3731
Sök

V6 vs V8

135 Inlägg
17 juni 2008
#101
Hardjim skrev:
thunderbolt skrev:
Hardjim skrev:
En kompressor kan omöjligen ha högre verkningsgrad än en turbo eftersom den stjäl kraft från vevaxlen. = ren uteffekt. Turbon tar resteffekt i avgaser.

Men turbomotorer måste ju arbeta mer för att trycka ut avgaserna från cylinderna, så där förlorar man också effekt!wink

????
Om du monterar en turbo så kommer du inte förlora effekt, snarare tvärt om.

Det menar jag heller inte annars varför skulle man då använda turbo, men om du t.ex bara kopplar in avgassidan på en turbo, så lär du förlora effekt, fast sedan när man kopplar in insugssidan så genererar turbo så mycket effekt så den kompenserar den förlorade effekten med råge! Så turbon stjäl ju också effekt.


1 661 Inlägg
17 juni 2008
#102
thunderbolt skrev:
Hardjim skrev:
thunderbolt skrev:

Men turbomotorer måste ju arbeta mer för att trycka ut avgaserna från cylinderna, så där förlorar man också effekt!wink

????
Om du monterar en turbo så kommer du inte förlora effekt, snarare tvärt om.

Det menar jag heller inte annars varför skulle man då använda turbo, men om du t.ex bara kopplar in avgassidan på en turbo, så lär du förlora effekt, fast sedan när man kopplar in insugssidan så genererar turbo så mycket effekt så den kompenserar den förlorade effekten med råge! Så turbon stjäl ju också effekt.

Du menar trycksidan?
Du menar att man förlorar effekt för att få turbos att snurra? Räkna på det en gång isåfall.
Den enda anledningen jag kan komma på är isåfall att en turbobil oftast har lägre komp och kan kännas tröttare innan ladd.
Men iallfall, med en turbo tar man vara på energin i avgaserna som annars skulle gå till spillo.
Med en kompressor plockar man ren uteffekt ifrån vevaxeln.

1 163 Inlägg
17 juni 2008
#103
v8:or e nästan oslagbara and htats it v8 power , bästa vridet, bästa prestandan , japs bilar har små snabba hästar , medans v8 har tunga kraftiga, vilket gör att man ligger bakom en v8:a med rök så du inte ser vägen!

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

7 120 Inlägg
17 juni 2008
#104
Hoaken skrev:
v8:or e nästan oslagbara and htats it v8 power , bästa vridet, bästa prestandan , japs bilar har små snabba hästar , medans v8 har tunga kraftiga, vilket gör att man ligger bakom en v8:a med rök så du inte ser vägen!

Det finns högvarvande V8or också ska du se wink

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
17 juni 2008
#105
Aerodynamik skrev:
Hoaken skrev:
v8:or e nästan oslagbara and htats it v8 power , bästa vridet, bästa prestandan , japs bilar har små snabba hästar , medans v8 har tunga kraftiga, vilket gör att man ligger bakom en v8:a med rök så du inte ser vägen!

Det finns högvarvande V8or också ska du se wink

Bara att se på en F1 motor te x tongue.

Allt för den där jävla hatten!

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
17 juni 2008
#106
Är det inga som har lyssnat på ljudet ur vr6:orna? R32 är även med en vr6:a


1 435 Inlägg
17 juni 2008
#107
Rak sexa ska de va, med 24 ventilsteknik. Går mjukt å fint, drar rimligt med soppa och ger bra effekt.. Se bara på BMW:s M-motorer, jämför dem med en jänk v8 med samma effekt.. Iofs så är inte BMW:s v8 och v10 motorer fy skam heller. V6 är bara.. lamt. (jämför audis v6or mot bmw raka sexor vid samma cylindervolym.. behöver jag säga mer? wink


60 Inlägg
17 juni 2008
#108
gammla jänk åtta låter kasst. . har aldrig gillat ljudet. . och jaa jag har en civic men det har inget med saken o göra


Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
17 juni 2008
#109
Alpinabiturbo skrev:
Rak sexa ska de va, med 24 ventilsteknik. Går mjukt å fint, drar rimligt med soppa och ger bra effekt.. Se bara på BMW:s M-motorer, jämför dem med en jänk v8 med samma effekt.. Iofs så är inte BMW:s v8 och v10 motorer fy skam heller. V6 är bara.. lamt. (jämför audis v6or mot bmw raka sexor vid samma cylindervolym.. behöver jag säga mer? wink

Raka sexor sjunger fint dom smile

V8:or bara bluddrar och drar soppa. Sen de flesta V8:or folk pratar om är ju stenåldersmaskiner med stötstänger och gjutjärns toppar tongue

Kompressor= instant POWER!
Senast redigerat av Owzer (17 juni 2008)


1 808 Inlägg
17 juni 2008
#110
V8 är de bästa


Lyssna bara på när dom startar denna:   http://www.youtube.com/watch?v=2Omj6zxtIB0

Bara massa porrr för öronen

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Livsnjutare
403 Inlägg
17 juni 2008
#111
blacken skrev:
Merclone skrev:
V6? Det är som att bara få erektion 6 av 8 gånger...

Ja, men då har man ju ialla fall fått "sex"..lol

hahahha:P

Gta Iv 31april

1 808 Inlägg
17 juni 2008
#112
Den som inte har råd med V8 åker ju V6 wink big_smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

7 120 Inlägg
17 juni 2008
#113
candyboy skrev:
gammla jänk åtta låter kasst. . har aldrig gillat ljudet. .

Håller med! Men nyare V8or (ex. BMW, Ferrari, Audi m.m.) duger iallafall! roll
Senast redigerat av Aerodynamik (17 juni 2008)

Livsnjutare
403 Inlägg
17 juni 2008
#114
ändå sjukt att man kan klämma in ca 500hk i en 4cylindrig bil med 1.8liter, volvo s40 som exempel

Gta Iv 31april

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
17 juni 2008
#115
Owzer skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Rak sexa ska de va, med 24 ventilsteknik. Går mjukt å fint, drar rimligt med soppa och ger bra effekt.. Se bara på BMW:s M-motorer, jämför dem med en jänk v8 med samma effekt.. Iofs så är inte BMW:s v8 och v10 motorer fy skam heller. V6 är bara.. lamt. (jämför audis v6or mot bmw raka sexor vid samma cylindervolym.. behöver jag säga mer? wink

Raka sexor sjunger fint dom smile

V8:or bara bluddrar och drar soppa. Sen de flesta V8:or folk pratar om är ju stenåldersmaskiner med stötstänger och gjutjärns toppar tongue

Kompressor= instant POWER!

Ja det är sånt man nog får stå ut med om man kör V8:a kan jag tror.
Men är ju värt det kan jag tänka mig. För att ha en V8, med uppåt 400-500 kusar ORIGINAL utan turbo och sånt tjafs, det är fan manligt värre! tongue

Allt för den där jävla hatten!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 juni 2008
#116
Gronwalls skrev:
Den som inte har råd med V8 åker ju V6 wink big_smile

dom vill bara inte skämmas med en 4:a eller 5:a
Senast redigerat av henke_99 (17 juni 2008)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
17 juni 2008
#117
Gronwalls skrev:
Den som inte har råd med V8 åker ju V6 wink big_smile

Dom med liten snopp köer v8, vi med lite större har sex istället;)

1 723 Inlägg
17 juni 2008
#118
THEBADGUY skrev:
Ja det är sånt man nog får stå ut med om man kör V8:a kan jag tror.
Men är ju värt det kan jag tänka mig. För att ha en V8, med uppåt 400-500 kusar ORIGINAL utan turbo och sånt tjafs, det är fan manligt värre! tongue

klart man står ut med gjutjärnstoppar och stötstänger när man känner kraften från V8an och får lyssna på ljudet. cool

Det är en speciell känsla att köra en bil med V8. men sen är jag ju partisk.

1 723 Inlägg
17 juni 2008
#119
Turbomatte skrev:
Gronwalls skrev:
Den som inte har råd med V8 åker ju V6 wink big_smile

Dom med liten snopp köer v8, vi med lite större har sex istället;)

jag trodde att det var de som monterar stora utblås och japsdämpare som ville kompensera för nåt.... wink

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
17 juni 2008
#120
falloutboy skrev:
Turbomatte skrev:
Gronwalls skrev:
Den som inte har råd med V8 åker ju V6 wink big_smile

Dom med liten snopp köer v8, vi med lite större har sex istället;)

jag trodde att det var de som monterar stora utblås och japsdämpare som ville kompensera för nåt.... wink

Nej nej, det gör vi för att retas med alla som har högljuda v8or^^


Sök