3660
Sök

Fängelse för fortkörning.

160 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
http://jalopnik.com/368868/florida-pass … rison-time

"As of October 1st, anyone caught doing 30mph over the speed limit in Florida faces vehicle confiscation, five to ten years in prison and a ten-year license suspension. Bill HB 137, which was signed into law earlier today, was originally targeted at motorcyclists, but was amended at the last minute to include all vehicles. The full text of the bill follows the jump."

"Update: It looks like we spoke too soon folks. While this bill has passed committee in the Florida House of Representatives, it hasn't yet been voted into law. Let's hope it isn't."

Pratade med några som bor i USA som jag känner och det verkar som att denna lag kommer att gälla även för bilister. Ja vad säger man, om några år så kommer väl EU att bestämma något liknande som alla EU länder måste följa.

Så vad anser ni, att köra 50 km för fort, bli tagen och få bilen konfiskerad, åka på mellan 5-10 års fängelse och körkortet indraget i 10 år?

Och USA är det land många i Europa fascineras och inspireras av.hmm

Ingen riktig Audi utan quattro!
203 Inlägg
16 maj 2008
De dära är ju bara sjukt, inte förtjänar man fängelse för fortkörning.  Nog för man kan likna vissa idioter som kör med "försök till dråp" eller vad de heter. Men att ligga en fin morgon på motorvägen, helt fritt och inte en bil, och prova vad bilen går för, inte ska man få fängelse för de...hmm

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ

1 353 Inlägg
16 maj 2008
Jag tror dom kommer få ännu större problem med folk som kommer försöka köra ifrån polisen än vad dom redan har..
och lika om det blir så här i EU.

Alla får väl helt enkelt skaffa MC så man har en chans att smita undan (:

There's no replacement for displacement

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 maj 2008
Det lär ju ändå sänka hastigheten i trafiken en del eftersom det nu är ett straff som känns om dom kör för fort, så det fungerar ju faktiskt smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Vw trimmare
2 995 Inlägg
16 maj 2008
Hellfire skrev:
"Update: It looks like we spoke too soon folks. While this bill has passed committee in the Florida House of Representatives, it hasn't yet been voted into law. Let's hope it isn't."

det ska du läsa noggrant jag kan ju skicka en motion om 120års fängelse till våran regering och hur troligt är det att den går igenom? roll blir likadant i usa....bil konfiskerad kan man ju få i kalifornien om man kör street-race även i norge till och med  i sverige kan man få sin bil konfiskerad om man kör full ofta eller gör väldigt grova överträdelser...

42 Inlägg
16 maj 2008
Om det där någonsin skulle införas i sverige så kör jag hellre med risk att dö ifrån snuten, stannar aldrig för dom isf (i ett läge där dom tar mig för fortkörning)

396 Inlägg
16 maj 2008
ja ni, har man kul gör man sej oftast skyldig till nåt?

DFFL
9 020 Inlägg
16 maj 2008
Temilit skrev:
Om det där någonsin skulle införas i sverige så kör jag hellre med risk att dö ifrån snuten, stannar aldrig för dom isf (i ett läge där dom tar mig för fortkörning)

Håller absolut med.
Det är ju helt galet fel alltså.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

160 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Hellfire skrev:

det ska du läsa noggrant jag kan ju skicka en motion om 120års fängelse till våran regering och hur troligt är det att den går igenom? roll blir likadant i usa....bil konfiskerad kan man ju få i kalifornien om man kör street-race även i norge till och med  i sverige kan man få sin bil konfiskerad om man kör full ofta eller gör väldigt grova överträdelser...

Och jag sa också att dom jag känner i USA nämnde att det verkar som att det skulle bli en lag som går igenom. USA är just nu ett land där väldigt mycket regler och restriktioner sätts upp, då menar jag regler som påverkar vanliga människor i stort. Detta är bara en början på den frihetsberövning som har skett sedan 9/11 och fram till idag. Nya lagar och restriktioner stipuleras varje dag i USA. Kolla lite på vad som händer i USA just nu så förstår du, lär gärna känna någon som bor där också, det är rätt skrämmande.

49 Inlägg
20 maj 2008
MeloveGolf skrev:
Hellfire skrev:

Håller med....Man kan skicka in hur många motioner man vill på dom mest skumma sakerna. Och USA är ju inte direkt kända för att ha för lite idioter roll

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
20 maj 2008
Audi_S-power skrev:
De dära är ju bara sjukt, inte förtjänar man fängelse för fortkörning.

Hm, läste du texten? Det handlade alltså om fortkörningar på 30mph, dvs en fortkörning på lite drygt 50 km/h..

Du får väl tycka vad du vill, men om nån åker i 80 km/h på en trettiosträcka så anser nog jag att man varit jävligt vårdslös. Fängelse vore helt okej, däremot kanske inte i den omfattning som nämndes..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
orkade inte läsa det där men utav rubriken att dömma så förstår jag nog vad det handlar om...hoppas det inte blir så här, jag som kör för fort konstant näst intill tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 maj 2008
De vill väl helt enkelt försöka få slut på alla sina farliga highway pursuits som nog alla känner till, de problemen har vi inte riktigt i europa.

2 164 Inlägg
20 maj 2008
Problemet i USA är ju dom som inte stannar.
stannar man så är de ju inte samma sak.
Man får ju se en viss skillnad på när man försöker smita och när man stannar direkt.

MVH

F

166 Inlägg
20 maj 2008
JA du.. att sparka ihjäl någon ger 1 år i detta land. (om man är ung)
Sen får man 15 är om kör 50 för fort. (om det blir som i USA)

Någon mer än mig som ser omöjligheten i detta?

inte fan skulle jag stanna för någon snut om det vart så... sen skulle man aldrig äga en bil under 300HK då.
Senast redigerat av Piraten (20 maj 2008)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
20 maj 2008
Skulle dom sätta folk i fängelse på upp till 10 år för fortkörning skulle dom få höja alla andra straff också. Vi vet ju redan hur fulla våra fängelsen är så det lär ju kosta en del om dom ska bygga ut/nytt sen är det inte gratis att ha folk fängslade.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

671 Inlägg
20 maj 2008
hmm fick just en tanke om tänkbart alternativt straff för folk som åker dit för kraftiga hastighetsöverträdelser: Dom får fortsätta köra bil, men bara med ett visst antal hästkrafter. 100 hk kanske, så att man inte orkar köra för fort för att det tar så lång tid.

Förslaget har vissa brister visst, men vad tror ni ? skulle det funka?

Second is the first loser

4 001 Inlägg
20 maj 2008
kohler skrev:
hmm fick just en tanke om tänkbart alternativt straff för folk som åker dit för kraftiga hastighetsöverträdelser: Dom får fortsätta köra bil, men bara med ett visst antal hästkrafter. 100 hk kanske, så att man inte orkar köra för fort för att det tar så lång tid.

med 100 hk i en liten bil så kommer man upp i ganska hyfsad hastighet ganska fort beroende på bilens vikt/effekt förhållande, skulle nog lägga en begränsning på kanske max 100kg/hk då har dom annat att göra men blir en trafikfara för att dom är så slöa...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

671 Inlägg
20 maj 2008
kolvas skrev:
kohler skrev:

med 100 hk i en liten bil så kommer man upp i ganska hyfsad hastighet ganska fort beroende på bilens vikt/effekt förhållande, skulle nog lägga en begränsning på kanske max 100kg/hk då har dom annat att göra men blir en trafikfara för att dom är så slöa...

Jo tack jag har haft en suzuki swift gti på 100 häst som gick som fan.  Som jag sa fanns det brister i förslaget och det går alltid att kring gå en regel... kg / hk är nog ett bättre sätt.

Second is the first loser

Sök