Uppdatering: Prelude no:2 Som jag skrev lite tidigare i tråden så var jag och köpte mig en prelude till, fick den nästan gratis och tanken var att jag skulle sno delar från den som var skadade på mitt bygge.
Men jag bestämde mig för att ta och laga den istället roligt att meka lite motor också , jag snor fortfarande delarna från den men ersätter dom med dom gamla halv trasiga bitarna från projektbilen.
Det jag visste vara att dom hade haft ett kamremsras och att dom hade monterat en ny rem utan att få igång bilen, efter lite kontroll så märkte jag att det inte fanns någon komp i någon cylinder så jag rev toppen.
Här har vi en motor jag känner igen
som sagt är det samma årsmodell, motor och orginal färg på båda
Bilen är lite sliten och rostig på utsidan men om jag får igång motorn så ska det fixas till lite snyggare.
Man måste ha koll på grejerna så man kan montera dom igen sen om det blir aktuellt.
Efter mycket jobb och slit är toppen äntligen borta och resultatet, ventilsallad... 8 krökta avgasventiler undra hur fan den lyckades snurra kammen vidare när remmen gick av så den träffade alla ventiler
Skit samma 8 nya ventiler beställda från usa, 40 kr styck är ganska bra pris om man gämfört mot här hemma
Så nu får den stå såhär och vänta på dom nya ventilerna och jag kan börja jobba på projektet igen
Så nästa uppdatering blir på projektbilen igen