Tjena!
Tänkte jag skulle plasta en låda i bagaget, och har läst mängder av trådar och sidor om hur man gör, men jag har inte riktigt fått allt klart för mig.
1. Då jag ska ha den i sidan av bagaget, som på
den här sidan, så gör jag ju precis som han gjort; skyddar tyget med gladpack eller plastsäckar till att börja med.
2. Sedan lägger jag på ett lager polyesterplast, för att få en skorpa så jag kan ta ur det hela ur bilen och plasta utanför. Eller ska jag låta det vara kvar i bilen? Låter ju lättare att ta ur, men det kanske finns risk att det går sönder?
3. Efter det lägger jag på glasfiberväv och rollar på polyesterplast. När jag gör detta, ska jag rolla med aluminiumrollern då, eller ska jag använda en vanlig roller först och sedan rolla med aluroller? Läste även någonstans att man skulle blöta väven med polyesterplast först, och sen lägga på den, är det att rekommendera? Vad gör det för skillnad?
4. Sen håller man på så typ tio gånger för att få en stark och stabil låda. Är det onödigt många lager? Vissa säger tre-fyra, vissa säger åtta-tio, nån har sagt tolv.
5. Därefter sätter jag baffeln som jag vill ha den med lite stöttor och sen spänner jag upp tyg och gör likadant där; en skorpa, plasta massa lager, slipar lite och sen klär in det hela.
Har jag missat nåt?
Är rollern och handskarna förbrukningsvara eller kan jag få det rent på något sätt så att jag kan använda det igen?
När jag ska blanda polyestern och det, ska jag blanda lite i taget eller en rätt stor sats som jag tror räcker till allt, eller är det risk att det härdar under tiden? Låter ju logiskt att blanda flera gånger, men onödigt om det inte behövs.
Det var nog alla frågor för tillfället.