3049
Sök

Avbruten PLAST skruv?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Hejsan! Idag tänkte jag lufta kylsystemet lite på min bil och när jag skulle skruva dit luftpluggen som är en skruv i plast råkade jag skruva lite hårt så att toppen på skruven gick sönder och resten utav skruven sitter i skruvad in i skruvhålet så att säga. Nu är frågan hur ska jag få ut den på ett smidigt sätt? Har redan fixat en ny plugg. Men hur får jag ut den gammla? Tillläggas ska att den är i skruvad i plast med så det är inte järn runt om eller så.

Tips?

Extremt tacksam för snabba vettiga svar då jag måste använda bilen imorrn.

Mvh.

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Föresten om moderatorer inte tycker tråden platsar i allmänt får ni gärna flytta men jag bedömde inte en plastskruv skulle passa på anant ställe än här.

Bmw osv..

Giftig
419 Inlägg
15 maj 2008
Borra ett hål i mitten på den sen knackar du försiktigt i något som är fyrkantigt med ungefär samma tjocklek som hålet eller lite lite större och sedan kan du förhoppningsvis vrida ut den om du inte har vridit fast den alltför hårt.

Annars kan du testa att skruva i en vanlig skruv i hålet som du har borrat i skruven.

Så skulle jag göra iallafall
Senast redigerat av _VeNoM_ (15 maj 2008)

LTJD

65 Inlägg
15 maj 2008
köp en felgängad skruv och skruva i. när den går i botten så skruvas den andra upp om den inte sitter allt för hårt

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Tack för svaren problmet är nu fixat!

Bmw osv..

Giftig
419 Inlägg
17 maj 2008
Hur gjorde du då??

LTJD

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
_VeNoM_ skrev:
Hur gjorde du då??

Jag borrade ett rätt så kralligt hål igenom skruven sen eldade jag lite på en lika krallig torxmejsel och pressade i den så hårt det gick... och ja den satt kan jag lova.. plastskruven sitter fortfarande fast i skruvmejseln wink

Bmw osv..

Giftig
419 Inlägg
31 maj 2008
OverBoosted skrev:
_VeNoM_ skrev:
Hur gjorde du då??

Jag borrade ett rätt så kralligt hål igenom skruven sen eldade jag lite på en lika krallig torxmejsel och pressade i den så hårt det gick... och ja den satt kan jag lova.. plastskruven sitter fortfarande fast i skruvmejseln wink

Hehe smile det låter fint det. Så nu har du en skruv-skruvmejsel istället för en torxmejsel tongue

LTJD

1 217 Inlägg
31 maj 2008
va fasen e kralligt??

Avstängd
124 Inlägg
31 maj 2008
Ksj skrev:
va fasen e kralligt??

En vild gissning är att det är slangord för kraftigt.

Jag är en tramsare.

21 761 Inlägg
31 maj 2008
Jo, det är det smile.

Sök