Jag har glapp i hjullagret höger fram och har hört att det kanske skulle kunna gå att dra åt, skulle vilja prata lite med någon som kanske gjort det själv?
Nej det måste bytas. Jag var inne på att dra åt en aning på min 95a, men för att göra en lång historia kort så bytte jag mina gamla trötta hjullager mot nya fina...
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Jag har glapp i hjullagret höger fram och har hört att det kanske skulle kunna gå att dra åt, skulle vilja prata lite med någon som kanske gjort det själv?
Tacksam för svar.
Nepp, som ovan skrev, byta e det som gäller på dessa.
Förresten, ta och byt bromsskivorna när du ändå håller på. Om inte annat så vore det tråkigt om en eller båda skivorna blir skadade av avdragaren och du inte har ett par nya ligger hemma. Ja och bromsbeläggen också då.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
e det jobbigt å byta dom på en mondeo 97a? fick 2a på bilprovningen å har 6 dagar kvar, jag måste byta dom så fort som möjligt. så hur lätt e det ? skriv gärna tacksam för all hjälp ja kan få mvh marcus
kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
e det jobbigt å byta dom på en mondeo 97a? fick 2a på bilprovningen å har 6 dagar kvar, jag måste byta dom så fort som möjligt. så hur lätt e det ? skriv gärna tacksam för all hjälp ja kan få mvh marcus
det är inte svårt om du bara har riktiga grejor! Får du bara loss fjäderbenet och har tillgång till hydraulpress går det rätt fort...
det är inte svårt om du bara har riktiga grejor! Får du bara loss fjäderbenet och har tillgång till hydraulpress går det rätt fort...
om man har inte dem då?
kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
ja då frågar man en snäll kompis med hyrraulpress, eller så kan du ju plocka ner fjäderbenet själv och sedan låta en verkstad pressa i det nya lagret...Det som tar längst tid är ju ändå att ta isär/sätta ihop allt.