Calle bromsskiva skrev:
det tråkiga är att hela europa har ungefär samma bensin pris, farsan är utomland lite titt som tätt å han kollar på det vart han än åker å enligt han då så är det samma pris + - några ören. sen när han var ung så tjänade han en 5a i timmen å soppan kosta typ 4 spänn idag tjänar man i samma ålder ca 90-100kr timmen så ni kan ju räkna ut hur det ser ut i jämförelse. men vist det är dyrt att tanka i dag men å andra sidan har man ju funderat ska man klaga när man självmant åker en bil me mycke hästar som drar mycke, man kan ju allti köra en prius eller nå annat tråkigt, det kostar att dansa på stan så äre juh.
kan inte mera än att hålla med denna talare.skall man vara krass så ligger inte bensinpriset högre idag än den gjorde förr om man nu skall kolla på inflation av lön mm.
Det jag ser som ett problem är att våra folkvalda dumskallar snackar om att minska/stoppa utsläpp och när dom väl lyckas med det säljer dom den rätten till nått företag i still med akso nobel som i sin tur kan släppa ut 2000 ton mer per år.
så hur F-- hjälper det utsläppen i slutänden?
sen har jag svårt att se någon verklig skillnad i det med "bränsle konvertering" folk talar om.
konvertera bilen till E85 och du kommer undan marginelt när det gäller bränsle priset,"iallafall för stunden"tills den dag dom behöver dina stålar och höjer även det bränslet för att ha råd med nånting lamt
.
sen har du 50% mer slitage på motor med det bränslet som ger ökad service och garanterat tidigare motor byten vilket i sin tur ger mer industrier som skall spy ut mer motorer vilka politikerna i sin tur kan leva gott på genom att sälja mera utsläppsnormer till.
Nää jag kör vidare som jag alltid gjort genom att stödja en revisor som i sin tur stödjer min bensin peng genom att låta staten själva betala skatten på bränslet
gör alla möjliga avdrag ni kan och om dom vill se kvitton kastar ni in 2 svarta soppsäckar på skattemyndigheten med kvitton i,bara säg till alla ni känner att ni samlar på sånt och spara skiten i källaren eller nått.
ingen kostymnisse gillar att rota igenom dom 2 säckarna och kolla varje kvitto,efter första gången frågar dom inte efter kvitton en gång till.
men det e faktiskt lite så med svenska folket och har alltid varit det att dom helt och hållet böjer sig för övermakten.
ta bara den gången dom höjde cigaretterna från 20kr paketet till 40kr..det blev rama skri i hela sverige så staten sänkte till 32kr och hela folket var glada igen..ändå var priset höjt 12 spänn.
visst svinfelt med regering har skakat fram massa jobb men på vems bekostnad?
listan kan göras lång - knegare - sjuka - arbetslösa osv.
sjuka får mindre pengar varje månad och sen i efterhand spelar det knappt nån roll vad dom lider av dom skall bara ut i arbetslivet endå.knegare har alltid betalat för sverige så inget nytt där.studerande har inte fått mer pengar på nått sätt dom senaste 5 åren eller så.
sen sagan om pensionen
den e faktisk genial,man höjer pensionen för pensionärer med 27kr så dom hamnar i en annan skatteklass och får betala 190 spänn mera i skatt
sen har vi sidfläsket av sverige som bara blir fläskigare och fetare.
ingen förmögenhets skatt.du kan bo i ditt 2 miljoners båthus och göra massa avdrag på det + att du kan dra av feta pengar på 5 miljonersvillan 1 kilometer bort.denna kategori blir man bara arg av att prata om.
BTW: arbetlöshets tiden har förkortats nu skall alla arbetslösa ut i arbete.
själva har politiker aldrig haft ett tak på hur länge dom kan gå arbetslösa med ersättningar på över 30 tusen per månad,nu har svinfelt & co infört ett tak även för politiker.
vanligare knegare fick 1 år max.politiker fick 20 ÅR.
snacka om att diskutera rättvisa.