4358
Sök

Hjälp! hur ska jag täcka avgasröret från att luft ska komma in?

S40 T4
584 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
kan man inte köpa något men kan täcka det med?

isf vart?

5 710 Inlägg
4 juni 2008
Nu kan det vara jag som är trög men jag fattar ingenting av vad du menar?

MVH Jonas
..............

SAAB-Dåre
192 Inlägg
4 juni 2008
Vaaa.?!

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

4 001 Inlägg
4 juni 2008
Vad menar du?

ett sånt här kanske.
http://begmarknad.lantbruksnet.se/produktbilder/48919.jpg

lol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Körv
3 535 Inlägg
4 juni 2008
Om du menar att du har avgasläckage så köp avgaspasta eller vad det heter.. Finns på OK..

Truckdriving Man

S40 T4
584 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
haha.. kanske förklarade lite dåligt.. haha men det kommer in luft från avgas röret och jag behöver täcka över hålet eller nåt så det inte kommer in mer luft.. hur ska jag gö för att täcka det? vad finns det att använda asså typ om man kunde köpa något o täcka över typ som något speical tejp som smälter in eller något..

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
4 juni 2008
hur stort är dit hål riktigt ? och vars finns läkaget ? typ ljuddämare? skarv? grenrör ?

4 001 Inlägg
4 juni 2008
aha, du får in avgaser i kupén?

då har du en avgasläcka någonstans, fixa den så har du löst 2 problem...

Edit:

då kanske inte mitt förslag var så bra wink
Senast redigerat av kolvas (4 juni 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

S40 T4
584 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
hewra skrev:
hur stort är dit hål riktigt ? och vars finns läkaget ? typ ljuddämare? skarv? grenrör ?

det är inet så stort.. det e typ mellan stor.. inte på någon ljuddämpare eller nåt.. det e på på röret.. lite mer åt sista delen av avgasröret

S40 T4
584 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
aha, du får in avgaser i kupén?

då har du en avgasläcka någonstans, fixa den så har du löst 2 problem...

Edit:

då kanske inte mitt förslag var så bra wink

nää jag får inte in det i kupén tror jag inte nää..

4 001 Inlägg
4 juni 2008
Shady_killen skrev:
hewra skrev:

det är inet så stort.. det e typ mellan stor.. inte på någon ljuddämpare eller nåt.. det e på på röret.. lite mer åt sista delen av avgasröret

beskriv gärna i centimeter...
kan ju vara som en mellanstor Cola på McDonalds annars och då är det ganska stort...

S40 T4
584 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
Shady_killen skrev:
hewra skrev:

kan ju vara som en mellanstor Cola på McDonalds annars och då är det ganska stort...

några milimeter..

279 Inlägg
4 juni 2008
Finns avgasrörsbandage och avgasrörspasta på mekonomen. Vet absolut inte hur hålet ser ut men testa med bandaget.

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 juni 2008
eh...

har du hål pånågon detalj i avgassystemet så byt den delen till en ny. Har du läckage i en skarv så dela kleta på avgaspasta och montera ihop igen.

att laga hål är svårt och blir inte bra.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

S40 T4
584 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Jocke0155 skrev:
Finns avgasrörsbandage och avgasrörspasta på mekonomen. Vet absolut inte hur hålet ser ut men testa med bandaget.

okej.. tack så mycket. det e vad jag vill veta.. asså vad det finns som man kan täcka med..

bilbyggare
116 Inlägg
4 juni 2008
svets är bra annars,men annars så fungerar avgaspasta å en colaburk å 2 st slangklämmor..

Är fruktansvärt bilintresserad men det är väl alla här inne...

S40 T4
584 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
Audibubba skrev:
svets är bra annars,men annars så fungerar avgaspasta å en colaburk å 2 st slangklämmor..

kan du förklara lite bättre hur exakt du menar?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 juni 2008
Man klipper upp en colaburk och tar en lagom stor bit... Man lägger på massor med avgaspasta, sen sätter man slangklämmor runt röret så det håller fast colaburksbiten...

Detta är riktigt jävla epa/bonn/fulmek och är inget som rekommenderas, lite som att gipsa ett brutet ben med spaghetti och bruntape...

född blåvit
624 Inlägg
5 juni 2008
kolvas skrev:
Shady_killen skrev:
hewra skrev:

åh jäklar vad jag skrattade lol

blacken
6 juni 2008
Stick till "Cruising heaven" och investera i nya grejor..

Sök