som tråden heter.. bilen är en volvo 960 16v turbo -92 (italien modell) 2.0 L motor.
har en garrett (vänster) 16T snurra (höger). infon på garrett: på en bicka står det, GIK Turboteknik, NR L 24267
på en annan bricka står det. 465177-5 modell TBO381. ringde GIK och dom förstod knappt vad man sa i luren så det var svårt att få fram infon men lite snappade ja upp.. (han var STHLM) men garretten klarar upp i allafall till 250-260hk och min fråga är om man ska behålla garretten på eller om man ska byte till 16T?
sitter i fulla funderingar om hur ja ska göra. behöver rådgivning om hur ja ska göra.
sitter du med mycket bra kunskap om snurror så skriv.
/jonas
Senast redigerat av NeoPHreaK (28 maj 2008)
Betygsätt gärna bilen och vad du tycker, så gör ja lika så!
kör på 16t....den tål en hel del stryk samnt om du inte tänker gå över 300hk så räcker den bra....hade en sådan i min bil och laddade 1,2 med den....chip samnt tändchip och en liten portning på toppen så skall du se att du blir nöjd
kör på 16t....den tål en hel del stryk samnt om du inte tänker gå över 300hk så räcker den bra....hade en sådan i min bil och laddade 1,2 med den....chip samnt tändchip och en liten portning på toppen så skall du se att du blir nöjd
bra svar.. men vad e igentligen skillnaden? garretten ser mycket större ut i värkligheten. skulle kuna tro att den skulle var myyycket bättre.
Betygsätt gärna bilen och vad du tycker, så gör ja lika så!
skillnaden ligger i själva turbin och kompressor hjulens utformning. De kan bli mindre turboknuff tror jag med 16t agget vid samma ladd. För så vart de då på min 8 ventilare. Nu drar den mycket tidigare än förut.