Sprickor sprickor sprickor, är fler än vad bilden avslöjar.
Stor och hel turbo har vi här..
Nya är mycket större, men fortfarande inte stor! Skillnad på större och stor hehe.
Jämförelse.
Duktig skillnad här. Till nya turbon ska jag fixa en baksida som går över i en V-bandsfläns, kan jag göra den i rostfritt eller är det bättre i vanligt stål? Tänkte på turbons välmående.
jag e totalt nybörjare på torbo men vad e det fr stor burk efter turbon på avgaset? å det ser inte ut som den nya turbon ska passa direkt på det röret;) Men va fint det blir. å det är väl lika bra du byter oljeretur medans du endå är i gång?
Jag tror att det är bättre att göra flänsen i stål. Risken med att ha den i rostfritt är att turbon kommer funka som offeranod till flänsen, så jag hade kört på vanligt stål och behandlat den på nått sätt eller bara skvätt på lite värmetålig färg.
Jag tänkte nämligen byta ut en skruv när jag bytte vevaxelgivare till rostfritt i mitt gjutjärnsblock. Men det sa en smed inte är bra pga anledningen ovan.
Så att jag tror inte det blir bra med rostfritt, men du kan ju vänta och se om nån säger samma eller rent av har egna erfarenheter
jag e totalt nybörjare på torbo men vad e det fr stor burk efter turbon på avgaset? å det ser inte ut som den nya turbon ska passa direkt på det röret;) Men va fint det blir. å det är väl lika bra du byter oljeretur medans du endå är i gång?
Hehe Det är katten som sitter direkt efter turbon, en stor jäkla strypning är det. Nä det passar inte, men det ska göras om så det sitter med V-bandsklammer så det är enkelt att byta tillbaks till original downpipe inför besiktning. Har fått höra att oljereturen är okey, det är ledningarna till turbon som är klent tilltagna däremot.
Rallyhalle skrev:
Jag tror att det är bättre att göra flänsen i stål. Risken med att ha den i rostfritt är att turbon kommer funka som offeranod till flänsen, så jag hade kört på vanligt stål och behandlat den på nått sätt eller bara skvätt på lite värmetålig färg.
Jag tänkte nämligen byta ut en skruv när jag bytte vevaxelgivare till rostfritt i mitt gjutjärnsblock. Men det sa en smed inte är bra pga anledningen ovan.
Så att jag tror inte det blir bra med rostfritt, men du kan ju vänta och se om nån säger samma eller rent av har egna erfarenheter
//Jacob
Ja det var det jag satt och tänkte över, risken är ju att det kan gå långt in i turbon..Blir nog bara V-bandsflänsen i rostfritt istället.
Man kan slänga i en turbo stor som en skurhink också, men risken är väl att det blir lite mkt ketchup effekt
Ja precis, sen skulle jag nog ladda sönder resten av bilen, jag vet ju inte hur den mår Roligare med snabbt ladd..Ska bli duktigt roligt att få den mappad sen.
haha presic vad jag vill höra bort med katten jag hatar dom:P oki jag e inte så bra på turbo så inte säker på vad man måste byta å ha sig när man ska ha större. å lite ketchup effekt e ju bara kul
haha presic vad jag vill höra bort med katten jag hatar dom:P oki jag e inte så bra på turbo så inte säker på vad man måste byta å ha sig när man ska ha större. å lite ketchup effekt e ju bara kul
Ja, jag har ju inte råd med sport/racekatt så då är det ju det bästa alternativet hehe Ketchupeffekt vill jag inte ha, jag vill ha klipp i skiten, så lågt motstånd å mycket luft borde väl fungera!
ChriZtoffer skrev:
Ser ju ut att bli riktigt bra det här! Fortsätt så här så har man nånting att se fram emot i sommar.
Mobilbild.. Håller på med skolprojekt nu, det pågår i 3 veckor och nästa vecka ska det var färdigt, det ska bli ett DTS-stag (Drive train stabilizer), har gått ganska bra hittils och eftersom projektet är dött tänkte jag att jag kunde lägga upp en bild från när jag cirkulärfräser med CNC-maskinen vid praktiken
Kommer lägga upp mer info om det här stagen när det är färdigt och testat, ett mål med projektet är att alla ska ha möjlighet att ha ett stag utan att betala flera tusen
jaadu mäki, jag tycker iaf att du ska polera insuget haha kunde inte låta bli, va ska du ha för färg om du ska lacka? Har lite kontakter som pulverlackar