2346
Sök

Mäki´s A4 Projekt #2 // Projekt Gatbil!

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 februari 2009
hehe oki tack wink lacka insuget ett polera så det glänser;)

Mvh O.Frankeståhl

111 Inlägg
14 februari 2009
Ursäkta min dumhet wink men vad ska man med en vakumstation till? smile
Och vad gör den för nytta?
Senast redigerat av S_D_Karlsson (14 februari 2009)

Anders Karlsson

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
hehe oki tack wink lacka insuget ett polera så det glänser;)

Pulverlack blir det smile

S_D_Karlsson skrev:
Ursäkta min dumhet wink men vad ska man med en vakumstation till? smile
Och vad gör den för nytta?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119831 smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 februari 2009
Svart? blir snyggt nu när jag lossar på mitt ser du till attd et blir målat på samma gång då;)?

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Svart? blir snyggt nu när jag lossar på mitt ser du till attd et blir målat på samma gång då;)?

Ja det blir nog svart!
Haha, är de inte bättre att du lackar på hemmaplan? wink

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 februari 2009
haha möjligt. Mäki en sak kan jag säga Insuget är inte lätt å få av har någon slang kvar under trångt kallt å jävligt tongue i morn faller det nog av. men vi har vekrligen olika insug ditt ser ut att vara enklet å lossa:P lägger in bilder på mitt snart

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Försvunnit lite mer saker här.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/572993_549zd4.jpg

Den här remmen ska jag ha bort, men vet inte riktigt hur spännaren sitter.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/572994_t3uoic.jpg

Grenröret. Det är en T25-fläns brevid, frågan är om den verkligen behövs.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/572995_0emynh.jpg

En till bild på röret. WG anslutningen ska pluggas.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/572996_09sg0l.jpg

505 Inlägg
17 februari 2009
Nice sheet:) Se till att hålla det polerat och fint nu:)

Calibra Turbo 4x4

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Spawner skrev:
Nice sheet:) Se till att hålla det polerat och fint nu:)

Tackar wink Har fått för mig att jag ska linda det svart å hålla det lite diskret så inte SBP blir putta på mig smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
OHH Mäki jag blir avis att du vågar riva ner motorn så mycket tongue fått loss mitt insug nu XD har du ingen handbok? det har jag där det står hur man lossar allt?

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
OHH Mäki jag blir avis att du vågar riva ner motorn så mycket tongue fått loss mitt insug nu XD har du ingen handbok? det har jag där det står hur man lossar allt?

Haha, törs och törs vet jag inte, men måste wink
Jo jag har handbok men hittade inget om AC-kompressorn, fick däremot tips av en annan här på Gorg så jag ska ut och prova lite nu.

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Mäki skrev:
oggy_swe skrev:

Jo jag har handbok men hittade inget om AC-kompressorn, fick däremot tips av en annan här på Gorg så jag ska ut och prova lite nu.

Aha gott lycka till:) jag har valt att det är för kallt idag  wink kommit på ett problem bara. När jag ska köpa packning å slang. min bil är impoterad hur ska jag förklara vad jag ska ha tongue

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Mäki skrev:
oggy_swe skrev:

Aha gott lycka till:) jag har valt att det är för kallt idag  wink kommit på ett problem bara. När jag ska köpa packning å slang. min bil är impoterad hur ska jag förklara vad jag ska ha tongue

Ta med gamla grejerna och förklara vart dom sitter så vet dom!
Fick förresten av remmen till ac-kompressorn nu, tog även av nedre kamremskåpan så nu är kamremmen helt öppen! Skulle fixat någon som kan dubbelkolla allt åt mig nu.

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Mäki skrev:
oggy_swe skrev:
Mäki skrev:

Fick förresten av remmen till ac-kompressorn nu, tog även av nedre kamremskåpan så nu är kamremmen helt öppen! Skulle fixat någon som kan dubbelkolla allt åt mig nu.

Gott big_smile jo jag får väl ta med det:P ska bara lossa slangen. ja det är nog bäst låta någon titta på det. lycka till:D

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
Mäki skrev:
oggy_swe skrev:
Mäki skrev:

Hur fick du av remmen btw? inte kollat så noga på min än pga jag demontera den med kniv :p

/Gurra

Snyggt grenrör btw smile

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Gott big_smile jo jag får väl ta med det:P ska bara lossa slangen. ja det är nog bäst låta någon titta på det. lycka till:D

Ja det känns säkrast om någon annan kollar också.

H40GST skrev:
Hur fick du av remmen btw? inte kollat så noga på min än pga jag demontera den med kniv :p

/Gurra

Snyggt grenrör btw smile

Det var bara att ta av spännhjulet, det var inte så hårt monterat så det var nog så det var tänkt,.
Tack wink

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
hehe jo jag fattar du vill det tongue känns bra å ha ja avd ska man säga backupp eller ja du fattar tongue. den där grejjen på grenröret? ska du ta bort den? är det inte svårt å få det snyggt i gen svettsat? eller ska du linda avgaset?

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Testar röret på plats, blir nog bra det här!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/573344_frmthb.jpg

Nollad! Inte sant?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/573348_n1rk48.jpg

Kamremskåpor och allt vad det kan vara är nu borta! Det närmar sig med stormsteg.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/573350_ufdtd7.jpg

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Det blir SÅÅ snyggt. Du kn verkligen skruva Mäki smile

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
hehe jo jag fattar du vill det tongue känns bra å ha ja avd ska man säga backupp eller ja du fattar tongue. den där grejjen på grenröret? ska du ta bort den? är det inte svårt å få det snyggt i gen svettsat? eller ska du linda avgaset?

Med "den där grejen" så antar jag att du menar Wastegate-flänsen wink Den ska jag bara skruva på ett lock på just nu, kan ju använda den senare framöver. smile

Sök