3142
Sök

hur många dämpare skall jag ha på ett 3" system???

ARREST ME! I'm a street racer
22 Inlägg
16 januari 2006
Trådstartare
hur många dämpare skall jag ha på ett 3" system för att få ut bäst effekt ??? som skall sitta på en volvo 740

Volvo S40 T4 X-treme

"Glidare"
254 Inlägg
16 januari 2006
För att inte det ska låta så grymt högt skulle jag rekommender två dämpare. Vet dock inte om det är effekten du är uet efter då, antar att bilen är orginal och då borde 2,5" system vara mest anpassat till den. Sen om du verkligen vill ha ut nå hästar av avgasbytet så borde du byta till extraktorgrenrör samtidigt, men då blir det helt andra pengar också.

10 Inlägg
17 januari 2006
Precis, Som foregaende skribent skrev, 2.5 tums e nog for en bil utan turbo.  For mest effect extractorgrenror och ta bort katten ocksa. Visserligen inte lagligt, och de kommer va fan sa hogljudt, men effect ger de allt wink

Mitsubishi Eclipse RS. 2.5 Tums Avgas, Oppet luftfilter med 2.5 tums alu insugspipa. 17 tums Katana falgar.
Pa ingang: Crower Stage II cammar, nytt extractor grenror

22 Inlägg
17 januari 2006
Trådstartare
jag har ett extraktorgrenrör med 3" anslutning

Volvo S40 T4 X-treme

10 Inlägg
18 januari 2006
Plocka bort katten och satt dit ett 2.5 tums ror hela vagen till utblaset da, de ger maximal effect big_smile

Mitsubishi Eclipse RS. 2.5 Tums Avgas, Oppet luftfilter med 2.5 tums alu insugspipa. 17 tums Katana falgar.
Pa ingang: Crower Stage II cammar, nytt extractor grenror

22 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
ok då gör jag det

Volvo S40 T4 X-treme

Sök