2983
Sök

ChriZtoffers garage: Saab 9-3SS -03 {Alpine/DigitalDesigns} projekt med mer...

Projektet startade för 4år sedan med en enklare uppgradering av ljudsystemet men allteftersom kraven och erfarenheten ökade så har även nivån på ljudsystemet ökat. Även vissa utseendemässiga förändringar har skett både in... Visa mer

GAS democar 2018!
713 801 Visningar
Projektet avslutat 9 september 2014
GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Creds till dig för att ha läst igenom hela tråden! smile Det kommer en uppdatering snart, får se om det blir idag eller om det blir på söndag när jag fått lite mer gjort. Har inte hänt så jättemycket den senaste tiden p.g.a jobb och diverse annat som tagit tid, men helt stilla har det inte stått.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Mr
47 Inlägg
6 maj 2011
Härligt smile

du får uppdatera din signatur på stcs wink inte mycket jbl edition längre big_smile

Kör Saab 9-3 SC

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Fixat och klart, har inte hängt där på ett tag så det var totalt missat. Så tackar för tipset. wink

En snabb tråkig liten updatering nu bara, kommer rolig uppdatering i morgon. För bara en liten stund sedan när jag skulle åka hem från träffen uppe vid plantagen så kom jag och en kompis samt en till bil åkande genom stan, jag i högerfilen med min kompis bakom och den andra bilen i vänsterfilen. Ser nåt på vägen en bit fram som ser ut att vara en kartong eller liknande, men vejjar lite ändå för att inte köra på den, väjjar dock för lite och upptäcker att det inte alls är en kartong. PANG!

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-4f4a65b910c3c5df877ccbab26069c32.jpg

Den jävla saken var STENHÅRD! Gled in på parkeringen och gick tillbaks för att kolla vad det var jag kört på och fick se det på bilden ovan, går tillbaks till bilen för att kolla och ser att höger fram verkar ha dåligt med luft. Tänkte dock att det skulle funka hem då jag bara har nån kilometer, men redan efter några meter märker jag att nåt är fel så stannar och kollar, då ser det ut så här.

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-d305607be6b7926ef7f214bf323baead.jpg

In i kompisens bil, hem och hämtar reservhjulet och tillbaks ner på stan för att skruva på det på bilen. När jag fått av fälgen med punka så ser jag det här, inte kul.

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-79791b90279d3b0b5642cd83c491874e.jpg

Får se hur det här blir nu då. sad Fälgarna är ju inte direkt enkla att få tag på, hoppas det går att laga! Lär väl dock åka på självrisken, på grund av nån idiot som inte har bättre saker för sig än att vandalisera och förstöra för andra, blir så förbannad!! mad Hoppas ha det fixat till nästa helg på ett eller annat sätt, annars blir det till å låna sommarhjulen från pappas 9-3SC. NU ska jag gå å försöka sova lite, i morgon blir det lite fix med bygget i skuffen samt inkoppling av steg och baslåda i en kompis bil.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Mosconi, JBL, Kenwood, Hertz
41 Inlägg
8 maj 2011
Hehe ja ja hade bara tur som inte lyckade plocka den plåtsaken, för den var ju inte direkt liten heller!
Men ja ÅÅÅÅ f*n så onödigt! blir så trött på sånt hära skit! Hoppas att de ordnar upp sig med fälgen snabbt nu bara : /

3 187 Inlägg
8 maj 2011
någon som har gjort inbrott på en toalett ser de ut som..
tråkigt som fan, hoppas det löser sig! smile

343 Inlägg
8 maj 2011
Väldigt tråkigt detta.. Hoppas det löser sig smidigast möjligt för dig!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Tack för kommentarerna! Får se hur det löser sig, om man kan göra en polisanmälan eller nåt.

big-jepp skrev:
någon som har gjort inbrott på en toalett ser de ut som..
tråkigt som fan, hoppas det löser sig! smile

Jajjamensan, står en på parkeringen alldeles brevid där det hände och där saknas den där plåtlådan på låset. Så det är rätt solklart, har kort på allt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

155 Inlägg
8 maj 2011
Gud va trist, så jävla drygt när sånt där händer.
Men det vara bara skada på insidan av fälgen eller?
Är nog inga som helst problem att knacka till fälgen, så länge den inte blivit för sned.
Hoppas det löser sig smidigt och snabbt!

6 558 Inlägg
8 maj 2011
Men få se det såhär  ..hade kunnat gått värre . men hursomhelst ..skita trist när sånt här händer p.g.a nått arsel ej kan sköta sig  sad

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

744 Inlägg
8 maj 2011
Nej, fy fan va tråkigt!! Lider verkligen med dig nu! det finns verkligen idioter överallt, hade detinte räckt med att bryta loss boxen från väggen? nej, de var tvugna att slänga den på vägen också?!
Man blir ju bara så trött...

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Jo man tycker väl det hade räckt med att förstöra lådan, det drabbar väl "bara" kommunen, men att sen förstöra för privatpersoner också, då har man gått för långt. Såg förresten nu när jag kom ut till bilen att även bakhjulet hade lite luft, skruvade lös det och såg att även den fälgen är knäckt. sad Dock inte lika illa där, men nog för att luften skulle pysa ur. Får ta med dom till nån däckkrängare i morgon och se vad dom kan göra och ta kontakt med kommunen och hoppas på att dom tar sitt ansvar.

Tack för ert stöd! På nåt vis ska det lösa sig, hoppas jag.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

180 Inlägg
9 maj 2011
Nej fyfan vad ruttet sad. Nu skall jag inte säga att du hade tur, men tur i oturen att det inte var en mindre betongsugga som jag stött på flera gånger ute på vägarna i mitt förra yrke (väktare). sad. Du fixar detta.

Keep it up!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Okej en liten uppdatering nu då, dock inte bilder, dom kommer i morgon när jag fått lite mer gjort på skuffbygget. smile Kan ju börja med å säga att det verkar lösa sig med fälgarna, lämnade upp dom till Falu Däck idag som omgående skickade iväg dom på lagning, skulle komma tillbaks till Falu Däck i morgon så jag borde ha dom på onsdag. Förhoppningsvis så har däcken klarat sig. smile Ska ta och prata med kommunen i morgon så får vi se vad dom säger, hoppas att dom står för självrisken iaf.

Nu över till projektet. När jag var nere på Elmiamässan så kollade jag runt med lite olika trimfirmor vad dom kunde erbjuda, dom flesta kunde fixa trimning på platsen men då jag inte kunde bestämma mig så blev det inget av. Men på fredagen förrförra veckan åkte jag till NordicUhr och bokade tid, i måndags förra veckan lämnades bilen in för steg 1. Hämtade ut den senare på eftermiddagen, då med 210Hk & 320Nm istället för dom 175Hk och 265Nm som var när jag lämnade in den på morgonen. Grym skillnad! Så härligt drag nu på alla växlar, nu är även 3an riktigt skoj från ca 60km/h, 5an är riktigt kul i motorvägsfart då man bara trampar och farten ökar stadigt trots uppförsbacke. Klart nöjd än så länge!

Var upp till Bollnäs i lördags på ljudtävling, tyvärr ingen SQ klass där men nu vet jag iaf att jag kan nå 134,6dB med stängda dörrar (132,3dB med öppna) så kommer att satsa på BassRace 129,9 på lördag, samt SQ Beginner. smile Hade såklart hoppats på att få ut lite mer ur grejerna men det får duga, allt är inte tätat och klart än samt att lådan är avstämd till ca 35Hz så det är ingen vidare SPL låda. Får se om man kanske kan plocka 135dB på BRL StreetMeet i Borlänge om några veckor.

Målet nu innan helgen är att få "klart" bygget i skuffen, är på god väg med det så borde hinna, ska plasta lite i morgon så på onsdag eller torsdag åker tyget på. Hoppas även hinna en rostfläck på skärmkanten samt få på vingen och kanske även hinna med lite polering. Ska även försöka fixa ihop en skaplig presentationspärm och se över ljudet en sväng. Så det är fullt upp nu i veckan!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

dB Jägare!
732 Inlägg
10 maj 2011
Riktigt trist när sådant händer!
Ser förövrigt nice ut! smile Efter att ha stoppat in huvudet ett par ggr i bilen i Falun kan jag bara säga att det är riktigt bra och klockrent ljud i den här bilen! smile

Mvh Wiesel

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
Ja men som tur är så verkar det ju lösa sig med fälgarna. smile Ja rätt så snyggt spelar det väl, nu ska man bara få det att spela någorlunda högt också, blir nog en ny baslåda senare i sommar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

155 Inlägg
10 maj 2011
Inte nöjd med lådan?

6 558 Inlägg
10 maj 2011
--JoNaS-- skrev:
Inte nöjd med lådan?

mycket vill ha mer:P  big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
--JoNaS-- skrev:
Inte nöjd med lådan?

Jodå den spelar helt ok, men vill ha mer tryck, basen har lite svårt att hänga med när man drar på rejält med låtar som innehåller mycket djupbas.

racer-putte skrev:
--JoNaS-- skrev:
Inte nöjd med lådan?

mycket vill ha mer:P  big_smile

Helt rätt! Man blir väl aldrig nöjd? wink

Får se hur det blir, lutar åt att jag kör slutet men antingen en Alpine Typ-R 15", eller så dubbla Type-R 12" flat, eller så köper jag en till Type-X. smile

Har förresten fått besked om fälgarna och däcken nu, får hämta dom imorrn och däcken hade otroligt nog klarat sig! big_smile Fyrhjulsinställning bokad på torsdag också. Nu är det bara å försöka få tag på nån på kommunen, inte det lättaste.
Senast redigerat av ChriZtoffer (10 maj 2011)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
Tar och slänger upp en liten bild så länge, innan det är dags för sängen. Hann tyvärr inte riktigt så långt som jag hade tänkt idag då det inte fanns något fogskum hemma, ska fixas under morgondagen. Hatthyllan är dock klar och så även sidostyckena bak så nu är det klart att kläs, ska bara plasta hatthyllan först så inte fogskummet ger med sig. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-9b9b0ccd1c971b63deb0ed4468e71912.jpg

I morgon kommer jag göra klart framsidan och sen plasta allt (samt en till liten sak som inte fastnat på bild än, vad det är får ni se sen, om det blir lyckat), ska även lägga zinkgrund på ett ställe där lacken släppt pga rost (slipar såklart bort rosten först) så kan jag lacka det på torsdag. Målet är att ha det mesta klart på torsdag så att jag på fredag kan ägna mig åt lite tweakning och även tvätta av bilen riktigt och göra rent den invändigt. Får se hur det går med planerna, känner jag mig själv rätt så kommer jag hålla på med nåt in i det sista på fredag kväll/natt... smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

222 Inlägg
10 maj 2011
Tråkigt som fan med fälgen där... Såg din bil i Falun på träffen, men visste inte hur du såg ut så vågade inte hälsa, hehe! smile

Sök