Fälgarna är fixade, sitter på bilen och dom är nog bättre nu än innan smällen känns det som.
Nu är det bara å hoppas på att dom ansvariga betalar.
Mina nuvarande skyltbelysningslampor är köpta på
DealExtreme, kostade inte många kronor därifrån och verkar funka kanon. Dom är 39mm långa, det är den
här varianten, köp INTE den
här modellen då dom går sönder lätt. Den första varianten passar rakt i, går lite tungt dock då dom är 1mm för långa. Har för mig att det är 38/39mm även under dörrarna och i skuffen. Har inte hört ett ord varken från bilprovningen eller polisen. Tack så mycket.
Nu över till en uppdatering med bilder! Jobbade för fullt med skuffbygget i fredags och strax före midnatt var allt klart, alla bitar satt som dom skulle (utom baslådan som fortfarnade står ett par millimeter för långt bak, förstår inte varför) och klädda med tyg, laddaren var på plats i bilen och insidan någorlunda rengjord. Då var det bara att slänga sig i sängen och sova då det var uppstigning 6 timmar senare för avfärd mot Kungsängen och Motorshowen som anordnades av Pierre på Seastreams.
Blev rätt nöjd med bygget, ser ut ungefär så som jag hade tänkt mig bara det då att lådan inte står så långt fram som den ska, men tror jag vet vad som är fel så det är nog snart löst.
När jag ändå höll på och plastade hatthyllan och baslådan så plastade jag ett lock till slutstegsracket också. Blev rätt bra, ska på med lite mer plast och försöka räta ut det lite så kommer det passa dugligt sen. Lär nog inte sitta på vid tävling ändå utan bara till vardags när man ska lasta saker där bak utan risk för att repa stegen.
Över till tävlingen, som gick bättre än väntat! SQn var såklart det jag siktade in mig på men då det även fanns möjlighet till BassRace så var jag inte sen att haka på, har länge velat prova den klassen men aldrig varit på någon tävling med möjlighet. Var först ut på SQn och hade knappt hunnit tweaka bilen riktigt så körde en snabblysning och kollade över tidskompet en sväng och ställde upp nivån på basen (för mycket, tyvärr) men fick ändå ett skapligt resultat. Hade dock ingen aning om hur det gick eftersom jag knappt hade koll på vilka jag tävlade mot, men när sen en av dommarna kom och ville lyssna (efter bedömningen, utanför tävling alltså) så blev jag allt lite fundersam. Visade sig sen att jag hade plockat hem SQ Beginner med 18 poängs marginal till 2an, har dock 15 lätthämtade installationspoäng till nästa tävling (ta bort RUXen och byta en säkring). Kommer nog även plocka några ljudpoäng till då efter lite pill.
BassRacet sen då, så fort SQ bedömningen var klar så rullade jag bort för att kvala. Har aldrig kört det förut så jag chansade och började på låg volym och vred upp, slutade med 127,4dB eller nåt sånt. Fick chansen att testa igen och då vred jag på mer från början och slutade på 129,7dB (om jag inte minns fel). Rullade tillbaks bilen till SQ sidan och hängde där en stund, visade sig sen att jag hade missat kvartsfinalen i BassRace men på något magiskt vis lyckats gå vidare ändå så rullade över för semifinal mot WoodMan och drog en 129,8dB repa. Tillbaks med bilen på parkeringen och vänta en stund, sen dags för final mot ArticMonkey där första rundan blev oavgjord på 129,8dB, blev en rematch där han spelade ur sig och jag vann på 129,8.
Var upp på 129,9 några gånger men fegade och drog ner för mycket.
Nu får vi se vad som kommer här näst, har en hel hög med projekt på gång men får ta dom allteftersom pengar rullar in och tid finns. Ska börja med att få det helt klart där bak samt fixa lite skavanker både på ut och insidan av bilen. Sen så blir nog nästa inköp det nya steget till midbasarna, ett PDX-F6 som ska in mellan dom två nuvarande, så slutstegsracket kommer modifieras något. Ska även fixa klart dämpningen i taket. Är VÄLDIGT sugen på att ställa upp på tävlingei Trollhättan 11-12/6 där det förhoppningsvis kommer finnas SQ Experienced, måste fixa en presentationspärm tills dess så dommarna kan se allt det dolda. I övrigt så blir det nog BRL StreetMeet i Örebro nästa helg och i Borlänge helgen efter. Nu ska jag ut i bilen och njuta lite, eller fixa med lådan, vi får se.
EDIT: Jättestort tack till Pierre och er andra arrangerande för en grymt trevlig tillställning! Mer sånt så kan jag lova att intresset för att tävla i billjud kommer öka i Sverige, och det behövs!