Fick äntligen fingrarna ur och ryckte bort handtag med diskanthållare, ska göra en bättre hållare till MTX-diskanterna.
Så där ska det bli, tog bort original nät och satte i MTX-hållaren där diskanten sitter annars.
Annan vinkel. (Limmat med sikaflex på bilden)
Handtag ur, lite tråkigt å behöva slipa dom efter fogskum & polyester
Den roligaste dagen hade jag glömt kameran, så ni fick inte se några fogskums-bilder den här gången. Men så här blev det med ett lager polyester på.
Annan vinkel på spektaklet
Nedslipat med 120-papper både med maskin och för hand.
Ska göra en "clean" motorkåpa så har slipat bort massa text och fyllt i audiringarna med glasfiberspackel. Allt är slipat med 80 papper nu.
Tur att det inte dammar när man slipar, hade ju varit tråkigt om det inte var hälsosamt
(obs! Använder mask!)
Första lagret spackel på.
Sen fick jag hjälp av min kära granne Tobias Söderqvist (som för övrigt är en jävel på rally!) att kapa och pussla ihop tryckrör, det här är mellan IC:n och spjället. Det blev inget på andra sidan för att jag var lite väl optimistisk när jag handlade material. Blir att åka till alutech i veckan då
Bilen fullt utrustad med vintersulor. Ska på med stora stänklappar och en ljusbox (har en huv över!) nu på vintern, så blir det sommarstuk framåt Mars igen