3796
Sök

Trimma fiddy/dirtbike

65 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
#1
Tja tja smile Nu så är de så att jag har en fiddy/dirtbike på 90 cc o exakt ALLA mina polare drar mig sad men hur som helst ngn som vet hur man trimmar ? vet t.ex att man kan byta drev o förgasare ngt mer man kan göra ? smile men om man drevar om så om de blir större drev så är de = den toppar mer.. litet drev=accet blir bättre,har jag rätt där ? o en förgasare släpper in mer bensin o så,men ngt mer den gör ? smile
Förlåt för jag vekar lite pantad men vill lära mig o frågar man inte får man inget veta!! smile

Harre bäst alla söndags åkare o dom som lägger till 110+110=220 på motorvägen wink smile

465 Inlägg
19 juni 2008
#2
byt kam+trim cdi box:)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 juni 2008
#3
Du har fel version av fiddy. Först o främst behöver du enn 110cc Minst om du skall börja trimma riktigt smile
Du kan byta till en vassare kamaxel , Lättad oljekastare , dreva , störreförgasre, plana topplocket, byta till trim CDI box osv wink
Lycka till!

C H E V R O L E T <3

65 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
#4
tack tack,men 90cc duger med 14" fram o 12" bak wink smile men asså allt sådant har jag tittat på men på vissa sidor så är de typ samma saker men ngr hundringar billigt ? ngn som kan liksom ge länkar/namn på saker ? smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 juni 2008
#5
http://www.fiddy.se/   

Får du gott om tips. Äger själv en 110cc Fiddy/Dirtbike som ja trimmat en hel del smile
Axxet går att nästan jämföra med en 125cc 2 taktare smile
har nästan själv fått alla tips därifrån wink   smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 juni 2008)

C H E V R O L E T <3

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
19 juni 2008
#6
du ska ha  110 cc  rotor kitta  system byta kamm  byta gasare/ borra upp  byta munstycke sätta på turbo jadu finns rätt mkt man kan  göra;) sj  dreva jag om min å svetsa eget system å borra insuget å gasaren å slipa avgas porten å fiffla lite med  ventilerna  gick  rätt  jåjävla hårt å lät som en trimmad 600cc åså slog den eld då man pumpa på gasen wink


Ps bakfälgen håller oftast inte så bra när man trimmat  köpte 4 nya fälgar till min då jag hadde den de enda som höll var  nå med  korsade ekrar  som  ja dom var lite speciella tongue
Senast redigerat av christofer_k (19 juni 2008)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 juni 2008
#7
christofer_k skrev:
du ska ha  110 cc  rotor kitta  system byta kamm  byta gasare/ borra upp  byta munstycke sätta på turbo jadu finns rätt mkt man kan  göra;) sj  dreva jag om min å svetsa eget system å borra insuget å gasaren å slipa avgas porten å fiffla lite med  ventilerna  gick  rätt  jåjävla hårt å lät som en trimmad 600cc åså slog den eld då man pumpa på gasen wink


Ps bakfälgen håller oftast inte så bra när man trimmat  köpte 4 nya fälgar till min då jag hadde den de enda som höll var  nå med  korsade ekrar  som  ja dom var lite speciella tongue

Det är precis som han säger. Du MÅSTE spänna ekranrna varje gång efter du kört annars händer det same shit. Annars händer det samma sak. Har själv vart med om samma shit. smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 juni 2008)

C H E V R O L E T <3

65 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
#8
tack så hemskt mkt för alla tips o trix smile!!!

65 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
#9

9 108 Inlägg
19 juni 2008
#10
Istället för att lägga ner pengar på att trimma en liten sketen 90cc-motor som antagligen inte kommer gå  bättre ändå eftersom alla trimdelar är anpassade till 125cc-motorer, så kan du köpa en helt ny 150cc Lifan-motor för 4995. Eller en 125cc för runt 3500. Eller ännu hellre köpa en ny hoj, den du har såg väldigt klen ut. Det är lite som att vilja trimma en Lada för att kompisen med Ferrari drar dig, bättre att köpa ny bil då wink

Ny motor:
http://www.dbr-1.se/catalog/product_inf … cts_id=343

Ny hoj:
http://www.dbr-1.se/catalog/product_inf … cts_id=266

Finns även billiga hojar på t.ex. Motorsweden.se som håller lite lägre kvalité men inte för att vara elak så är dom bättre än den du har i alla fall.

Sedan är det mindre drev fram = mer acc. mindre drev bak = sämre acc och tvärtom.


65 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
#11
jag förstår dig o håller med men köpte den ny för fan typ 3 år sen o denär bra för mig att pilla/lära mig på! för går ngt sönder är de nästan att dumpa skiten mitt ute i ingenstans liksom ^^ men som fortfarande jag har 0000000000 kr sad :'( o min far skulle nog inte sponsra mig för att köpa en ny hoj när jag redan har en som funkar liksom hmm men försöker att sälja min fym 125:a fyrhjuling smile så då får jag in lite pengar smile men moppe ålder om 1 år o då blir de moppe så vet inte hur jag ska ha de men för jävligt med en polare som knappt kan köra o han har en 125.a o han drog mig så jävla lätt när jag drog i 3:an va han långt åt helvete,hehe^^

9 108 Inlägg
19 juni 2008
#12
Jo men om du har 0 kronor så ska du inte lägga dom på dyrt trim heller tongue Om du ska trimma så du kommer ikapp en "märkes"-125cc så får du lägga ner lika mycket pengar som en ny hoj kostar. Träna träna träna istället så du vågar satsa på bana så kanske du drar dom där wink


65 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
#13
de är iofs rätt de du säger!! smile men ska fundera lite oxå för min fyrhjuling har ÄCKLIGT SKÖNT ljud som jag skulle kunna glida runt med smile för jag kör ändå bara hos min far i tungelsta ute på vägarna,asså bor ute i skogen o kör på grusvägar big_smile

933 Inlägg
19 juni 2008
#14
Ställer bara en fråga om det är ok? Kollade på Motorsweden.se blev intresserad av orion på 120 cc för 4995 och en tll orion men på 140 cc för 5495. Och motorn på 140cc var en lifanmotor. Och där kommer frågan är lifanmotorerna bra? Och av dem två vilken ska jag köpa`? Och har dem bra kvalite på den sidan för det priset? Tack på förhand. Och sorry om jag lånade din tråd.


KHRacing
19 juni 2008
#15
Varför skulle det inte gå att trimma en 90cc ?

alla motorer går att trimma.

933 Inlägg
19 juni 2008
#16
KHRacing skrev:
Varför skulle det inte gå att trimma en 90cc ?

alla motorer går att trimma.

Ja men han menar att det är inte lönt att att betala så mkt så du kommer upp till 125cc. Då är det bättre att köpa en ny om han kunnat.


9 108 Inlägg
19 juni 2008
#17
martincool skrev:
Ställer bara en fråga om det är ok? Kollade på Motorsweden.se blev intresserad av orion på 120 cc för 4995 och en tll orion men på 140 cc för 5495. Och motorn på 140cc var en lifanmotor. Och där kommer frågan är lifanmotorerna bra? Och av dem två vilken ska jag köpa`? Och har dem bra kvalite på den sidan för det priset? Tack på förhand. Och sorry om jag lånade din tråd.

Utan tvekan så är 140cc värd dom extra pengarna, en kompis har en och den drar min 125cc DBR-1 utan problem, kvalitén på kringutrustningen är inte lika bra men ska man bara leka lite och göra småhopp så är det inga problem.


1 Inlägg
28 juli 2008
#19
tja hade tänkt och köpa en men svårt att bestämma mig så vill ni skicka några schyssta länkar och sånt så skulle det vara toppen:D:lol

Skaune
28 juli 2008
#20
Och jag fattar fortfarande inte varför man ska hålla på med sånna små hojjar? hmm vad är det som är sååå roligt med dom att de blitt så poppis? I annonser man ser står där ofta att de bara gått nån timme o sen tröttnar folk misstänker jag?


Sök