2483
Sök

Trimma Audi 80 Cab sugis

44 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Hejsan!

Jag är påväg att köpa en audi 80 cab, antingen 2,3liter eller 2,6 liters!

Vet att det är väldigt svårtrimmade och ganska onödiga pengar..! Men om jag trots allt vill trimma den lite grann? Vad kan jag göra!

Hittade på itsfun ett chip som ger några hästar! Har ni några tips på vad man kan göra? Vill sätta på ett sportavgas system också för ett lite tuffare ljud.. men läste i nåt annat inlägg här att det kan minska effekten på sugmotorer? Är extremt kass på bilar men vad jag förstår är det effektökning när man har turbo bil.. men på sugmotor så kan det bli effektförsämring?

Som sagt.. vad kan jag göra för att få upp effekten lite smile??

Tacksam för snabba svar! Jag är jättedålig på bilar så var snälla! big_smile

Meister
6 763 Inlägg
11 maj 2008
Borde inte s2/rs2 maskinerna passa rakt av i en sån? De kunnde ju vara ballt. Men de är som sagt svårt att få ut bra effekt ur en sugis, men de går och de kostar ju åxo

44 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
s2/rs2 maskinerna? Som sagt.. väldigt kass på bilar... ? Men du säger att det går? Vad kan man göra?

Audi/Wv mek
148 Inlägg
12 maj 2008
om du är så oerfaren så kanske du inte ska ge dig på det! med s2/rs2 maskinerna antar jag att han menar motorerna som är turbomotorer, det innebär att du måste byta motor! och att du dessutom måste byta tillbaka innan varje besiktning! inte att rekomendera om du inte har hållit på ett tag innan!

om det är en 2,3a så går det att vrida på lite mer bränsletryck! bilen kommer i och för sig att dra mycket mer soppa och kommer få extremt kassa avgasvärden så även då kommer du att måsta skruva lite innan besiktning.

det gör inte så stor skillnad men lite kan man känna i alla fall.

vet inte riktigt om det är så mycket mer man kan göra på en sån motor utan några större ingrepp
kanske att man kan få dit en lite värre tändspole och tändstift men frågan är om det gör någon skillnad!

några andra förslag någon?

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

44 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Hmm okej! Får la bli ett chip så ja får mina 9hk och lite bättre förbrukning!

Sen ett sportavgassystem om jag finner något som ger nån effektökning till denna!

Sök