2362
Sök

Skillnad mellan 940 ltt och 940 T

Svets inriktad
158 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#21
turbotompa skrev:
Det ENDA som skiljer är wastegatens tryckklocka, inget annat..
Motor, topp, programvara i styrboxar, turboagg. m.m.. allt är samma..

Okej då var det ju ännu enklare än vad jag trodde tongue heeh


Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 maj 2008
#22
detta är typ sjuttioelfte tråden om skillnaden mellan 940 ftt och ltt, har folk svårt att söka på detta forum eller?!

Jonas

Direktör
25 Inlägg
13 maj 2008
#23
LTT Står väl för lätt trycks turbo

Volvo är bilarnas Rolls Royce!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 maj 2008
#24
Volvo__Mannen skrev:
detta är typ sjuttioelfte tråden om skillnaden mellan 940 ftt och ltt, har folk svårt att söka på detta forum eller?!

Precis, man skulle göra en tråd med svar på en massa volvofrågor. För de dyker ju upp titt som tätt.


Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
#25
mrkrantz skrev:
LTT Står väl för lätt trycks turbo

där har du huvudet på spiken wink

LTT = [L]ätt [T]rycks [T]urbo

FTT = [F]ull [Trycks] [T]urbo

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
#26
Marcus_89 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
detta är typ sjuttioelfte tråden om skillnaden mellan 940 ftt och ltt, har folk svårt att söka på detta forum eller?!

Precis, man skulle göra en tråd med svar på en massa volvofrågor. För de dyker ju upp titt som tätt.

Ja men vad kan man förvänta sig egentligen.
Det är ju den vanligaste bruks/lekbilen bland ungdommar och då antar man ju att det kommer dyka upp några dussin trådar smile
väl bara kul att folk vill veta saker och lära sig mer om sina bilar... big_smile

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Svets inriktad
158 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#27
Jo det hde jag gjort men det är ju en hel del trådar o jag hitta ingen just om skillnaden direkt kankse missa den ?


Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
#28
Barra91 skrev:
Jo det hde jag gjort men det är ju en hel del trådar o jag hitta ingen just om skillnaden direkt kankse missa den ?

ja alltså om du använder (sök) funktionen och väljer ett passande sökord så kommer du nog garanterat få någon träff wink
funkar faktiskt även på google att få in träffar ifrån olika inlägg här på Garaget cool

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Svets inriktad
158 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#29
940turboplus skrev:
Barra91 skrev:
Jo det hde jag gjort men det är ju en hel del trådar o jag hitta ingen just om skillnaden direkt kankse missa den ?

ja alltså om du använder (sök) funktionen och väljer ett passande sökord så kommer du nog garanterat få någon träff wink
funkar faktiskt även på google att få in träffar ifrån olika inlägg här på Garaget cool

aj FAAN det såg jag inte hehe ska börja använda den wink i fortsättningen tongue


Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
#30
hehe jo det brukar underlätta faktiskt roll



Barra91 skrev:
940turboplus skrev:
Barra91 skrev:
Jo det hde jag gjort men det är ju en hel del trådar o jag hitta ingen just om skillnaden direkt kankse missa den ?

ja alltså om du använder (sök) funktionen och väljer ett passande sökord så kommer du nog garanterat få någon träff wink
funkar faktiskt även på google att få in träffar ifrån olika inlägg här på Garaget cool

aj FAAN det såg jag inte hehe ska börja använda den wink i fortsättningen tongue

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Svets inriktad
158 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#31
Yees men tack för faktan grabbs wink


10 287 Inlägg
14 maj 2008
#32
Helt korrekt. Givetvis kan boxar mellan årsmodeller skilja så man får bl a passa sig för att tro att man kan flytta boxar hur som helst bara för att LTT och FTT är same shit.

/Göran

turbotompa skrev:
Det ENDA som skiljer är wastegatens tryckklocka, inget annat..
Motor, topp, programvara i styrboxar, turboagg. m.m.. allt är samma..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

16 Inlägg
2 november 2009
#33
Okej jag vet att inlägget är gammal men tänkte bara informera om att skillnaden mellan en ltt och ftt är tryckklockorna är olika och det är en annan wastegate på ftt men om man chippar en ltt så får man ut mera av motorn än om man chippar en ftt en ftt får du ungefär 200 hk och 300nm med steg 2 chip medans ltt en sådan som jag har får man ut 205hk och 330 nm av steg 2 chippet tänkte bara informera om det xD


1 418 Inlägg
2 november 2009
#34
sladden_92 skrev:
Okej jag vet att inlägget är gammal men tänkte bara informera om att skillnaden mellan en ltt och ftt är tryckklockorna är olika och det är en annan wastegate på ftt men om man chippar en ltt så får man ut mera av motorn än om man chippar en ftt en ftt får du ungefär 200 hk och 300nm med steg 2 chip medans ltt en sådan som jag har får man ut 205hk och 330 nm av steg 2 chippet tänkte bara informera om det xD

Bevis?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 november 2009
#35
sladden_92 skrev:
Okej jag vet att inlägget är gammal men tänkte bara informera om att skillnaden mellan en ltt och ftt är tryckklockorna är olika och det är en annan wastegate på ftt men om man chippar en ltt så får man ut mera av motorn än om man chippar en ftt en ftt får du ungefär 200 hk och 300nm med steg 2 chip medans ltt en sådan som jag har får man ut 205hk och 330 nm av steg 2 chippet tänkte bara informera om det xD

tryckklockan skiljer, wastegaten är likadan.
chippar du en ftt eller ltt spelar ingen roll, vid samma laddtryck så får du ut samma effek eftersom motorn är likadan.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 915 Inlägg
2 november 2009
#36
Som du själv säger så är det bara tryckklockan som skiljer, så att det skulle bli olika effekt med samma trim på motorerna stämmer inte.


sladden_92 skrev:
Okej jag vet att inlägget är gammal men tänkte bara informera om att skillnaden mellan en ltt och ftt är tryckklockorna är olika och det är en annan wastegate på ftt men om man chippar en ltt så får man ut mera av motorn än om man chippar en ftt en ftt får du ungefär 200 hk och 300nm med steg 2 chip medans ltt en sådan som jag har får man ut 205hk och 330 nm av steg 2 chippet tänkte bara informera om det xD
Senast redigerat av Louksor (2 november 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 november 2009
#37
sladden_92 skrev:
Okej jag vet att inlägget är gammal men tänkte bara informera om att skillnaden mellan en ltt och ftt är tryckklockorna är olika och det är en annan wastegate på ftt men om man chippar en ltt så får man ut mera av motorn än om man chippar en ftt en ftt får du ungefär 200 hk och 300nm med steg 2 chip medans ltt en sådan som jag har får man ut 205hk och 330 nm av steg 2 chippet tänkte bara informera om det xD

sist jag kollade på steg 2 chipp till ft va de på 220 hk .lär ju va samma idag ½ år senare


1 513 Inlägg
2 november 2009
#38
känns så ja för min brukis en 95a LTT går exakt som polarens FTT 98a.. same shit diffrent name


Stabil som fan
304 Inlägg
2 november 2009
#39
n_andersson- Dina kompisar kanske bytt ner sig till en gammal 740 topp? tongue


Besserwisser
263 Inlägg
2 november 2009
#40
Lindberg88 skrev:
sladden_92 skrev:
Okej jag vet att inlägget är gammal men tänkte bara informera om att skillnaden mellan en ltt och ftt är tryckklockorna är olika och det är en annan wastegate på ftt men om man chippar en ltt så får man ut mera av motorn än om man chippar en ftt en ftt får du ungefär 200 hk och 300nm med steg 2 chip medans ltt en sådan som jag har får man ut 205hk och 330 nm av steg 2 chippet tänkte bara informera om det xD

Bevis?

Det är antagligen ett tryckfel hos den leverantören som "sladden_92" har fått sin information ifrån.



Sök