4405
Sök

fortkörning ?? va gör man?

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
MeloveGolf skrev:
pattilatti2 skrev:
skit i de ja skrev innan

HUR kan vi göra det? du erkänner ju här att du ljög REJÄLT från att bilen framför åkt för fort ändrar du dig till 80km/h helt plötsligt nä det här är bara pajas....

inse att jag menar att om jag kört 145 kmh va körde alla andra då som låg i samma hastighet som jag????
de var under middags rusch typ..

fan va segt o få nån o fatta nå här

De körde också så fort i sina omkörningar.

Ja, det är skitsegt att få dig att fatta när nog är nog.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
jag har 18" på min bil..den är slö

jag bytte till 18" på goffen föra sommarn från 2"
med 2" gjorde den 0-100 på 3.2sec med 18" gjrode 0-100 på 56.7sec roll
du kan inte skylla på att du har 18" fälgar det borde du fatta själv det är väldigt små
skillnader men å andra sidan kan vi ju se det så här om du nu ändrade rull omkretsen som du verkar ha gjort då din bil vart mycket slöare så är det inte alls omöjligt att din mätare visade 100km/h medans lasern visade 145km/h
Senast redigerat av MeloveGolf (14 maj 2008)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
pattilatti2 skrev:

du kan inte skylla på att du har 18" fälgar det borde du fatta själv det är väldigt små
skillnader men å andra sidan kan vi ju se det så här om du nu ändrade rull omkretsen som du verkar ha gjort då din bil vart mycket slöare så är det inte alls omöjligt att din mätare visade 100km/h medans lasern visade 145km/h

men tack nån som fattar lite iaf:D

men fort farande låg jag bakom en bil..då borde den bilen med hållt för hög hastighet..o jag var inte 1 o köra om den bilen där utan fler körde om den där på en raka...då borde egentligen polisen tagit typ alla...

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
MeloveGolf skrev:
pattilatti2 skrev:

men tack nån som fattar lite iaf:D

men fort farande låg jag bakom en bil..då borde den bilen med hållt för hög hastighet..o jag var inte 1 o köra om den bilen där utan fler körde om den där på en raka...då borde egentligen polisen tagit typ alla...

skit samma ja frågade om råd..fick tips om trafikjuristen av nån vänlig själ iaf..

lasern kan visst va missvisande när de gäller omkörning vilken bil dom mätt på så tack för alla härliga svar:)
skall va lika hjälpsam när ni har problem me nå ni inte är så duktig på:)

7 Inlägg
14 maj 2008
Enkelt sätt att slippa sånt här besvär att lätta på gasfoten?

Withlimb
210 Inlägg
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:

Jag kan hjälpa dig med svenska språket lite. Om du vill ha hjälp, det vill säga.

105hk rent vansinne!

Muttley
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
pattilatti2 skrev:
FireTraXX skrev:
1. Han mätte inte dig under 318m, han mätte dig från ett avstånd på 318m.

2. Du har 115hk, min mamma hade en 316Ti -04(Compact) för ett par år sedan.
De har 116hk, lika många alltså.
Den gjorde utan problem 145km/h på en inte jättelång sträcka.
Den var inte snabb, men man har inte så stora problem som du verkar ha.

3. Du ljuger.

jag körde om bilen dvs..jag körde 80km/h precis som bilen framför mig..
gör omkörningen..de kan säkert gå 90-100 under omkörningen..helt ok..men de är det situationen handlar om..hadde dom sagt du körde 95 tex då hadde ja erkännt o betalat o vart glad..men nu sa dom 145 km/h

3 jag ljuger inte..

plus dom måste mäta på fasta punkter..??mätte han inifrån pike bussen då??för han kom me lasern från den..är det möjligt??

ja kanske han mätte inefrån pikebussen, men de kvittar ju du måste ha kört för fort, annars hade de aldrig stoppat dig smile
kan du inte skriva mer utförligt när du varit på rättegången och fått tilldelat ditt straff på 145 kilometer ?
de är ju dumt av dig att du ändrat omkretsen på dina hjul för du vet ju inte hur fort du körde isåfall.

shit happens, och du verkar otroligt ledsen över detta smile tyvärr har jag ingen respekt för dig då du ändrar på din historia flera gånger.

men finns de någon moderator som gillar min ide att samla alla som förlorat sitt körkort i en tråd???

1 142 Inlägg
14 maj 2008
skit samma hur fort du körde om han .... du får inte överskrida 90 km/h på en 90väg även om du ska köra om....polisen kommer vinna detta...bara lägga ner och ta emot...ta av 18"arna da eller sluta köra om

FIRETRAXX 4 THE WIN

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Mix019 skrev:

japp..mkt sant..men vem har ej kör om en bil..för o sedan hålla tillåten hastighetsbestämmelse för att bilen man körde om ej höll som i fallet nu 90 km/H

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Hoevding skrev:
pattilatti2 skrev:

Jag kan hjälpa dig med svenska språket lite. Om du vill ha hjälp, det vill säga.

det låter som en mkt bra ide..tur att du har den begåvningen..kanske skulle bli lärare då?

1 142 Inlägg
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
Mix019 skrev:

japp..mkt sant..men vem har ej kör om en bil..för o sedan hålla tillåten hastighetsbestämmelse för att bilen man körde om ej höll som i fallet nu 90 km/H

ja kör alltid om(hatar att ligga bakom bilar)... men ja fattar inte hur din bil ska kunna vara så slö när du chippat den??? ja har 120slutkörda hk i min ford och ja kommer om hur lätt som helst och ja tror inte 18"arna spelar så jädrans mycket roll... det är bara att betala tycker ja och se glad ut

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:
pattilatti2 skrev:

jag körde om bilen dvs..jag körde 80km/h precis som bilen framför mig..
gör omkörningen..de kan säkert gå 90-100 under omkörningen..helt ok..men de är det situationen handlar om..hadde dom sagt du körde 95 tex då hadde ja erkännt o betalat o vart glad..men nu sa dom 145 km/h

3 jag ljuger inte..

plus dom måste mäta på fasta punkter..??mätte han inifrån pike bussen då??för han kom me lasern från den..är det möjligt??

ja kanske han mätte inefrån pikebussen, men de kvittar ju du måste ha kört för fort, annars hade de aldrig stoppat dig smile
kan du inte skriva mer utförligt när du varit på rättegången och fått tilldelat ditt straff på 145 kilometer ?
de är ju dumt av dig att du ändrat omkretsen på dina hjul för du vet ju inte hur fort du körde isåfall.

shit happens, och du verkar otroligt ledsen över detta smile tyvärr har jag ingen respekt för dig då du ändrar på din historia flera gånger.

men finns de någon moderator som gillar min ide att samla alla som förlorat sitt körkort i en tråd???

svar på det..ne jag kanske inte visste exakt..men de jag visste var att jag låg bakom en bil..o alla körde om den att den bilen inte körde 90 vet jag me..jag vet att bilen när jag kör 70 egentligen går 53..så den diffar 17 km/h på den hastigheten om de e mer eller mindre i högre hastighet kan jag inte svara på..

Muttley
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
Mix019 skrev:

men du körde fortfarande för fort toleransen ligger väl på max 2km/h för fort ? säg då kan du som max ligga på 92 sen blir de böter smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
snoddas skrev:
pattilatti2 skrev:
Mix019 skrev:

ja kör alltid om(hatar att ligga bakom bilar)... men ja fattar inte hur din bil ska kunna vara så slö när du chippat den??? ja har 120slutkörda hk i min ford och ja kommer om hur lätt som helst och ja tror inte 18"arna spelar så jädrans mycket roll... det är bara att betala tycker ja och se glad ut

det blir väl o betala efter jag snackat me åklagaren för jag vet t 99% att bilen inte gick 145 under omkörningen..o hur dom i så fall lyckades mäta just mig är en gåta för de va rätt så mkt trafik..

Muttley
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:

svar på det..ne jag kanske inte visste exakt..men de jag visste var att jag låg bakom en bil..o alla körde om den att den bilen inte körde 90 vet jag me..jag vet att bilen när jag kör 70 egentligen går 53..så den diffar 17 km/h på den hastigheten om de e mer eller mindre i högre hastighet kan jag inte svara på..

hela 17km/h timmen. inte bra du. 

betala istället, för varför ska våra skattepengar gå åt en som inte har koll på sig själv ?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:
tkd_rille skrev:

betala istället, för varför ska våra skattepengar gå åt en som inte har koll på sig själv ?

jag har haft på fälgarna ca 1 vecka..du tror ej jag skall ordna detta??
jag tänkte ligga bakom andra bilar fram till det för man hoppas ju andra kör så lagligt som nu alla ni verkar göra här på garaget..ingen som har tung högerfot:)

Muttley
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:

jag tänkte ligga bakom andra bilar fram till det för man hoppas ju andra kör så lagligt som nu alla ni verkar göra här på garaget..ingen som har tung högerfot:)

klart folk har tung högerfot, jag tror de är mer som folk väljer rätt tillfälle och inte köra i 145 i omkörning!
jag kör lagligt nästan hela tiden, för jag kör nästan bara till jobbet. sen har jag aldrig fått fortkörningsböter för de är ju onödiga pengar wink

2 079 Inlägg
14 maj 2008
fortkörning ?? va gör man?

fortkörning eller hastighetsöverträdelse är nog när man kör för fort helt enkelt
och vad man gör beror lite på, innan själva fortkörningen så tänker man typ " nu ska jag ha kul" sen växlar man ner å gasar, under själva överträdelsen så kör man helt enkelt för fort och efteråt så står man där å får betala........... fler frågor?

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:
tkd_rille skrev:

klart folk har tung högerfot, jag tror de är mer som folk väljer rätt tillfälle och inte köra i 145 i omkörning!
jag kör lagligt nästan hela tiden, för jag kör nästan bara till jobbet. sen har jag aldrig fått fortkörningsböter för de är ju onödiga pengar wink

ja nog vet jag..men att de skulkle ha gått 145..på den där omkörningen..hehe nja inte de..hadde dom sagt 90-100 hadde de vart rimligt,finns som ingen möjlighet till att bilen skulle klara av de ens..men men ni får tro va ni vill..jag tänker ej förklara mej mer..jag frågade efter råd..inget mer...
tack ni som gav nå o gå på iaf:)

1 142 Inlägg
14 maj 2008
klart man kör fort men man har ju kompisar som ringer om dom ser polisen och då sänker man hastigheten....sen så när man är ute och åker så brukar ja iallafall köra så ja hinner sänka till 90 om ja ser dom.....ja mötte polisen förra veckan på 70väg när ja åkte 160 men dom såg inte regnr och hann inte ikapp så ja sitter fortfarande med körkortet i handen!!!! endel har tur endel inte

Sök