2969
Sök

Chippa e34 525

39 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Jag är sugen på att chippa 525an.. Så jag tänkte höra mig för ifall ni vet av någon trevlig länk där det säljs billiga och bra chip till dom. Och framförallt ifall det är någon här som har chippat sin 525a och märkt effektskillnad? är det stor skillnad?  Det är en Bmw e34 525i -93, alltså 24v med vanos.

Jag har märkt att det finns lösa chipp att köpa som man kan trö dit själv utan att lämna in bilen och det blir mycket billigare då, så snälla hjälp mig här nu..  smile

Plattan i mattan !
305 Inlägg
1 juni 2008
Jag ska chippa min i Juli är det tänkt och det lutar åt att jag kommer anlita TMC.
Jag ställde ungefär samma fråga som du fast på autopower och fick positiva svar från folk som hade chippat sin 525 M50, här kommer en länk så kan du se vad jag fick för respons http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=190920

Mvh
D..........

2 911 Inlägg
1 juni 2008
Det du enklast märker är att dom blir lite rappare neråt, du behöver inte gasa som en jude för att det ska hända något.
Märkbart är det helt klart, har själv haft en 520 jag chippade "bara för att" och även på den lille rackarn märktes det.

Sök