4482
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

dARKiE
5 031 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
Idag blev man väckt av min gamla arbetsgivare (ikett ab) som sa att dem behöver folk till autoliv. (har ju jobbat för Ikett 3ggr innan) så dem hade rekommenderat mig. Så efter en kvart var jag på jobbet. Snabba takter.. Väldigt snabbt var man tvungen att bli vaken ;D

Så nu har man ialf jobb 1 ½ vecka, sen har dem semester stängt så får se om det behövs mer sen.
Alltid något ialf , 150kr i timmen var ju inte helt fel heller.

Så nu blir det ialf coilovers så fort som möjligt.
Av modell lite dyrare än vad jag tänkt innan smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 juli 2009
Vissa har sån jädra tur. wink
Var inne på arbetsförmedlingen idag, och då hade handledaren skyndat sig på semester en halvtimme innan jag kom... roll

Då får vi kanske se dig glida en del i framtiden nu med nya coilovers fram! wink
Dämpare bak sen kanske? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

dARKiE
5 031 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Vissa har sån jädra tur. wink
Var inne på arbetsförmedlingen idag, och då hade handledaren skyndat sig på semester en halvtimme innan jag kom... roll

Då får vi kanske se dig glida en del i framtiden nu med nya coilovers fram! wink
Dämpare bak sen kanske? tongue

Coilisar runt om : )

vinnarskalle!
907 Inlägg
1 juli 2009
vilka coilovers ska du satsa på då? jag är oxå lite halvt sugen på värre chassie tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
Casy skrev:
vilka coilovers ska du satsa på då? jag är oxå lite halvt sugen på värre chassie tongue

Blir nog dessa som rquired skrev tidigare i tråden.
Dem verkar najs ialf..
http://www.streetperformance-butik.se/S … dbig_smile2-B11-6

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 juli 2009
Darkie skrev:
Rquired skrev:
Spjället, är det inte det som stryper när ASC indikerar att det spinner? Lite svårt att se på bilden, någon har kladdat röd färg runt om wink

Men i så fall är det så konstigt om den går sämre när du rycker i det tongue Kan testa imorrn på min och se vad som händer om du vill? Rycker jag sladden till lmm på min "dippar" varvtalet lite men sen går den vidare utan märkbar förändring. smile

kan det vara!!
fick knappt spinn innan idag, tog direkt!

Testade på min också, händer inget man märker i alla fall när man drar i det. Förmodligen får man ha lite varv när man drar, men då behöver jag nån som sköter gasen också (om det nu är ASC spjället)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Reservdansk
6 271 Inlägg
2 juli 2009
Rquired skrev:
Testade på min också, händer inget man märker i alla fall när man drar i det. Förmodligen får man ha lite varv när man drar, men då behöver jag nån som sköter gasen också (om det nu är ASC spjället)

Darkie gasade och jag ryckte i spjället, men vi märkte inget då heller.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

dARKiE
5 031 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Tror jag hittat felet.

Lite sur på mig själv som inte la större tid på att undersöka innan jag köpte dyra grejor wink

TROR det är läckage på 4e cylinders insugspackning.
Hörde ett svagt "vakuum" ljud när jag gasade som FAAAAAN idag, körde hem och gasade på spjället med örat mot insuget å fick (vad jag tror) ett "vakuum" läckage ljud rakt i örat.

Så ska riva ner imorrn och kolla..

369 Inlägg
3 juli 2009
Darkie skrev:
Tror jag hittat felet.

Lite sur på mig själv som inte la större tid på att undersöka innan jag köpte dyra grejor wink

Det är lätt att vara smart i efterhand ;D

dARKiE
5 031 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Ärligt talat så tror jag mitt tålamod på denna bilen börjar ta slut.

Saknar fan ta mig min E34 MER Å MER, den rullade i 3 jävla år FRAM Å TEBAKS till nkrpg varenda jävla helg 32MIL + en massa busande , absolut hårdkörning. Vad gick sönder? hmm, jo slitdelar, typ bromsar, fjädrar,  det enda man gjorde i stort sett var att byta olja sen köra.. DESSUTOm var jag aldrig rädd att bli ståendes någon gång.

Mjo, vissa dagar saknar man dem gamla tiderna, sen att den var så fucking snygg i vitt är ju en sak det också. Fattar inte varför jag skulle sälja den. Å verkligen inte varför en köpare som inte tog hand om den fick ta över den.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/700974_km2bpq.jpg
SAKNAR !!!!!

Sen kommer man tebaks till E36:an
Sure, det bråkade massa i början jag orkade inte bry mig, för då visste jag att jag bytt ut en massa slitdelar i underredet och helt nyrenoverad bakvagn/framvagn. Men varför kan den inte bara rulla nu? Massa småproblem hela tiden, nu det senaste med att den går dåligt osv gör mig tokig, ingen fattar vad det är som händer. Suck. Nej blir nog en E34;a igen när man väl fått igång möget.

Måttligt trött nu.

1 585 Inlägg
5 juli 2009
Förstår precis hur du känner hmm Saknar min gamla E34 som fan också hmm Dock var den inte i närheten av hur snygg din var cool Vita bilar är ruskigt snygga. Jag tycker E34orna känns mycket mer välbyggda än E36orna. Detta är min andra E36 och det känns inte alls som det är samma kvalite i dessa bilarna tyvärr hmm Även om E36orna är ruskigt bra bilar de också:) Är sugen som fan på en E34 540 men de kostar ju en hel del att äga osv:P men lär ju vara grymt roliga att köra:) Hoppas det löser sig med din bil iallafall. Och att du hittar felet snart.
Senast redigerat av Jolle87 (5 juli 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Förstår precis hur du känner hmm Saknar min gamla E34 som fan också hmm Dock var den inte i närheten av hur snygg din var cool Vita bilar är ruskigt snygga. Jag tycker E34orna känns mycket mer välbyggda än E36orna. Detta är min andra E36 och det känns inte alls som det är samma kvalite i dessa bilarna tyvärr hmm Även om E36orna är ruskigt bra bilar de också:) Är sugen som fan på en E34 540 men de kostar ju en hel del att äga osv:P men lär ju vara grymt roliga att köra:) Hoppas det löser sig med din bil iallafall. Och att du hittar felet snart.

E36 är helt klart en mycket bra bil när dem väl fungerar. Ingen tvekan om det.
Ger en ett leende på läpparna hela tiden. Men jag är trött på små strulandet jag har hela tiden.
Fick knappt köra nåt med den förra sommaren, å det verkar som det kommer bli likadant denna sommar. Blir ju kul med 740 redan nu igen. wohoo längtar.

Men har alltid tyckt E34 är snäppet snyggare än då.
Vart sugen på en 540 länge efter haft 530In.

Så vi får se.

Är bara less just nu, älskar bilen igentligen.
Så när den väl fungerar igen så släpper nog sälj tankarna lika snabbt.

Lämnar in den på någon firma så får dem fixa strulet jag har med den nu. Sen hoppas på en rolig sommar.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 juli 2009
Darkie skrev:
Jolle87 skrev:

Ger en ett leende på läpparna hela tiden. Men jag är trött på små strulandet jag har hela tiden.
Fick knappt köra nåt med den förra sommaren, å det verkar som det kommer bli likadant denna sommar. Blir ju kul med 740 redan nu igen. wohoo längtar.

Så vi får se.

Lämnar in den på någon firma så får dem fixa strulet jag har med den nu. Sen hoppas på en rolig sommar.

Du har haft en jävla otur, oförtjänt med tanke på hur du slitit med den sad

E34 är en av Bmws mest välbyggda, när det gäller känslan tex inuti har inte E36 så mycket att säga till om. Men i driftsäkerhet skiljer det inte (statistiskt) något.

Varför inte slå till på en E32 istället, E34ans konkurrent på "mest välbyggd" listan? 750i är en klass för sig men 740i är vettigare. Tror den hade gjort sig rätt bra i vitt den med smile

dARKiE
5 031 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Darkie skrev:
Jolle87 skrev:

Så vi får se.

E34 är en av Bmws mest välbyggda, när det gäller känslan tex inuti har inte E36 så mycket att säga till om. Men i driftsäkerhet skiljer det inte (statistiskt) något.

Varför inte slå till på en E32 istället, E34ans konkurrent på "mest välbyggd" listan? 750i är en klass för sig men 740i är vettigare. Tror den hade gjort sig rätt bra i vitt den med smile

hehe, insidan tycker jag dock E36;an är bättre så där har vi delade tankar. Men kan ju bero på att min E36 är fullutrustad med all lyx. Hade inget i E34 nästan.. Men ändå så tycker jag panelen både är snyggare och bättre, då man har allt väldigt till hands. Men men nog snackat om det.

Angående E32 så hatar jag bakluckan/lyktorna designen , men annars fet glidare men inget för mig wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 juli 2009
Darkie skrev:
Rquired skrev:
Darkie skrev:

Så vi får se.

hehe, insidan tycker jag dock E36;an är bättre så där har vi delade tankar. Men kan ju bero på att min E36 är fullutrustad med all lyx. Hade inget i E34 nästan.. Men ändå så tycker jag panelen både är snyggare och bättre, då man har allt väldigt till hands. Men men nog snackat om det.

Angående E32 så hatar jag bakluckan/lyktorna designen , men annars fet glidare men inget för mig wink

Menar bara själva kvaliteten och känslan i grejerna på E34. Tycker själv att... designen eller vad man skall säga är bättre i E36, är rätt liten och tycker om att det sitter närmre föraren.

Ett tips, köp en burk elspray "2-26" och ge dig på de kontakter du hittar, som givarna till färddatorn. Gör en hel del nytta, bland annat försvann varning för låg kylarvattennivå och att den varvade onödigt mycket vid kallstart för mig efter en sådan kur. Gör nytta smile

vinnarskalle!
907 Inlägg
5 juli 2009
köp en m3a så är livet frid och fröjd, dom krånglar aldrig.. tongue

men det känns lustigt att bilen inte går helt bra med ny LMM... nåt annat måste oxå ha pajat i samma veva isåfall... Har du rengjort spridarna förresten? mvh

dARKiE
5 031 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Casy skrev:
köp en m3a så är livet frid och fröjd, dom krånglar aldrig.. tongue

men det känns lustigt att bilen inte går helt bra med ny LMM... nåt annat måste oxå ha pajat i samma veva isåfall... Har du rengjort spridarna förresten? mvh

Inte med min tur.

ärligt talat så har jag svårt att tro att spridarna är sönder.
Antagligen lamdasond eller läckage i insugspackningen är mina 2 senaste gissningar ialf.

Men orkar inte fixa detta eller bry mig längre, så kör bilen till antingen autodepån i hässleholm hos en väldigt duktig polare  eller bmw i kristianstad. Någon gång nästa månad.

Jag är less på den, å njuter i E39:an istället för tillfället. smile

dARKiE
5 031 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Idag gick bilen plötsligt helst som vanligt igen.

(jag drog ifrån nyare saab aero) blev helt förvånad.
All kraften bara var där plötsligt, skum bil. Men kul vare.

Så nu har man leende på läpparna ikväll ialf,

dock vandrar tomgången, men antagligen ett annat fel som dök upp mitt bland allt annat, så ska ialf byta tomgångsmotorn så får vi se..

Sen har man fått förlängt på jobbet också..
Så nu kanske det även blir fälgar OCH coilovers, eller om jag väntar med fälgar till nästa säsong vi får se.

Men idag var den rolig och nu vill jag inte sälja längre.. Om den bara kunde vara så varje dag : )

369 Inlägg
8 juli 2009
Koppla in en diod i styrboxen och kolla ifall det finns nå felkoder.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juli 2009
Darkie skrev:
Idag gick bilen plötsligt helst som vanligt igen.

(jag drog ifrån nyare saab aero) blev helt förvånad.
All kraften bara var där plötsligt, skum bil. Men kul vare.

Så nu har man leende på läpparna ikväll ialf,

dock vandrar tomgången, men antagligen ett annat fel som dök upp mitt bland allt annat, så ska ialf byta tomgångsmotorn så får vi se..

Sen har man fått förlängt på jobbet också..
Så nu kanske det även blir fälgar OCH coilovers, eller om jag väntar med fälgar till nästa säsong vi får se.

Men idag var den rolig och nu vill jag inte sälja längre.. Om den bara kunde vara så varje dag : )

Hmm tror du det kan vara bensinpumpen i den? Känner igen det här med slö/inte slö, fast den bilen kunde också vara helt död ibland när man skulle starta den.

Är ju så att en elmotor är en spole i princip, om "lindningarna" i den här spolen blir slitna/skadade finns där ett läge där motorn inte orkar dra. Alltså varierar trycket fram till motorn, vilket gör att när du stampar på fullt får den helt enkelt inte bensin nog.

Var med om detta i en 330, började så och till slut var "lindningarna" så slitna att pumpen inte orkade dra runt om den stannat i ett visst läge, därav startproblemen. Denna 330 kunde vara som du beskriver, slö ibland och som den ska ibland. Lite beroende på hur pass glappet i spolen var just då kan jag tänka mig. När det har nått så långt att den inte startar är det enkelt att kontrollera, bara att knacka på pumpen med tex en skruvmejsel.

Men hur man på ett enkelt sätt kan kontrollera om den är ok innan detta stadiet vet jag inte, men där fanns ett flertal felkoder i datorn i alla fall hmm

Känns onödigt att lägga fram en teori för dig jag inte vet hur du kan kolla upp, men jaja här är den smile
Senast redigerat av Rquired (9 juli 2009)

Sök