hehe kan allltid vara skoj att veta ska just köpa en sådant här åk på Tisdag. OCh var har ni för tips för att få mer hästar har just beställt en dumpventil och Luftfilter.
hehe kan allltid vara skoj att veta ska just köpa en sådant här åk på Tisdag. OCh var har ni för tips för att få mer hästar har just beställt en dumpventil och Luftfilter.
Årsmodell?
Ja ett chip brukar ju råda bot på de mesta, ett avgassystem oxå. Satsa på ett Steg 2 till att börja med beroende på ekonomin..
Det är en 99 en silver . Aa känenr en från simonssportsystem han kan möjlitvis fixa ett avgassystem billigt . aa då har man ungefär 280 häst eller? .. Aa det är klart det lär jue kosta enden .. Vad har du hittar på med din bil trimmat den lite eller?
Känner en i närheten som ahr steg tre och det är en aero och den bilen går som fan alltså men man kan undra hur länge allt annat hänger med i svängarna om man trimmar som fan.. hehe
Det är en 99 en silver . Aa känenr en från simonssportsystem han kan möjlitvis fixa ett avgassystem billigt . aa då har man ungefär 280 häst eller? .. Aa det är klart det lär jue kosta enden .. Vad har du hittar på med din bil trimmat den lite eller?
Känner en i närheten som ahr steg tre och det är en aero och den bilen går som fan alltså men man kan undra hur länge allt annat hänger med i svängarna om man trimmar som fan.. hehe
280 häst...? De e inte NFS underground nu... vet inte va de e i 2.0t original men kanske en 250 "chiphästar"...
Kör själv med en -99 Saab 9-3 2.0T Coupé. 185hk/263nm standard. Det du kan börja med om du ska trimma är ju att montera ett chip. Själv har jag avgassystem och luftfilter än så länge (vilket "krävs" vid steg 2). Bilarna är mycket trevliga att åka i men min verkar ha en tendens att bli lite törstig Något du kan ha nytta av när du inte riktigt vet vad som skett med bilen innan din ägo är en graderad laddtrycksmätare. Sen som vanligt är det ju aldrig dumt att börja göra en "mini-service" med oljebyte i motor & växellåda samt kika rost överallt
Värt att nämna är att du inte ska räkna med några siffror du får höra om du inte bänkar bilen. 280hk är mer än vad steg 3 ger..
Kör själv med en -99 Saab 9-3 2.0T Coupé. 185hk/263nm standard. Det du kan börja med om du ska trimma är ju att montera ett chip. Själv har jag avgassystem och luftfilter än så länge (vilket "krävs" vid steg 2). Bilarna är mycket trevliga att åka i men min verkar ha en tendens att bli lite törstig Något du kan ha nytta av när du inte riktigt vet vad som skett med bilen innan din ägo är en graderad laddtrycksmätare. Sen som vanligt är det ju aldrig dumt att börja göra en "mini-service" med oljebyte i motor & växellåda samt kika rost överallt
Mvh Kim
Aa precis Köpte den på bilfirma och de har gjort den stora Servicen för en månad sen på ett ungefär sen ahr man jue garanti på den och trygghetsförsäkring. Och det har varit en ägare sen bilfirman då alltså Men helt sant Olja och allt ska man alltid kolla i vilket fall.
Vad menar du med Graderad ladtrycks mätare? hehe är inte så haj på bilar men skulel gärna bli det så vill veta allt haha
Ne precis alla överdriver när de har trimmat om man ska sådana hästar antar jag att man behöver värsta sportbilen.
Men Saab tycker jag står högt i kurs när det gälelr bilar med turbo om man skulle ta en volvo med turbo och relativt ny lär man få lägga mer pengar menmen så ahr det kanske alltid varit!!
Aa precis Köpte den på bilfirma och de har gjort den stora Servicen för en månad sen på ett ungefär sen ahr man jue garanti på den och trygghetsförsäkring. Och det har varit en ägare sen bilfirman då alltså Men helt sant Olja och allt ska man alltid kolla i vilket fall.
Vad menar du med Graderad ladtrycks mätare? hehe är inte så haj på bilar men skulel gärna bli det så vill veta allt haha
Graderad laddtrycksmätare visar ditt laddtryck i siffror istället för som original på fulltryckarna (stora T i beteckningen) bara en skala. Här har du ett exempel. Med en graderad mätare kan du lätt se om bilen är chippad sen förut eller i vissa fall kan du se om turbon börjar bli trött.
Det finns mycket du kan göra med en 9-3, det är bara att kika här på garaget.. Det finns många fina exemplar där du kan få tips och råd. Om du undrar något kan du skicka PM till mig kan jag försöka hjälpa.
Att en nyare volvo turbo kostar mer är ett faktum. Men jag tycker inte nyare volvo turbon är lika roliga, men det är som med precis allt annat, alla har sin egen åsikt.
aha lite mer till för dem bilar med chip eller trimamde då som sagt. AA det verkar så har tänkt på en massa projekt man skulle vilja göra på bilen. Hehe Ljungby vet jag avd det ligger träffade en brud där engång så om det skulle vara något så kan man komme en sväng och fråga dej hehe ..
aha lite mer till för dem bilar med chip eller trimamde då som sagt. AA det verkar så har tänkt på en massa projekt man skulle vilja göra på bilen. Hehe Ljungby vet jag avd det ligger träffade en brud där engång så om det skulle vara något så kan man komme en sväng och fråga dej hehe ..
Har du alltid varit trogen med Saab TAG3N?
Jag har graderad mätare i min, den avslöjade en sliten turbo när jag monterade den vilket gjorde att bilförsäljaren fick byta den. Min är inte chippad än så länge, har bara bytt avgassystemet, monterat en öppen AV* som jag tänkte byta till återcirkulerande senare samt monterat öppet filter.
Lite OT men ja, jag har varit inställd på Saab mesta delen av mitt liv. Om du kollar mitt galleri hittar du min Saab 99 "Evolution". Där hemligheterna ligger under skalet.
Men börja med ett Steg 1, filter har du ju redan beställt så de e ju kirrat
Hade jag helt glömt av att nämna. Dock hör det mer till styling än trimning. Men större fälgar ger iofs bättre gång på vägen
Fälgar är det första man ska byta på bilen om man vill förbättra utséendet!
Aa precis lär jue väcka alla grannaran när man gasar på runt natten när man komemr henm från jobbet.. Aa har en polare som har exact likadan bil som mig men han ligger lite före utseende mässigt både lackat listerna och vingen och satt ditt ett par riktigt snygga fälgar hhe kanske är det som gör att han får en massa brudar haha..
aa om man ska ha ett par riktigt snygga fälgar då ska man jue helt klart ha stora runt 19" men nya däck med då kan man lägga ut aa en månadslön lätt hehe
Men hur ofta brukar ni kolla överbilen tvättar och grejer? hehe för det lär jag göra hela tiden nu när man körde en Opel Vectra innan så bryr man sig liksom inte så mycket hehe
Väghållningen e inte väl inte super i dom original, med chip så kommer den åla sig fram på vägen om du inte gör något åt det. Annars e de toppensköna bilar!
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Aa skulel tro att jue mer hästar man har detso mer måste man byta sian grejer om man verkeligen sliter hårt på bilen?.. Har hört att det ofta blir rost och så på listor och runtom på sidorna men det beror la precis på var man kör om den är vinterkört eller inte och om amn har den ståendes i ett garage elelr inte :S=?
Jag tvättar min 1gång i veckan vanligtvis, ALDRIG i automaten dock.. Rost är vanligt på alla bilar. Har kört min 2k mil sen december med en service på "att-göra-listan"..