Volvo544special65 skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Det var inte så noga.. Är mest sugen på en hög, original T-Ford. Håller på med ett diorama med en gammal mack..
Det lät verkligen jättekul!
Tyvärr är inte Lindbergs modell nåt bra val om du ska bygga original. Den saknar grejer som stötfångare, motorhuv, original bakljus, hjul och motor. Jag har norpat motor och fälgar från Revells gamla A-ford woodie (inplastad upplaga från 1974...det vill säga INNAN jag byggde den i vintras, muahaha!), de är ju inte heller original men då jag byggde en rod gör ju inte det nåt.
Är det väldigt noga att det är en coupé? AMT har gjort en trevlig 27a Touring (fyrdörrars öppen bil) en gång i tiden, som har delar för att bygga original. Den är ute på Tradera lite då och då och brukar inte gå till överpriser. De har även gett ut en roadster från 23 och en från 25, samt en coupe från 25, som går att bygga original. Har inte byggt nån av dessa så jag kan inte svara på hur de är dock, men gissar att de kan dela verktyg med Touringen.
Den ska vara sönderrostad och halv nersjunken i backen så stötfångare var inte noga.
Skulle gärna vilja ha en runabout, som din eller en annan med tak, då det harmonerar lite bättre med stilen på bygget. Har en Revell '29 A-Ford pickis som är nerrisad lite, bilder har jag i galleriet på in sida.
Lite smådelar till gamla T och A-Fordar och liknande letar jag efter också.
Senast redigerat av Irmscher Vectra (18 september 2009)
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart
"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.