Detta var första natten på ett bra tag bilen stod ute... Dom väntade säkert på den... Bultarna kommer från Örby Gummi. Där kommer vi inte köpa nästa låsbultar... Det blir nog fron Intera. Blir även ett nivålarm inom kort! Sorgligt att man ska behöva ha högsäkerthet på allt...
Vi tog förövrigt pris på SCF Stockholm idag, "Special award", det behövdes för att hålla intresset uppe!!
typ 90% av alla låsbultar e KASS.. stoppar bara amatörtjuvar.. så illa e de.
Därför funderar jag starkt på att koppla in någon form av övervvakningssystem i mina bilar, med någon dator som är igång och filmar ut genom rutorna under natten. Kanske kan vara nåt..?
Visst det är inget fel på iden, men det är ju ändå en onödig utgift som egentligen inte ska behövas. =/ Larm är ett bra första steg iaf. Men det hjälper ju inte med fäljarna, om det inte är sensor i bilen.. kan man ju lägga något som ramlar ned i bilen om det skakar eller blir lutning, så larmet går i gång..
det finns och det kallas, nivåsensor eller gyrosensor
Detta var första natten på ett bra tag bilen stod ute... Dom väntade säkert på den... Bultarna kommer från Örby Gummi. Där kommer vi inte köpa nästa låsbultar... Det blir nog fron Intera. Blir även ett nivålarm inom kort! Sorgligt att man ska behöva ha högsäkerthet på allt...
Vi tog förövrigt pris på SCF Stockholm idag, "Special award", det behövdes för att hålla intresset uppe!!
typ 90% av alla låsbultar e KASS.. stoppar bara amatörtjuvar.. så illa e de.
Grejen är väl att man ska ha ett dussin olika låsbultar. Då blir det iaf jobbigare för dom.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
dom som gör super fynd på blocket och liknande, det är dom som utgör tjyvarnas målgrupp. "feting 24 tums fälgar slumpar, endast 2000 säljes pågrund av utlandsresa" låter kanske ganska så igenkänligt? tragiskt men sant, det är "vi" själva som köper det våra bilgrannar blir av med.
hoppas du får stålar av försäkrings bolaget så du kan fixa skadorna och köpa nya fälgar.
"feting 24 tums fälgar slumpar, endast 2000 säljes pågrund av utlandsresa"
"Vilket klipp! Antagligen stulna, men jag köper dom ju i god tro..."
Känns det bekant?
Mjo.. som tur är existerar inte "god tro" längre.. Har du köpt stöldgods åker du dit så det sjunger om det. Så man ska kolla både en och två gånger på det man köper.. framför allt inte handla genom en öppen bilruta på en mörk parkering en lördagnatt.. typ..
"feting 24 tums fälgar slumpar, endast 2000 säljes pågrund av utlandsresa"
Känns det bekant?
Mjo.. som tur är existerar inte "god tro" längre.. Har du köpt stöldgods åker du dit så det sjunger om det. Så man ska kolla både en och två gånger på det man köper.. framför allt inte handla genom en öppen bilruta på en mörk parkering en lördagnatt.. typ..
Man åker inte dit om man köpt stöldgods och säger att det var i god tro men du blir ju av med grejerna utan att få nån ersättning, beror kanske lite på omständigheterna också skulle jag tro.
Fan vad less jag blir varje gång jag hör om sådant här Som någon skrev tidigare i tråden: snart så vågar man ju inte ha en bil som sticker ut ur mängden. När jag skulle hem från jobbet idag så var det någon som hade spottat (flera gånger) på min bil... Man blir så jävla arg, vad gör dom nästa gång? Är trots allt glad att jag inte vet vem som gjorde det, misshandel är allvarligare brott än skadegörelse!
Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Det är jättetrist med stölden men stort grattis till SCF Special Award, ni förtjänade det verkligen!
kunde inte sagt det bättre själv...
Jag brukar inte få rysningar ,men när ni tilldelades priset ...ojoj å den goa blicken du å frugan gav varandra.....underbart , man såg att eran glöd fanns där
Verkligen grattis å stå på er med kämparglöden //Mvh Matte
Känns det bekant?
Man åker inte dit om man köpt stöldgods och säger att det var i god tro men du blir ju av med grejerna utan att få nån ersättning, beror kanske lite på omständigheterna också skulle jag tro.
Kommer inte ihåg exakt just nu hur det var med det, men god tro fungerar inte längre som ursäkt om man köpt något som kanske inte är helt ärligt.
Det är jättetrist med stölden men stort grattis till SCF Special Award, ni förtjänade det verkligen!
kunde inte sagt det bättre själv...
Jag brukar inte få rysningar ,men när ni tilldelades priset ...ojoj å den goa blicken du å frugan gav varandra.....underbart , man såg att eran glöd fanns där
Verkligen grattis å stå på er med kämparglöden //Mvh Matte
Önskar att jag hade kunnat vara på plats och "peppat" er. Det där priset hamnade så perfekt det bara kunde! MVH // Magnus