3063
Sök

Pioneer 5900 DVD , HJÄLP :)

5 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
tjena, håller på å fixa ljud i min saab 93 ss -03 , vilket är rena helvetet smile, någon som har en aning om hur man ska koppla en pioneer 5900 dvd, direkt från batteriet , utan att använda något av det befintliga i bilen,  tack på förhand smile

1 661 Inlägg
4 juni 2008
Dra en separat kabel från batteriet till stereons + ?

5 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
Sexyicecube skrev:
Dra en separat kabel från batteriet till stereons + ?

har jag redan gjort, dragit seperat till plus å sen ground till ground. hmm

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 juni 2008
1. Varför ska du inte använda något av det som sitter där redan ??

2. Exakt vad är ditt problem egentligen ??

3. Minus ska ju "kopplas" direkt till första bästa (dvs oftast närmsta och grövsta) plåtrena karossdel och inte med en lång kabel till batteriet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
1. Varför ska du inte använda något av det som sitter där redan ??

2. Exakt vad är ditt problem egentligen ??

3. Minus ska ju "kopplas" direkt till första bästa (dvs oftast närmsta och grövsta) plåtrena karossdel och inte med en lång kabel till batteriet.

grejen är det att stereon inte funkar, har en saab 9-3 -03 , orginal ljudet är optiskt, har därför hoppat över det å vill ha allting från grunden. testade stereon precis vid batteriet, satte + på + , och - till - och remote till baklyktan, hände inte ett dugg, mätte allting med voltmätare, allting hade kontakt och spänning som det skulle , men funkar ändå inte. Stereon är stendöd.

6 170 Inlägg
4 juni 2008
Kanske beror på följden du anslöt kablarna i, tydligen kan man bränna stereogrejor (och bilelektronik i allmänhet för den delen) om man ansluter plus innan jord.

Och jo, jag vet att ljudet i dom där e kopplat med fiberoptiska kablar, skit e det tongue

Och remote till baklyktan ?? va ?

Du ska ha tre strömsladdar på stereon, en för konstant 12V (oftast gul, kallas även ofta "minnesström"), en för tändningsström (röd) och en för jord (svart). Både gul och röd ska ligga på +12V och den svarta ska ju som sagt jordas. Och som jag sa innan så är det säkrast att koppla jorden först om du kopplar direkt till en "levande" strömkälla som tex ett bilbatteri.

Kollat säkringar i stereon ??
Senast redigerat av TBOC_Razor (5 juni 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

5 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Kanske beror på göljden du anslöt kablarna i, tydligen kan man bränna stereogrejor (och bilelektronik i allmänhet för den delen) om man ansluter plus innan jord.

Och jo, jag vet att ljudet i dom där e kopplat med fiberoptiska kablar, skit e det tongue

Du ska ha tre strömsladdar på stereon, en för konstant 12V (oftast gul, kallas även ofta "minnesström"), en för tändningsström (röd) och en för jord (svart). Både gul och röd ska ligga på +12V och den svarta ska ju som sagt jordas. Och som jag sa innan så är det säkrast att koppla jorden först om du kopplar direkt till en "levande" strömkälla som tex ett bilbatteri.

Tack för hjälpen hade dock löst det nu innan du skrev big_smile., va en kabel till förutom dom som skulle in oxå "ill" hette den :S, skitskumt men men funkar nu iaf så det e underbart big_smile.. , nu äre bara å koppla slutstegen och kondensatorn å bygga klart allt så e det klart big_smile

148 Inlägg
4 juni 2008
en sån hade jag en gång i tiden när tjuvarna inte hade varit framme än...

6 170 Inlägg
5 juni 2008
sandmark skrev:
TBOC_Razor skrev:
Kanske beror på göljden du anslöt kablarna i, tydligen kan man bränna stereogrejor (och bilelektronik i allmänhet för den delen) om man ansluter plus innan jord.

Tack för hjälpen hade dock löst det nu innan du skrev big_smile., va en kabel till förutom dom som skulle in oxå "ill" hette den :S, skitskumt men men funkar nu iaf så det e underbart big_smile.. , nu äre bara å koppla slutstegen och kondensatorn å bygga klart allt så e det klart big_smile

Haha ok, jag har också en kabel som heter "ill" (dvs illumination) på min stereo, tror den är orange, men den sket jag i att koppla in och min funkar hur bra som helst utan den big_smile

Så den hade jag aldrig haft en tanke på att prova bara tongue

Sök