Börjar lite snyggt med att visa hur det såg ut när bilen gav upp på väg hem från Falun...Mörkt å jävligt var det. Det var en strömkabel som gick sönder, så jag tog bort fjäderbensstaget, vände på batteriet och skarvade kabeln på plats. Vägrar att bli bogserad hem. För er som undrar var klockan halv3-3 på natten.
Nästa gång ska jag ha en lampa med mig.
Och den här fina slangjäveln, det var söndag som jag knäppte det här kortet, skulle få nya på torsdagen efter, så jag gjorde ett tappert försök hehe.
Sen skarvade jag om strömkabeln efter att ha vänt på batteriet igen och satt på fjäderbensstaget. Det är lött under tejpen så ingen tror något annat, hade ingen krympslang hemma bara.
Redo att åka fram tills på torsdag igen.
Så gick det äntligen och blev torsdag, jag hade lite planer, flytta dumpventilen och byta ut den svarta slangen, sen lite fräsha klämmor på det där. Den vita grejen där är en adapter för att flytta på dumpen.
Undrar vad grannarna tyckte om mig när jag tog över tvätthallen ett par timmar?
"Den ska sitta där, och där ska den sitta". Närå, satte i grejerna för att veta vart jag hade allting.
Och delen nere vid turbon. Usch säger jag bara.
Spricka eller synvilla? Det är på grenröret.
Spricka eller synvilla? Det här är på turbon.
Dumpen flyttad. Jag skar av slangen där nere och satte in dumpen där jag skar av den helt enkelt, nu sitter ingenting i kläm nå mer.
Därför kom adaptern till hands, där dumpen satt förut behövdes den. Svarvade till adaptern på praktiken samma dag
Börjat sätta ihop igen. Sen vet ju ni hur det ser ut.
Sen var jag förbi Staffan som sa att mätarhållaren hade varit snyggare om ja lackade den i struktur. Jag sa att jag hade gjort det om jag hade sån färg. Men sån hade ju han hur mycket som helst av i garaget så den fixade han! Tack.
På plats, när inte blixten är där ser det jättebra ut! Lackar undre kåpan nästa gång.
Har bytt lite saker i bilen så jag testar att ingenting läcker eller skaver.
[video]http://www.garaget.org/video/scagr83cy33y[/video]