camaro67 skrev:
Ramneborg skrev:
http://www.gotrading.se/ dom har riktiga airridesystem, sånna du kan hoppa å shiit med:D
Med air-ride så kan du inte hoppa. Däremot med hydrauler så kan du hoppa. Och är du ute efter sånt så kan go-trading ordna de med. Jag har handlat av dom och de funkade kanon
jodå, det går att hoppa med luftfjädring. du behöver:
en stor tank med kväve och 1/2 tums ledningar/anslutningar/ventiler.
för att reda ut begreppen, air ride, hijackers, hydrauler och ställbara fjäderben är alla olika saker,
air ride kör man på luft och hydrauler på olja, det vet de flesta.
hijackers är skräp och du har möjlighet att höja bilen futtiga centimeter innan det blir risk att de spricker.
hijackers är luftstötdämpare som du fyller direkt från kompressor. men det är blaj som sagt,
och funkar knappt fram på bilen. det finns specialtillverkade air cylinders som funkar likadant men har längre slag för att användas till att höja/sänka bilen men det är lika mycket slöseri med pengar det med.
ställbara fjäderben är lite knöliga att ställa höjden på. inte värt om du ska använda de till att höja/sänka.
luftfjädring och hydrauler återstår. luftfjädring kräver a-armar. jag tror din audi har mcphearson,
så du kommer få köpa så kallade air struts till fram. det är luftbälgar med stötdämpare igenom,
för att ersätta fjäderben. air struts kostar ett par tusen styck och det känns rätt ovärt det med,
hela systemet kanske går på 20 lapp då.
hydrauler, ja det funkar. men stötig gång. och får du läckage så har du olja i hela bagageutrymmet,
bränner du en motor eller nåt så eldar du upp bilen istället. det gäller att ha bra grejer, och det kostar.
köp ställbara fjäderben om du vill kunna sänka och höja lite hur som haver,
men det är ju inte att tänka på att kliva ur och börja skruva på dom när du kommer fram till ett fartgupp så,
jag anser det iaf inte riktigt värt pengarna, men du bibehåller och i de flesta fall förbättrar väghållningen,
de andra alternativen kasserar istället väghållningen. att rejsa med luftfjädring är koko.
med air struts blir det lite bättre men om du är seriös med racing så kör du hellre på originalfjädring,
och kapade fjädrar eller nåt.