"gråhåriga greta" och "tant asta" som ska göra vänstersvängar på landsväg, helt jävla livsfarligt! var ute igår och jag ser en opel vectra som står framför mig på 90-väg och blinkar vänster, jag börjar bromsa lite sakta och tänkte inte mer på det, för det var ju helt fritt! och ändå står hon kvar.! så jag får hänga mig både på broms och tuta... och DÅ flyttar hon på sig. såna borde civila personer få knäcka körkortet åt!
så hände mig engång, men du hade mer tur än mig, ja fick välja antingen bilens arsle eller diket, så blev diket hehe
Nä, fy fasen vad surt. blev det skrot eller? hände faktiskt mig på fyrhjuling för många år sedan också, jag och min bror rejsade lite, så fick han för sig att tvärnita, och 2 meter djupt dike fick det bli:)
Senast redigerat av doctor_doodle (14 september 2008)
Folk som envisas på att ligga och slita 1 meter bakom min bil på landsvägar, kör man 80 på 70 och 100 på 90 får de fan gilla läget, och sen när man går åt sidan så ligger dem bara kvar. Kör om era as!
Folk som inte blinkar Folk som åker runt i stan i 20-25 kmt o "raggar" Folk som åker i 80 på 90 väg och när man kör om dom så hänger dom på 1 meter bakom när jag fortsätter i 90 - 95kmt. Epa och A-traktorer. Folk med dimljuset tänt när det inte är dimmigt. är ju så på 9av10 bilar nuförtiden.
Folk som inte går åt sidan, och när de väl gör det så går de inte ut med hela bilen så man inte kan köra om iaf... vet de inte var de har bilen eller? Vägrenen rymmer ju en hel lastbil!
Och på senaste tiden har man fått köra om bilar med lastbilen på motorvägen!? de måste ju typ köra 85 då... Får man ens köra så långsamt?
Och den vanliga... Dimljus och halvljuset på samtidigt, helt onödigt och dessutom olagligt.
Väääääldigt många borde lära sej blinka i rondeller, skulle faktiskt underlätta även om man vänsterblinka under hela tiden man ligger i innerfilen så man med säkerhet vet att personen i fråga inte tänker köra ut. Annars är det väl inte mycket ja stör mej på
Idioter som slänger ut bilen precis 1meter framför en när man håller på med en omkörning, och sen lägger sej i 91km/H framför en när man själv kmr i ca 110 för att komma förbi fortare.
Jag gillar inte folk som kör om på heldragen linje när de kommer mötande så man får placera sig i diket eller överhuvud taget kör om när det kommer mötande o dom vet att de inte finns plats till 3 bilar på rad :@