3168
Sök

Ingen garanti på trasig ljuddämpare från Biltema?

124 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
någ med att deras bestick rostar, men en ljuddämpare till volvo 240 ska faan inte läcka de första den gör... dessutom kan man inte lämna tillbaka skiten eftersom den är svart utav avgaser.. SKRATTRETANDE

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
6 maj 2008
tvätta ren den så ska du kunna lämna tbax den...

vart med om samma fel ja med

2 079 Inlägg
6 maj 2008
säljer biltema bestick, där ser man

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

124 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
den är kol svart utan o inann.. dessutom får man vell inte bort avgaslukten

5 198 Inlägg
6 maj 2008
garantin ska väl inte påverkas av sånt.. det är en sån del som blir skitig,, men däremot går det nog inte göra återköp

124 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
den snubben på biltema ja pratade med via telefon, påstog att de inte skulle kunna gå och byta.

1 199 Inlägg
6 maj 2008
Gå dit med den och lämna tillbaka den, de kan ju fan inte kräva att du ska provtrycka ljuddämparen först innan du monterar den under bilen. Skiten är ju uppenbarligen felande från fabrik, ska inte vara några probs att byta ut den mot en ny... Annars är det bara att ringa allmänna reklamationsnämden..

5 198 Inlägg
6 maj 2008
Annars får de väl laga den på plats,,,

124 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
jo precis.. har redan köpt ny.. men själva grejen blir man lite less på.. menmen de är ju inga stora pengar man bråkar om.. man tar ju för givet att inte ljuddämparen ska funka som en sil när man sätter på den:)smile

5 198 Inlägg
6 maj 2008
Garanti är garanti det OM det inte står nåt annat om just ljuddämpare

406 Inlägg
6 maj 2008
ja bara och gå tillbaks, då får de laga den, de har du rätt till!

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

3 650 Inlägg
6 maj 2008
Det spelar välingen roll hur den ser ut..den funkade inte/ hade ett fel..bara slänga upp den på disken och du får en ny! biltema brukar vara shyssta med sånt

FreddeK
6 maj 2008
biltema ger mig ett väldigt seriöst intryck på deras bildelar...speciellt när man möts av tält, kubbspel, cafeteria och diverse ej bilrelaterade pryttlar. klart kvaliten försvinner någonstans på vägen!
Senast redigerat av Freddeponken (6 maj 2008)

245 Inlägg
6 maj 2008
Som sagts redan i tråden så reklamerar du den felaktiga ljuddämparen och begär sen hävning av köpet och Biltema kan bara neka det om det antingen är handhavandefel ifrån dig eller att hävning av köpet blir mycket dyrare för Biltema än att ge dig en ny ljuddämpare och då pratar vi om mycket dyrare.

Biltema kan försöka ge dig en ny ljuddämpare men du har redan köpt en ny så då ser jag inget annat än att dom får ge dig pengarna tillbaks.

1 785 Inlägg
7 maj 2008
rockabilly_v skrev:
någ med att deras bestick rostar, men en ljuddämpare till volvo 240 ska faan inte läcka de första den gör... dessutom kan man inte lämna tillbaka skiten eftersom den är svart utav avgaser.. SKRATTRETANDE

Då vet man att man ska tryck testa biltemas ljuddämpare innan montering för att garantin ska gälla. Ett fall för "PLUS" hehe......

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
7 maj 2008
Freddeponken skrev:
biltema ger mig ett väldigt seriöst intryck på deras bildelar...speciellt när man möts av tält, kubbspel, cafeteria och diverse ej bilrelaterade pryttlar. klart kvaliten försvinner någonstans på vägen!

Precis samma utvekling som bensinmackar har! Du kan handla mjölk, korv, chips och allt annat skit. Men torkarblad, generator remmar, tändstift, Slangar, Slangklämmor osv är påväg bort för alltid från macken.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 maj 2008
dbjanoz skrev:
Freddeponken skrev:

Precis samma utvekling som bensinmackar har! Du kan handla mjölk, korv, chips och allt annat skit. Men torkarblad, generator remmar, tändstift, Slangar, Slangklämmor osv är påväg bort för alltid från macken.

Precis! man undrar ju var världen tar vägen!
Ett exempel: Lite OT, men ändå.
Var in på OKQ8 här i byn förra våren och frågade tjejen bakom kassan efter kabelskor och en strömtjuv. Hon tittade på mig och sa; "Hallå, det här är en bensinmack. Vi är inga dumskallar här."
Jag sa inte ett ljud och vände, körde ut till statoil och fick det jag skulle ha, kabelskor och en strömtjuv, sen återvände jag till tjejen och lade grejerna på disken; Kan du upprepa vad du sa förut? Och sen kan du ju läsa på lite mer..
Där är kabelskorna och dessa är strömtjuvar. Statoil hade sa jag. Hon blev tomatröd... Hennes chef fick reda på det sen och asgarvade.. Jag menar.. VA?? Får sånt folk jobba var som helst?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

83 Inlägg
7 maj 2008
Irmscher Vectra skrev:
dbjanoz skrev:
Freddeponken skrev:

Precis! man undrar ju var världen tar vägen!
Ett exempel: Lite OT, men ändå.
Var in på OKQ8 här i byn förra våren och frågade tjejen bakom kassan efter kabelskor och en strömtjuv. Hon tittade på mig och sa; "Hallå, det här är en bensinmack. Vi är inga dumskallar här."
Jag sa inte ett ljud och vände, körde ut till statoil och fick det jag skulle ha, kabelskor och en strömtjuv, sen återvände jag till tjejen och lade grejerna på disken; Kan du upprepa vad du sa förut? Och sen kan du ju läsa på lite mer..
Där är kabelskorna och dessa är strömtjuvar. Statoil hade sa jag. Hon blev tomatröd... Hennes chef fick reda på det sen och asgarvade.. Jag menar.. VA?? Får sånt folk jobba var som helst?

Haha ja tydligen så får dom ju det..

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
7 maj 2008
Jag säger som jag alltid har sagt: Det finns inga genvägar till den perfekta delen, dårå. Finns en orsak till att Feltema har billiga grejer, de säljer helt enkelt bara skit. Köp kvalitét från början, the original and best!

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 maj 2008
Dave_C70 skrev:
Jag säger som jag alltid har sagt: Det finns inga genvägar till den perfekta delen, dårå. Finns en orsak till att Feltema har billiga grejer, de säljer helt enkelt bara skit. Köp kvalitét från början, the original and best!

Gör inte om det här till en "Biltema-kvalitetstråd", för det finns massor med folk som kan intyga att det är precis samma kvalitet som "original". Tror du att Volvo tillverkar sina "originaldelar" själva. Ha ha.

Åter till tråden: Biltema är mycket intresserade av att tvätta bort den sk Feltemastämpeln. Därför är det självklart så att de kommer att lösa in din dåliga dämpare om du åker dit.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök