet betalar dom ca 15kr/l deras lön är ca 3000 - 4000kr/mån.. GOT DAMN
Senast redigerat av n0b0dy_ (6 maj 2008)

Who Djaa bless no man curse

341 Inlägg
6 maj 2008
terazzi skrev:
Breexiz skrev:
terazzi skrev:

När Sossarna hade makten tyckte jag det va bättre,då kände man inte av något och det fungerade..det e ju moderaterna som ändrat en massa..jävlar det kände man direkt då ja,o nej har aldrig gått på SOC och skulle aldrig ens få för mig o sätta min fot där.. 

Kan tillägga jag inte röstade rött eller blått ^^ jag röstade mitt imellan tongue

På vilket sätt var det bättre om jag får fråga? Jag vill att du räknar upp några saker som var bättre.

darkstar.se
80 Inlägg
6 maj 2008
Vi startar en demostration mot bensinpriserna! Blockera vägarna eller något annat smart. ; (

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se

2 751 Inlägg
6 maj 2008
fan va ni klagar, ni har ingen aning hur bra vi har det igentligen... Moderater eller socialdemokrater e skit i samma sveriges politik är likadan vilket parti man än väljer..

Who Djaa bless no man curse

735 Inlägg
6 maj 2008
STriiiker skrev:
bmx skrev:

Precis.

F*n va jag lackar ut på gnäll om bensinpriser.

Köp en bil som förbrukar mindre bränsle då, Hur många kör egentligen för stor bil?? Se på resten av Europa, Var nyss i Holland, där kör man SMÅ bilar, liksom hela södra Europa. För petroliumbolagen kommer knappast att lyssna, och speciellt inte på en minioritet som Sverige.

Man kan vända på det, hur många BEHÖVER en stor bil? Jo vanliga barnfamiljer på landet som måste kunna ta sig någonstans varje dag. För dessa kämpande knegare ska vi alltså straffa?
Visst jag håller med, sluta gnäll och gör något. Men det där med att köpa en mindre bil håller kanske inte för alla.

Själv bryr jag mig egentligen inte, kan betala upp till 30:- per liter om det skulle vara så. Men då bor jag i stan och kör 8km till jobbet så det är inte så mkt att bråka om..

terazzi
6 maj 2008
Breexiz skrev:
terazzi skrev:
Breexiz skrev:

På vilket sätt var det bättre om jag får fråga? Jag vill att du räknar upp några saker som var bättre.

Ne man kände inte av det,men det funkade iaf klockrent smile
bensinen va normal pris satt och inte skatt på skatt på skatt^^ samt det va inget jävla miljösnack heller.. som politikerna använder för och tjäna mer pengar då dem inte ens berörs av det då dem tjänar så mycket pengar redan ^^
Folk klarade sig bättre och kunde leva, men så sparkar ju moderaterna på dem som redan ligger..
Dem borde satsa på mellan svensson och inte dem som skiter pengar..
Därför tyckte jag d va bättre innan...

Sök