Hmm. skrev:
Hertigen skrev:
skönt att det gick dålig för sverige igen, de få bra låtarna som ställer upp i schlagern röstas ut och de som vinner favorittippar experten alltid och alltid skitdåligt lika roligt varje gång
Agree
Skulle tro att BWO hade gått mycket längre. Bättre show över de hela än Perelli.
Sen så röstar många länder falskt på ett annat land bara för man är relaterad till det på ngt vänster... Menar, Serbien ger en 12a till Bosnien, Turkiet får en 12a av Tyskland..
Sista gången jag ser på den här skiten, på ett par decenier.
Kul att du tycker ESC ska finnas i flera decenier!
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Charlotte Perelli satte numret perfekt, men Europa ville ha tre världsstjärnor som vinnare! Vad kan man säga? En av Rysslands största stjärnor som är vida känd över världen, utom i Sverige, tillsammans med en av världens bästa violinister på en äkta Stratevarius samt världens näst bästa konståkare och med en låtskrivare som är med i Timbalands team, kan det bli annat än succé?
Alltid lika roligt med alla människor som inte tittar på ESC men alltid har kommentarer om det. Det innebär att de sett programmet. Och ESC har faktiskt fler tittare än Superbowl, det säger en del!
Jag står för att jag tittar på ESC och tycker det är roligt att se alla kulturkrockar som finns i Europa.
Och ska man nu dela in Europa i öst och väst, som Saab_Robin tycker, var ska man dra linjen? Mitt i de deltagande länderna så blir det rakt genom f.d. Jugoslavien och då får vi fortfarande med länder som röstar på grannlandet, precis som vi i Norden gör.
Vi i norden lyssnar på ungefär samma musik vilket gör att vi tycker det är bra medans öststaterna, om man nu får kalla dem det, lyssnar på den musiken. Inget konstigt i det.
Hur många ville att Irland skulle vinna?
Jag hade gladeligen sett Armenien vinna.
Qele Qele på er!