Hmmm skrev:
Satsa på en 9-5 aero går väldigt bra och stort lastutrymme:)
Instämmer, en 9-5 Aero sedan går som faen och sväljar faktiskt riktigt mycket skit där bak.
Lägg 50-70K på bilen och trimma för resten av pengarna upp till 100k så lär den köra i cirklar runt dom flesta andra "svenssonbilar" och några till
Om man inte tvunget har gasen i botten hela tiden så dricker den inte så mycket heller, iaf inte för sin storlek. När jag körde till BRLs street meet i Växjö så låg förbrukningen ungefär på 0,73L/mil och då lekte jag ändå med nån volvo som trodde han var snabbare
I vanliga fall dricker min bil runt 0,9L/mil och då kör jag istortsett bara väldigt korta sträckor med bilen (6km till jobbet på morgonen och 6km hem på kvällen) och jag låter bilen stå ett par minuter på tomgång rätt ofta och det gör ju att räknaren lägger på lite (eftersom den räknar snittet genom förbrukad bensin mot körd sträcka, står man då stilla på tomgång så blir det ju mer förbrukad bensin på mindre körd sträcka). I ren stadskörning skulle den nog klättra upp mot 1,2-1,3L/mil.
Det man ska kolla efter om man köper en 9-3:a eller 9-5:a med T7 (NG9-3 och alla 9-5) är ju vevhusventilationen, att alla servicear är skötta ordentligt *och inom intervallen!*.
Mer grejor att kolla efter vet fredrik-79 (tror jag han heter) här på garaget, han brukar rabbla upp massa info om saab i sånna här trådar