Ringde dom idag och jag ska åka in och "visa" dem vad felet är. Men dom sa till mig idag när jag ringde att sålänge funktionen är normal så är det inga problem, men växlarna är ju fortfarande svåra att få ur ibland och så ska det ju inte vara. Dom försökte slå i mig sist att två tekniker hade provat bilen och de kunde inte hitta några fel, men jag har låtigt flera av de jag känner som kan bilar prova den och alla säger samma sak: Synkningar eller växelföraren. Så det känns ju onekligen som om att saab försöker slingra sig ur det hela.
Jag ringde också till en annan aukt. saabhandlare och frågade, nämnde dock inte att jag hade garanti. De sa att man måste riva och kolla upp det och justera växelläge och ev byta synkningar men dom kunde inte säga något förrän dom hade plockat ner och kollat. Men på Bilpartner i malmö låter det som sagt annorlunda.
Börjar bli hyfsat trött på dem nu, frågan är hur jag ska bära mig åt imorron om de säger att det är ok. Kan man säga typ att jag lämnar in den hos en växellådsexpert och om där är fel på lådan så får dom stå för kalaset? Aldrig mer köpa bil på Bilpartner!
Senast redigerat av __Thastrom__ (20 maj 2008)