Hur är d egentligen med att ha cykeldator i bilen?? Menar asså att man ersätter en cykeldator med hastighetsmätare, vissa säger att d e lagligt o vissa inte....
Är d lagligt? Vart finns d såna som pallar bilars hastigheter???
det är lagligt för min hastighets mätare fungerade inte när jag besiktade bilen sedan hade jag en kompis radar varnare som visar hastighet.. med det var inte lagligt sa dom på besiktningen men jag hade fått igenom den om jag hade haft en cykeldator.. på grund av att radarvarnaren kan du flytta från bilen men det kan du inte göra med en cykel dator
För en gångs skull har man nytta av attvara cyklist för att kunna hjälpa här på garaget. Jag har alltid haft Sigmas cykeldatorer (på cykeln då alltså) och vet, av erfarenhet, att de iaf gått över 100km/h. Kollade på specifikationerna till min dator och den går upp till 199,5km/h Kolla: http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/ … artgrp=356 Jag kan iaf varmt rekomendera Sigma datorerna men har ingen erfarenhet utav de andra märkena så uttrycker mig inte. Dock är ju frågan om det går med de trådlösa varianterna eller inte. Aldrig provat. Om det är lagligt får någon annan svara på men jag har hört från några olika håll att det besiktigats med cykeldatorer som hastighetsmätare. Bara hojta om du undrar ngt mer specifikt om cykeldatorerna, det borde jag kunna svara på. Lycka till!
Jag skall bege mig till bilbesiktningen med min mc och begåva den med en cykeldator så får vi se om den går igenom. Samtidigt skall jag passa på att fråga hur det är med bil - om det är någon skillnad.
Jag skall bege mig till bilbesiktningen med min mc och begåva den med en cykeldator så får vi se om den går igenom. Samtidigt skall jag passa på att fråga hur det är med bil - om det är någon skillnad.
Tänk bara på att lyset på displayen måste komma från motorcykelns strömförsörjning. det duger alltstå inte med batteridriven diod som sitter orginal i cykeldatorn
Har de ändrat? Körde 2 gången genom med cykeldator då jag hade Forden, utan problem! Hade varken belysning eller ström från bilbat. Bara en sketen cykeldator från failtema...
Senast redigerat av FordRSC (15 augusti 2011)
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Har de ändrat? Körde 2 gången genom med cykeldator då jag hade Forden, utan problem! Hade varken belysning eller ström från bilbat. Bara en sketen cykeldator från failtema...
min far åker motorcykel och var tvungen att skaffa en separat belysning som drevs av motorcykelns el när han besiktigade för några veckor sen iaf så det är nog nya regler