3324
Sök

Mäki´s A4 Projekt #2 // Projekt Gatbil!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Alex_M skrev:
Då ska vi se.

Det ser mycket fint ut.

Duktig pojke smile

Tackar! smile

tusse82 skrev:
vad ska du köra med för agg? smile kkk k24 ala S60R?
ska du bygga ny bottendel?
köra om mappat orgianlsprut?

Ett TD43 från turbobanditen ligger i garaget just nu smile
Bottendelen förblir original om inte kolvarna ser skadade ut när jag tar bort toppen, jag siktar inte på några enorma siffror.
Jag ska mappa originalsprutet, till 99% ska jag mappa bilen på turbocenter i stockholm.

Rallyhalle skrev:
Fan va trist att du måste byta grenrör hmm Inte kul när man ständigt dyker på problem...

Men de va ju bra att du kunde få bort den där behållaren, dom är ju sällan snygga tongue
//Jacob

EDIT: Du tror inte att du kan byta grenrör hos dom du köpte av, det är ju trots allt inte använt. Eller finns det andra grenröret hos ett annat företag??

Jo, men jag hade inte planer på turbobytet när jag köpte röret, men planerna ändras ju hela tiden smile Jag har kollat med motornord men dom kunde inte köpa tillbaks det, jag förstår dom eftersom dom fick vänta ett bra tag innan dom själva fick hem röret.
Jo, nu är jag en behållare fattigare i alla fall wink

mickey skrev:
Ser bra ut, såg att bilen står i "byn", såg nog den på sjön för någon vecka sedan !??

Skicka ett pm om du vill ha spons på en polering/lackförsegling inför säsongen 09.

Japp, men den är förflyttad ut till årsunda nu hehe wink Du såg mig alldeles säkert på sjön, där kom blyfoten fram och det slutade med olja i kylarvattnet haha, därför den står nu.
Helt klart intressant, hör av mig när den rullar igen!

itouch skrev:
Oj här rivs det ser jag. Tur att vädret fortfarande är slaskigt och tråkigt så du har lite tid kvar inför säsongen. Kämpa på.

Japp, riva är väl det jag gör bäst haha! Här kom det en massa snö inatt, så nu är jag ledsen att jag inte kan åka sidleds istället wink Tack ska du ha.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

457 Inlägg
8 februari 2009
jaadu mäki, va ska man säga.... jobba på kanske känns bäst tongue men de löser du nog... tongue du verkar ju inte ha nå problem med att handla prylar iaf wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
ante_hedis skrev:
jaadu mäki, va ska man säga.... jobba på kanske känns bäst tongue men de löser du nog... tongue du verkar ju inte ha nå problem med att handla prylar iaf wink

Haha, pengar är problem, men har hittat ett annat grenrör som blir bra wink

68 Inlägg
8 februari 2009
ante_hedis skrev:

Det beror ju på vad man prioterar först:D

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Claes_Kent skrev:
Det beror ju på vad man prioterar först:D

Jo, så är det ju också, det är ju inte för inte jag åker en 88hk grävling nu haha.
Senast redigerat av Mäki (8 februari 2009)

247 Inlägg
8 februari 2009
Det är på G att bli en ny bana plogad där ute men lite problem med plogbilen bara, man måste tydligen ha fungerande hydraulik för att få upp plogen och vingen från backen.... ?? wink

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
mickey skrev:
Det är på G att bli en ny bana plogad där ute men lite problem med plogbilen bara, man måste tydligen ha fungerande hydraulik för att få upp plogen och vingen från backen.... ?? wink

Säger dom så? wink Hehe, jag tror inte det blir nå mer åka med A4an i vinter tyvärr, lite tråkigt för jag tyckte det var skoj med isbana smile

457 Inlägg
8 februari 2009
jovisst är de så att mabn lär köpa de som krävs för att bilen ska funka innan man köper en massa annat skit tongue

utbildad klant
2 197 Inlägg
8 februari 2009
blir hur vackert som hällst big_smile du har plockat ner en del. men hur kan du offra farmors blommor?yikes

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
ante_hedis skrev:
jovisst är de så att mabn lär köpa de som krävs för att bilen ska funka innan man köper en massa annat skit tongue

Så är det ju, och jag vill ju ha bilen rullande smile

oggy_swe skrev:
blir hur vackert som hällst big_smile du har plockat ner en del. men hur kan du offra farmors blommor?yikes

Tack. Jodu, blommorna ska få ta plats i "snickarbon´" wink

utbildad klant
2 197 Inlägg
8 februari 2009
hehe;) min bil ska åxå få stå länge nu sad avgasröret gick av helt när polisen tog mig. så ja pallade upp henne i dag ska fota lite i morn så får du se. hur lång tid tar det för dig å få tag nytt grenrör?

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
hehe;) min bil ska åxå få stå länge nu sad avgasröret gick av helt när polisen tog mig. så ja pallade upp henne i dag ska fota lite i morn så får du se. hur lång tid tar det för dig å få tag nytt grenrör?

Okej, jag beställer nog nya snart, skulle ha sålt iväg nuvarande ganska fort sen.

2 788 Inlägg
8 februari 2009
Ser bra ut, snart lyfter du väl ur motorn också hehe tongue Varför har arbetsbänk när man kan ha allt i motorrummet? wink Lycka till smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Ser bra ut, snart lyfter du väl ur motorn också hehe tongue Varför har arbetsbänk när man kan ha allt i motorrummet? wink Lycka till smile

Haha, någon motor ska inte lyftas...(Men det hade inte skadat med hårdare motorkuddar neutral )
Jo, för när sakerna i motorn minskar och verktygen ökar, då blir det problem! wink

601 Inlägg
8 februari 2009
Har nu läst igenom hela tråden smile och är grymt imponerad på ditt arbete...

Grymt snygg är bilen förresten smile
Tummen upp på denna smile

Mvh
Senast redigerat av GolfMK3 (8 februari 2009)

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
GolfMK3 skrev:
Har nu läst igenom hela tråden smile och är grymt imponerad på ditt arbete...

Grymt snygg är bilen förresten smile
Tummen upp på denna smile

Mvh

Tack så mycket big_smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Gjorde 2st vakumstationer idag, en till mig och en till Staffans S4 smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/569562_ibybwt.jpg

Lite fräna är dom, 2st större anslutningar och 4st mindre (den ena större pluggas väl antagligen).
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/569564_0s1cc6.jpg

Kanske skulle gjort något mer åt insuget än bara portning mot spjället och pulverlack, kan man få ut någon mer effekt?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/569565_din6xd.jpg

En till bild på insuget.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/569567_rjsofu.jpg

Low is a lifestyle
956 Inlägg
13 februari 2009
B5 insuget ska jag skaffa till min sen. Har tydligen större "rör" till cylindrarna.
B7 har sämre hmm

Vilken färg ska du pulverlacka i?

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 februari 2009
du är välldigt duktig mäki men det vet du redan ajg tycker. jag ska plocka bort mitt unsig måste jag byta packningen efter?

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Geiros skrev:
B5 insuget ska jag skaffa till min sen. Har tydligen större "rör" till cylindrarna.
B7 har sämre hmm

Vilken färg ska du pulverlacka i?

Det var som fan! Plenumen är väl deras svaga sida har jag fått höra, det blir svart insug, ska inte se mycket ut för världen. smile

oggy_swe skrev:
du är välldigt duktig mäki men det vet du redan ajg tycker. jag ska plocka bort mitt unsig måste jag byta packningen efter?

Tack tack wink Ja du måste byta packningarna då.

Sök