engolf skrev:
Den bulten med pilen är inte gängad hela vägen, så det är att bara hamra ut den.
Du kan också lossa stötdämparen vid det översta fästet, så får du ut hela fjäderbenet.
Seriöst.. Vad är det för jävla skitgrejer .. Enna stunden snackar man gott om volvo nu kan man undra hur fan dem har byggt biljäveln..
Men iaf.. Jag har värmt.. bankat som en galning ifrån alla möjliga konstiga vinklar men händer ABSOLUT inget alls.. Jag har lyckats dragit muttern igenom alla gängorna som står ut på enna sidan.. sen är själva huvudet helt crap efter försökte köra med stämp och snurra på huvudet.. Det sitter STENHÅRT..
Akut hjälp hur ska jag få bort skiten som verkar ha totalt rostat ihop och inte varit uppdragen på 17 år ?
Ska man borra igenom skiten sen skaffa en ny bult/mutter och hoppas det går enkelt och borra?
Tips tips tips ? Har slagit mig på armen också så har svinont ! Jävla pissjobb när man inte får upp saker..
Nu har jag hållt på med den där bulten i över 3 timmar och bara slagit och slagit.. INGET händer och tro mig jag har saftat på ..
UPPDATERING.Ja , nu har jag fått ur hela bulten och fått ur drivknuten ur sitt nav..Vilket jobb ! Slipade ner hela bulten som gick ut ifrån enna sidan sedan borrade jag upp till 7.5 mm borr och sedan släppte bulten pga värmen..
Men hur som helst.. Nu vidare.. Drivknuten sitter ju låst med en låsring på drivaxeln .. Har försökt böjja upp den sedan knacka ut drivknuten men utan att lyckats.. Kan drivknuten vara limmad? Hur går man då lättast till väga? Värma och banka banka vidare? Men är det inte risk att drivaxeln tar stryk när man försöker slå ut drivknuten.. För den har jag inte lossat nått på ..
Ideer? Verkar dött på forumet
UPPDATERING.Ja nu börjar det gå vägen iaf .. Kastar iväg lite bilder för den ointresserade .
Tid och byta ABS kransen iaf va?
Den misshandlade bulten ;O
Den nya drivknuten på plats , bara dra åt allt nu och tuta och köra..
Tjooho slut för mig
Tack endå..