Okej en liten uppdatering nu då, dock inte bilder, dom kommer i morgon när jag fått lite mer gjort på skuffbygget.
Kan ju börja med å säga att det verkar lösa sig med fälgarna, lämnade upp dom till Falu Däck idag som omgående skickade iväg dom på lagning, skulle komma tillbaks till Falu Däck i morgon så jag borde ha dom på onsdag. Förhoppningsvis så har däcken klarat sig.
Ska ta och prata med kommunen i morgon så får vi se vad dom säger, hoppas att dom står för självrisken iaf.
Nu över till projektet. När jag var nere på Elmiamässan så kollade jag runt med lite olika trimfirmor vad dom kunde erbjuda, dom flesta kunde fixa trimning på platsen men då jag inte kunde bestämma mig så blev det inget av. Men på fredagen förrförra veckan åkte jag till NordicUhr och bokade tid, i måndags förra veckan lämnades bilen in för steg 1. Hämtade ut den senare på eftermiddagen, då med 210Hk & 320Nm istället för dom 175Hk och 265Nm som var när jag lämnade in den på morgonen. Grym skillnad! Så härligt drag nu på alla växlar, nu är även 3an riktigt skoj från ca 60km/h, 5an är riktigt kul i motorvägsfart då man bara trampar och farten ökar stadigt trots uppförsbacke. Klart nöjd än så länge!
Var upp till Bollnäs i lördags på ljudtävling, tyvärr ingen SQ klass där men nu vet jag iaf att jag kan nå 134,6dB med stängda dörrar (132,3dB med öppna) så kommer att satsa på BassRace 129,9 på lördag, samt SQ Beginner.
Hade såklart hoppats på att få ut lite mer ur grejerna men det får duga, allt är inte tätat och klart än samt att lådan är avstämd till ca 35Hz så det är ingen vidare SPL låda. Får se om man kanske kan plocka 135dB på BRL StreetMeet i Borlänge om några veckor.
Målet nu innan helgen är att få "klart" bygget i skuffen, är på god väg med det så borde hinna, ska plasta lite i morgon så på onsdag eller torsdag åker tyget på. Hoppas även hinna en rostfläck på skärmkanten samt få på vingen och kanske även hinna med lite polering. Ska även försöka fixa ihop en skaplig presentationspärm och se över ljudet en sväng. Så det är fullt upp nu i veckan!