3205
Sök

Hjullager Ford Mondeo

3 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Tja, jag har en Ford Mondeo -95.

Jag har glapp i hjullagret  höger fram och har hört att det kanske skulle kunna gå att dra åt, skulle vilja prata lite med någon som kanske gjort det själv?

Tacksam för svar.

* Klåpare
1 718 Inlägg
21 maj 2008
Nej det måste bytas. Jag var inne på att dra åt en aning på min 95a, men för att göra en lång historia kort så bytte jag mina gamla trötta hjullager mot nya fina...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
21 maj 2008
Bad2TheBone skrev:
Tja, jag har en Ford Mondeo -95.

Jag har glapp i hjullagret  höger fram och har hört att det kanske skulle kunna gå att dra åt, skulle vilja prata lite med någon som kanske gjort det själv?

Tacksam för svar.

Nepp, som ovan skrev, byta e det som gäller på dessa.

3 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Är det lätt att byta hjullagret själv??

42 Inlägg
22 maj 2008
Mmmm,,,,,snabbt och lätt,,,mondeon är riktigt tacksam att skruva med

Fullt grepp på fyra tassar
med ett laddtryck direkt från helvetet
It´s
Fun

* Klåpare
1 718 Inlägg
22 maj 2008
Förresten, ta och byt bromsskivorna när du ändå håller på. Om inte annat så vore det tråkigt om en eller båda skivorna blir skadade av avdragaren och du inte har ett par nya ligger hemma. Ja och bromsbeläggen också då. tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

GARAGET V.D.
900 Inlägg
28 februari 2010
e det jobbigt å byta dom på en mondeo 97a? fick 2a på bilprovningen å har 6 dagar kvar, jag måste byta dom så fort som möjligt. så hur lätt e det ? skriv gärna
tacksam för all hjälp ja kan få
mvh
marcus

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
1 mars 2010
MaRcUs_BMW skrev:
e det jobbigt å byta dom på en mondeo 97a? fick 2a på bilprovningen å har 6 dagar kvar, jag måste byta dom så fort som möjligt. så hur lätt e det ? skriv gärna
mvh
marcus

det är inte svårt om du bara har riktiga grejor! Får du bara loss fjäderbenet och har tillgång till hydraulpress går det rätt fort...

GARAGET V.D.
900 Inlägg
1 mars 2010
v8rickard skrev:
MaRcUs_BMW skrev:
mvh
marcus

det är inte svårt om du bara har riktiga grejor! Får du bara loss fjäderbenet och har tillgång till hydraulpress går det rätt fort...

om man har inte dem då?

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
2 mars 2010
ja då frågar man en snäll kompis med hyrraulpress, eller så kan du ju plocka ner fjäderbenet  själv och sedan låta en verkstad pressa i det nya lagret...Det som tar längst tid är ju ändå att ta isär/sätta ihop allt.

Sök