Håller med viccoA, till viss del, men det är ändå dyrt. Överallt. Även i de andra länderna gnälls det på bensinpriset.
Förutom i t.ex Dubai där olje/bensinjättarna är villigare på att slänga in pengar själva för att dra ner priserna. Detta för att folk ska tanka mer, så att de i längden ändå tjänar pengar. Där ligger väl det totala priset på runt 2kr/l, om jag inte minns fel.. och då hade de ändå höjt priset med 30%.
Det är det jag menar, som är så sjukt. För bara några år sedan låg liksom priset på 8 - 9kr/l. Och inte fasen gick allt åt helvete för det. Samma sak när bensinbolagen idag (ibland, på vissa ställen) sänker priserna radikalt. Då flockas ju folk kring just det företaget direkt. Vet att bl.a Jet här i stan sänkte priset till 9,60kr/l förra året. Och det var helt sanslöst. Och vilken skillnad det gjorde på slutnotan!
Och det är just det jag skriver; att skatt och moms på bensinen är allt för hög. Det är helt sinnessjukt. Sverige är inget fattigt land heller. Vi skulle utan tvekan ha råd att sänka priserna med i alla fall 3kr/l. Folk skulle tanka så pass mycket mer då också...
Och det är just det jag skriver; att skatt och moms på bensinen är allt för hög. Det är helt sinnessjukt. Sverige är inget fattigt land heller. Vi skulle utan tvekan ha råd att sänka priserna med i alla fall 3kr/l. Folk skulle tanka så pass mycket mer då också...
så du menar att du skulle tanka mer om det var billigare ????
då funkar ju dom öka skatterna bra då ju , meningen är ju att man skall använda mindre bränsle
så du menar att du skulle tanka mer om det var billigare ????
då funkar ju dom öka skatterna bra då ju , meningen är ju att man skall använda mindre bränsle
Haha, hade du argumenterat så Hexenhammer mot en politiker så hade dom ju fan höjt priset ännu mer
Sänker dom skatten på bensinen så höjs skattten på nått annat, så Sverige e ju knappast ett rikt land heller.
Kan man inte införa skatt på plastkassar och andra plastsaker som är gjorda av fossilolja? Känns ju som om en plastskatt skulle vara bra mycket bättre för miljön på lång sikt?
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
dom kan åtminstånde sänka priset på bensin och låta diesel va..det är inte så många som gillar ändå..man kan ju inte ens få full tank för 6-700 kr ..det här suger kraftigt
dom kan åtminstånde sänka priset på bensin och låta diesel va..det är inte så många som gillar ändå..man kan ju inte ens få full tank för 6-700 kr ..det här suger kraftigt
Ääh, skojar du lr Här omkring kan jag säga att man ser nästan lika många dieselbilar som bensinare.