Hur kopplar jag för att driva fram och bak högtalare på slutsteget?
Jag köpte ett 4-kanalssteg och tänkte köra både fram och bakhögtalarna med det. Blev dock lite tveksam när jag såg anslutningarna och hoppas nån kan förklara:
På stereon finns RCA-lågnivå som kallas rear/sub.
På steget finns ingångar för front och rear.
Kan jag koppla RCA-kabeln från stereon till front (eller rear) på steget, och ändå koppla alla högtalare, eller måste både front och rear få signal från stereon för att det ska funka?
Kan jag sätta en grenkabel på kabeln från stereon för att få till både front och rear på steget, eller blir det fel?
Borde det inte stå nånstans vad jag måste ha för säkring mellan bilbatteriet och slutsteget? Hittar inget i manualen mer än att det ska sitta en säkring.
Nuvarande säkring är en AGU40 (till det gamla 2ch steget). Måste byta till en större säkring?
Borde det inte stå nånstans vad jag måste ha för säkring mellan bilbatteriet och slutsteget? Hittar inget i manualen mer än att det ska sitta en säkring.
Nuvarande säkring är en AUE40 (till det gamla 2ch steget). Måste byta till en större säkring?
de märker du ju om den räcker eller inte, går säkringen så är de ju o köpa större...
Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
Du ska inte avsäkra steget,. det är kabeln som avgör vad för storlek på säkring du ska ha. Du kan kolla på en tabell på www.nardik.se där du ser vad för säkring som passar till varje kabelarea.
Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för